قیمت گذاری نقاشی ساختمان

اینکه بدانیم نحوه‌ی محاسبه و قیمت گذاری نقاشی ساختمان چگونه است سبب می شود که دیگر کسی نتواند از بی اطلاعی ما سوءاستفاده کند. به طور کلی نقاشی دیوار ها براساس مترمربع محاسبه می گردد. به طور حدودی میتوان گفت اگر رنگ آمیزی دیوار شامل رنگ آمیزی جداگانه قسمت های ابزار خورده نباشد، تقریبا سه برابر مساحت منزل شما، متراژی است توسط یک نقاش رنگ آمیزی شده. اگر بخواهید محاسبه دقیق تری را انجام دهید باید مساحت دیوارها را جداگانه محاسبه نمایید. بدین‌گونه که مساحت طول دیوار را در ارتفاع زمین تا سقف ضرب نمایید تا مساحت آن دیوار بدست آید و سپس مساحت تک‌تک دیوار ها را با هم جمع کنید. اگر سقف محل کار یا منزل شما نیز رنگ شده است، مساحت رنگ شده با مساحت منزل یا محل کار شما برابر خواهد بود. آنچه در نقاشی ساختمان به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد، نقاشی قسمت های ابزار خورده در سقف و یا دیوار ها است که معمولا هر متر طول از آنها دستمزد جداگانه ای دارد.

قیمت گذاری نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی درب‌ها و پنجره‌ ها، درب‌های آهنی همچنین کمد های دیواری هم به صورت عددی و هم به صورت واحد متر مربع محاسبه می‌گردد. نقاشی نرده ها، شوفاژ ها، چهارچوب ها با توجه به نوع آنها دارای قیمت های متفاوتی بر اساس واحد طول و یا سطح هستند. نوع رنگی گه شما در نظر دارید نیز مهم خواهد بود. اینکه شما قصد دارید نقاش از رنگ پلاستیک استفاده نماید یا رنگ اکرولیک و یا رنگ روغنی سبب می شود قیمت ها با هم تفاوت داشته باشد. اینکه یک واحد مسکونی را به طور کلی نقاشی می شود و یا اینکه خرده کاری است نیز در تعین نرخ تاثیرگذار خواهد بود گاهی ترمیم و نقاشی دیوار ها و یا سقف نیازمند آن است که نقاش برای زیر سازی مجبور باشد قسمت هایی را دوباره گچ‌کاری نماید. برای مثال اگر قرار باشد محلی که آسیب دیدگی آن ناشی از ترکیدگی لوله است و گچ آن به طور کامل ریخته است نقاشی شود، لازم است قسمت‌هایی گچ‌کاری شود که این مورد هم هزینه‌ی جداگانه ای را درپی خواهد داشت.

نقاشی ساختمان با غلطک و یا قلمو هر کدام مزایا و معایبی دارند. اگر بخواهیم در مورد نقاشی ساختمان با قلمو صحبت کنیم و چند مورد از مزایا و معایب آن را نام ببریم باید بگوییم که نقاشی با قلمو نیازمند تبحر بسیار فراوان است. یعنی اگر نقاش تبحر کافی را نداشته باشد، بعد از اتمام کار شما شاهد به‌جای ماندن رد قلمو روی سطح و همچنین شره کردن رنگ در جای‌جای قسمت نقاشی شده خواهید بود. انتخاب قلموی باید متناسب با انتخاب رنگ باشد. بدین معنا که قلمویی که برای رنگ پلاستیک استفاده می‌شود برای رنگ روغنی مناسب نخواهد بود. نقاشی ساختمان با قلمو مزیت‌هایی هم دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به تنوع موجود در قلموهای مختلف، به نقاش این اجازه را می‌دهد که آزادی عمل داشته باشد و قسمت هایی که دارای پستی و بلندی و همچنین شکست در سطح هستند، به راحتی توسط قلمو نقاشی نماید./ خدمات نقاشی ساختمان

در مورد غلطک نیز باید گفت که اولا نقاشی ساختمان با غلطک بسیار سرعت کار را بالا می‌برد و نیازمند تبحر بالا نیست. آنچه در نقاشی با غلطک مهم است این است که رنگ باید دارای غلظت خاصی باشد و در غیر این صورت وقتی در حال رنگ کردن سقف منزلتان هستید و قصدی برای رنگ‌آمیزی دیوار ها ندارید، وقتی کار نقاشی سقف پایان پذیرفت، مجبور خواهید بود که تمام دیوارها را رنگ کنید. چرا که رنگ سقف به همه جا پاشیده و روی تمام دیوارها ردی از رنگ را می‌بینید نقاشی با غطک این مزیت بزرگ را دارد که دیگر اثری از رد قلمو و یا شره کردن ها نخواهد بود و شما یک سطح بسیار یک‌دست و دلچسب را مشاهده خواهید کرد. مانند قلمو، غلطک نیز انواع خاصی دارد که باید متناسب با نوع رنگ مصرفی، غلطک را انتخاب کرد. با توجه به مزایا و معایب هرکدام، استادکاران معمولا هم از قلمو استفاده می کنند و هم از غلطک. بطوریکه رنگ‌آمیزی سطوح وسیع با غلطک انجام می‌شود و نقاشی سطوح ناهموار و دارای شکست با استفاده از قلمو.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *