طریقه ترمیم بلکا

ترمیم لایه آسیب دیده و ترمیم بلکا : جهت ترمیم نقاط آسیب دیده ابتدا مواد اولیه بلکا را با حدود سه تا پنج برابر آب مخلوط و خمیر حاصل را به مدت ده دقیقه خوب ورز دهید سپس با خیس نمودن حدود ۱۰ سانتی متر از اطراف نقطه آسیب دیده از پوشش بلکا توسط آبپاش و گذشت ۱۰ دقیقه از آن توسط پشت قاشق خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار داده و صاف نمایید .برای به مقدار مورد نیاز مواد بلکا را داخل یک ظرف مناسب بریزید. حدود پنج برابر وزن مواد، آب (ترجیحاً آب گرم) اضافه کنید تا یک خمیر سفت ایجاد شود. خمیر بلکا را خوب هم بزنید و به طور کامل به مدت حداقل ۱۰ دقیقه ورز بدهید. پس از ۳۰ دقیقه، مجدداً خمیر بلکا را خوب ورز بدهید.مواد آماده‌ی اجرای بلکا را با ماله مخصوص روی دیوار بکشید.

ترمیم بلکا
زمان لازم جهت خشک شدن بلکا به دما و شرایط محیط و همچنین جنس دیوار وابسته می باشد . اما بطور معمول در دما و رطوبت نرمال اتاق در صورتی که دیوار گچ و خاک باشد به دلیل جذب سریعتر آب ٬ پس از ۲۴ ساعت و در سایر موارد نهایتا در عرض ۷۲ ساعت ٬ بلکا کاملا خشک خواهد شد .
سعی کنید ضخامت بلکا حدود ۲ میلی متر باشد. بلکا بر روی سطوح گوناگون قابل اجرا است. (رنگ روغنی، رنگ پلاستیک، سیمان، گچ، گچ و خاک، شیشه، چوب، فلز و … ) اگر سطح زیر کار، رنگ پلاستیک، چوب، فلز و یا گچ کشته باشد، باید قبل از اجرای بلکا، روی سطح را با رزین یا حتی با رنگ روغنی رقیق شده بپوشانید، پس از خشک شدن کامل آن، شروع به اجرای بلکا کنید.

با توجه به محدودیت های استفاده از رنگ ها نظیر قیمت ٬ مدت زمان لازم جهت آماده سازی دیوار و همچنین مضرات به اثباط رسیده افزودنی های موجود در رنگها در ایجاد انواع سرطان ٬ امروزه شاهد استفاده روزافزون روش های جایگزین طیعی جهت پوشش دیوارها و سقف می باشیم .

م: bestcover.ir

این نوشته در بلکا ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *