تناسب فضای خانه با رنگ مناسب

در ابتدا باید پلانی از فضای خانه در دست داشته باشید قبل از انتخاب رنگ هر اتاق لازم است رنگ مبلمان و عناصر آن اتاق را در نظر بگیرید . این عناصز شامل رنگ کف ، فرش ، پارچه مبلمان و کوسن ، کاغذ دیواری و پرده ها ، کابینت ، پیشخوان آشپزخانه ، میز تلویزیون ، میز ناهارخوری ، تختخواب ، کمد ، قابهای عکس ، گلدان و درختچه  باشد . چه نوع ترکیب رنگی را از چرخه رنگ برای نقاشی منازل در نظر گرفته اید . اتاق به اتاق جلو بروید . دیوار تاکیدی فضا ها را مشخص کنید و رنگ جذاب و متناسب با عناصر دکوراتیو را انتخاب کنید . اگر در خصوص خیلی از موارد فوق حق انتخاب مجدد ندارید ، بنابراین سمت رنگهای خنثی تر بروید هر طراحی برای رنگ آمیزی و دکوراسیون منزل شما سری به کمد لباسهایتان میزند . رنگ اصلی  ، رنگ حمایتی و رنگهای تاکیدی ، به وضوح در آنجا مشخص است .

از رنگهای گرم و سرد متناسب با کارکرد اتاقها استفاده کنید .
فضای خانه

میزان درخشندگی هر رنگ باید متناسب با فضای آن باشد . به صورت کلی در فضاهای با تردد بیشتر و فضای بهداشتی از رنگ براقتر استفاده می کنیم . با افزایش میزان درخشندگی دوام نیز افزایش و تعمیر و نگهداری آن کاهش می یابد . از طرفی رنگهای مات بدلیل نشان دادن اشکالات زیر سازی شیکتر به نظر می آیند .

مناطق گرمسیر و سردسیر:   توجه به این نکته لازم است که در اقلیم های مختلف می توان قوانین فوق را به صورت دیگری استفاده نمود . استفاده از رنگهای گرم در مناطق سردسیر ورنگهای سرد در مناطق گرمسیر مطلوبتر است .

اتاقهای کوچک و نور هر اتاق: در اتاقهای کوچک و با ارتفاع کم از رنگهای روشن استفاده کنید . با اینکار فضای شما بزرگتر دیده می شود . هر چه از پنجره ها فاصله می گیرید ، به رنگهای روشنتر نیاز دارید . اگر منزل شما دارای پرده با سایه دائمی است ، رنگ را در همان حالت انتخاب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *