موارد رنگ کردن ساختمان

رنگ کردن ساختمان را به عنوان کارگر معجزه گر می شناسند. رنگ ها می توانند لکه ها و سوراخ های روی سطوح را بپوشانند، برروی خلق و خوی افراد تاثیر داشته باشند و ظاهر کلی یک نما را تغییر دهند. این تازه بعضی از معجزات بدست آمده از رنگ ها می باشد. رنگ ها همانطور که می توانند معجزه گر مثبت باشند، کارهای منفی را هم نیز انجام دهند. اگر به درستی رنگ ها انتخاب نشوند و همچنین به کار نروند، تاثیر منفی آن به مراتب بر ظاهر ساختمان بیشتر خواهد بود. در این مقاله، قرار است که ۵ موردی را که از قبل باید در رنگ کردن ساختمان در نظر بگیریم را بیان کنیم.

رنگ کردن ساختمان

۵ نکته قبل از رنگ کردن ساختمان
۱٫ جغرافیایی
در مناطق گرمسیری مانند کیش، قشم و غیره، هیچگاه یک خانه با نمای فیروزه ای رنگ، هیچگاه در چشم نخواهد بود مگر اینکه در مناطق کوهستانی زندگی کنید. پوشش و محیط طبیعی اطراف منزل شما نقش مهم و حیاتی نیز در انتخاب رنگ ایفا می کند. در واقع شما اول باید مواردی مانند کوه ها، گل ها، دریا، ساحل، دیگر منزل ها و طبیعت پیرامون را برای رنگ کردن ساختمان خود در نظر داشته باشید.

۲٫ معماری
اگر شما در یک خانه قدیمی و به اصطلاح کلنگی یا در منطقه ای که اکثر منازل آن سبک قدیمی دارند، زندگی می کنید، خیلی مهم است که رنگ ساختمان خود را متناسب با این منطقه در نظر بگیرید. همیشه نمی توان در نقاشی ساختمان از رنگی که همیشه مورد نظر خودمان است در نمای بیرونی استفاده کنیم، بعضی اوقات باید تابع جمع باشیم. انتخاب رنگی متضاد با سبک معماری آن منطقه که می تواند حتی یک کوچه باریک و کوچک باشد، شاید در چشم بیاید اما جلوه خوبی به منزل شما نمی دهد.

البته برای اینکه بتوانید کمی متفاوت عمل کنید و حالت به روزتری را بدهید، می توانید از رنگ های مشابه ولی با روشن تر در پروژه رنگ کردن ساختمان خود استفاده کنید.

۳٫ قانون شهرداری منطقه
بعضی اوقات قوانینی از طرف شهرداری یا اتحادیه مرکزی برای رنگ کردن ساختمان ها تعیین می شود که در واقع می تواند محدودیت هایی را به پروژه شما اضافه کند. برای مثال در بعضی از شهرها، شهرداری مغازه داران را موظف کرده است که کرکره خود را به رنگ خاصی در بیاورند. این دیدگاه شاید در اول یک نوع محدودیت باشد اما دارای مزایایی هم نیز می باشد که مهمترین مزیت آن، یکدست شدن ساختمان ها می باشد. پس خیلی مهم است که قبل از شروع رنگ کردن ساختمان خود، در این خصوص اطلاعاتی را بدست بیاورید.

۴٫ هزینه
هزینه رنگ کردن ساختمان کم نیست. کارگر، رنگ، تعداد روز، متراژ و غیره عواملی هستند که بر قیمت نقاشی ساختمان تاثیرگذار هستند. هرچه از رنگ های تیره یا دارای سایه های بیشتری استفاده کنید، باید لایه های رنگ بیشتری به کار ببرید که این به معنای هزینه بیشتر است. برای همین قبل از شروع باید اول به جیب خودتان و بعد نوع کارتان نگاه کنید و سپس اقدام به رنگ کردن ساختمان خود کنید. برای اینکه هزینه نقاشی برای شما مقرون به صرفه در بیاید، بهتر است که از اقدامات اضافی که ممکن است تاثیر زیادی هم برروی کار شما نداشته باشید، دوری کنید برای مثال سایه زدن نیز در بسیاری ازمنازل اضافی است که مستلزم پرداخت هزینه بیشتر است یا بعضی از رنگ ها نیز به خاطر حالت خاصی که دارند، نیاز به پرداخت هزینه اضافی می باشند. حتما این مساله قبل از شروع در نظر بگیرید و با چند متخصص در این زمینه مشورت کنید.

۵٫ زمان
رنگ کردن ساختمان شاید شاید بعضی از اوقات خیلی هزینه بر نباشد اما نیازمند حداقل زمان مورد نیازاست. رنگ کردن کل ساختمان به مراتب هم دارای هزینه نسبتا زیادی است و هم اینکه نیازمند زمان است که این زمان متوسط یک هفته است. یک هفته فقط برای رنگ کردن. تمیز کردن منزل بعد از آن و همچنین از بین رفتن بوی رنگ را نیز باید به این زمان افزود.

همچنین در زمان شلوغی که اکثرا اقدام به رنگ کردن ساختمان خود می کنند، علاوه براینکه هزینه ها بالاتر است، باید زمانی منتظر خلوت شدن کار کارفرما بمانید تا بتواند پروژه شما شروع کنید. زمان شلوغی زمانی است که مناسبترین موقع برای رنگ کردن ساختمان است و از این رو همه در آن موقع اقدام می کنند.

پس اول از همه زمان مورد نظر را برای انجام کار را از کارفرما بپرسید  و سپس سعی کنید که منزل خود را در آن موقع آماده کنید تا کارفرما منتظر نباشد تا شما برای مثال اتاق خود را خالی کنید که بتواند دیوار آنجا را رنگ کند.

م: نقاشی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *