تعمیرات ساختمان و نوسازی آن

ساختمان های ایرانی هر کدام هر چند سال یک بار نیاز به تعمیرات ساختمان دارند . چرا که پس  از گذشت چند سال علاوه بر تکراری شدن ظاهر ساختمان ، گاهی اوقات همانطور که در مطلب قبلی ذکر شد، بتن دچار کهنگی و پوسیدگی می شود و عمل تعمیرات ساختمان برای بازگرداندن استحکام لازم به اسکلت ساختمان انجام می شود. تعمیرات ساختمان در داخل ساختمان بیشتر برای زیبا سازی انجام میشود که در این تعمیرات می توان از انواع وسایل و امکانات تزئینی استفاده کرد چرا که تعمیرات نیازمند ایجاد یکسری تغییرات در ظاهر است که برای این تغییرات باید از انواع وسایل کمکی در تغییرات مانند کاغذ دیواری ، انواع پارتیشن بندی ، سقف کاذب و غیره استفاده نمود.

همانطور که میدانید همیشه ساخت و سازها مطابق میل و نظر ما ساخته نشده اند . گاهی منزلی را خریداری کرده ایم که از ساختش راضی نیستیم و میخواهیم ملک ، منزل یا دفتر کار را با توجه به نیازهای جدید و  یا سلیقه شخصی خودمان بسازیم. و باز هم اینجاست که تعمیرات ساختمان یکی از مهمترین راهکارهایی است که به کمک ما می آید.. روشهایی که امروزه در تعمیرات ساختمان استفاده میشود هر کدام دارای مزایا معایب و پتانسیل اجرایی خودشان هستند که در هنگام تعمیرات باید تمامی اینها را لحاظ کنیم.علاوه بر این ها باید حتما به محدودیت های مکانی،  مالی و اجرایی نیز توجه داشته باشیم.

تعمیرات ساختمان

نوسازی یا بازسازی ساختمان از گذشتته تاکنون در کشورمان وجود داشته است . طبق شواهد و بررسی های انجام شده از دیرباز تاکنون به این نتیجه میرسیم  که بازسازی ساختمان از گذشته در بین مردم ایران مرسوم بوده است . یکی از نشانه های آن هم خانه تکانی های هر ساله است که به رسم گذشته هر سال انجام می شود.امروزه هم در همه جای دنیا یکی از مورد نیاز ترین بخش های زندگی ساختمانی بازسازی ساختمان است.بازسازی ساختمان شامل آپارتمان ها نیز می شود چرا که آپارتمان ها هم پس از گذشت چند سال کهنه و فرسوده شده و برای دیده شدن و نو شدن مجدد نیازمند بازسازی هستند.

بازسازی ساختمان همیشه فقط شامل ساختمان های بتنی نمیشود بلکه هر چیزی که برای بقای ساختمان مفید باشد بازسازی ساختمان نام دارد . به عنوان مثال در ایالات متحده امریکا خانه های چوبی فراوانی وجود دارند که هر ساله مبلغ قابل توجهی برای مبارزه با خورده شدن این خانه های چوبی توسط موریانه ها می شود و این هزینه ها جزو هزینه های بازسازی ساختمان محسوب می شوند.

متاسفانه امروزه در ایران به  بیش از گذشته نیازمندشده ایم . چرا که در گذشته تعداد ساخت و ساز  کمتر بوده و ساخت و ساز های انجام شده کیفیت فوق العاده بیشتری از ساختمان های امروزی داشتند . اگر در گذشته یک ساختمان بعد از گذشت حدود پنجاه سال نیاز به بازسازی داشت امروزه دیگر با توجه به بی کیفیتی مصالح به کار رفته در ساختمان ها ، این طول مدت به حدود سی سال رسیده است. و ساهتمان ها بعد از کذشت سی سال نیاز به بازسازی ساختمان دارند.

نکته ی دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه کرد مقرون به صرفه تر بودن هزینه های بازسازی ساختمان نسبت به از نو ساختن آن است . با یک حساب ساده میتوان به عاقلانه تر بودن بازسازی ساختمان نسبت به ساخت دوباره آن پی برد.

در کل با در نظر گرفتن تمام بحث های مطرح شده در بالا به این نتیجه میرسیم که باید به این مقوله یعنی بازسازی ساختمان توجه بیشتری داشته باشیم و این هنر و صنعت را در کشورمان پیشرفته تر کنیم و آن را به یک تخصص تبدیل کنیم. چرا که هنر بازسازی ساختمان اگر به شکل هنرمندانه و متخصصانه پیاده سازی شود میتواند ما را خیلی سریع تر به دنیای تکنولوژی و صنعت نزدیکتر کند..بهعلاوه باید نیروهای متخصص در این زمینه تربیت کنیم چرا که این کار بشدت نیاز به تخصص دارد و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم مجبوریم که در زمینه های ساخت و ساز متحمل هزینه های گزاف دیگری شویم که اصلا عاقلانه به نظر نمیرسد…

اگر برای بازسازی ساختمان خود به دنبال اشخاصی هستید که این کار را برایتان انجام دهند بهتر است به سراغ کسانی بروید که خودشان در این زمینه متخصص هستند و خودشان کار را به دست می گیرند. متاسفانه در دنیای امروزه تعداد پیمانکارانی که این قبیل کارها مانند بازسازی ساختمان را انجام میدهند و صرفا یک واسطه هستند کم نیست . و زمانی که شما کار خود را به یک پیمانکار بسپارید مطمئنا متحمل هزینه های بیشتری هم خواهید شد. پس در انتخاب این افراد متخصص دقت کنید کار را فقط و فقط به خود ایشان بسپارید تا برایتان به صورت تخصصی و با صرف هزینه های کمتر از طرف شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *