خدمات عایق کاری ساختمان

عایق کاری و ایزولاسیون در ساختمان:

مجموعه خدمات فنی،تاسیساتی و تعمیراتی که در جهت جلوگیری از پوسیدگی،تخریب و دفرمه شدن بخش یا بخشهای در ساختمان که بعلت وجود نم و نشتی و یا ایراد در سیستم های تاسیساتی داخل یا محیط بیرونی ساختمان و یا در لوله های اب و فاضلاب و سرویس های بهداشتی و پشت بام که در گذر زمان بوجود امده و سبب کاهش بازدهی و راندمان در بخش های فنی و تاسیساتی سازه میشود.

عایق کاری

مهمترین بخشهای فنی و تاسیساتی در ساختمان:

۱-سرویس های بهداشتی

۲-سیستم های اب و فاضلاب و متعلقات مربوطه

۳-تاسیسات فنی،نگهداری و موتورخانه

۳-رایزرها،داکت ها،کانال ها

۴-سیستم های گرمایشی و سرمایشی

۵-پشت بام (عایق کاری،فاضلاب های خروجی و…)

۶-ایزولاسیون و عایق بندی کف و دیوار

۶-شیرالات و لوازم تحت استفاده اب و فاضلاب

۷-مشاعات عایق بندی در اپارتمان ها(پشت بام،موتورخانه، استخر،داکت ها و رایزرها)

——————————–

مهمترین نکات اجرایی در عایق کاری سرویس ها: 

۱-عایق کاری کف و دیوار بصورت مجزا اجرا گردد،تا عایقدکاری کف و دیوار در اثر خستگی بتن و جابه جایی اسیب نبیند…

۲-نشست و جابه جایی کف در اثر گذشت زمان در نظر گرفته شود.

۳-کفسازی سرویس ها و محل های عایق کاری با شیب ۵درجه  اجرا و بار گذاری گردد(عدم بازگشت اب و فاضلاب در جهت عکس شیب بندی به زیر عایق کف و دیوار)

۴-عایق بندی کف به سمت فاضلاب های خروجی اجرا شود و به میزان اصولی(حداقل ۵ سانتی متر در داخل لوله قرار گیرد و انتهای عایق در داخل لوله در اثر اب گرم و سرد جدا نشود.

۵-شیب لوله های فاضلاب رعایت شود و اتصالات لوله های فاضلاب از داخل به سمت بیرون اجرا شود،شیب بندی به نحوی انجام گیرد که اب یا فاضلاب در کف لوله نماند.

۶-حتی الامکان کاشی دیوار به سرامیک کف نچسبد و در دو مرحله مجزا انجام گیرد،زیرا کف همواره نشست داشته و این عمل تحت  تاثیر لعاب کاشی دیوار سریعتر خواهد بود.

۷-محل قرارگیری لوله های اب(در داخل دیواره سرویس یا کناره ها کف نصب گردد)و لوله های فاضلاب در روی ماسه و شن اجرا شود تا در اثر فشار و جابه جایی کف اسیب نداشته باشد.

۸-لایه های ایزوگام یا عایق کف از مرکز فاضلاب به سمت دیواره و مخالف کف سازی اجرا شود،عدم رعایت این نکته به مانند  عایق نکردن کف میباشد./ بازسازی ساختمان

۹-عایق بندی یا بندکشی نهایی با عایق سیال نانو اجرا گردد تا از حرکت و لقی سرامیک ها ممانعت شود،دوغ اب سیمان بعلت  جذب اب،مناسب نخواهد بود.

۱۰-اصول انجام و عایق کاری لوله های اب و فاضلاب رعایت شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *