بررسی ساخت بلکا

ساخت بلکا ٬ الیاف طبیعی پنبه سلولز می باشد که توسط دستگاه های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزن مشخصی از رزین سلولزی کاملا مخلوط شده است . جهت تنوع طرح به مواد اولیه بلکا رشته های الیاف رنگی و یا ذرات ریز میکا افزوده می گردد حاصل این پروسه تولید ماده اولیه بلکا می باشد که با افزودن مقدار مناسب آب آماده اجرا توسط ماله های فلکسی گلاس خواهد بود ( در صورت اجرای مناسب یک کیلوگرم از آن حدود ۳ متر مربع را پوشش خواهد داد ) .
زیبایی و سلامت بهداشتی بلکا در کنار اجرای خلاقانه و طیف بالای رنگی ٬ آن را به جایگزینی مناسب و پر طرفدار برای انواع رنگهای ساختمانی مبدل نموده است بطوریکه در ساخت و سازهای صنعتی ( در ترکیب با سایر عناصر دکراتیو ) در طرحهای مختلف هندسی و اشکال طبیعی ( گل ، درخت و …) مورد اجرا قرار می گیرد . این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملا طبیعی می تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد . علاوه بر این با اجرای بلکا در داخل سالن های پذیرایی ، سالن های سینما و اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند سالن مترو ، ترمینالها و فرودگاهها می توان فضایی آرامش بخش و جذاب ایجاد نمود .

ساخت بلکا

آماده سازی خمیر بلکا
تمام طرح های سفید رنگ به یک پوشش زیرین نیاز دارد. برای سایر رنگها زمینه های مناسب با آن رنگ مورد نیاز می باشد، زیرسازی باید الزاماً با مواد ما آستر شود چرا که محتوای آب بلکا ممکن است مواد قابل حل موجود در زیرسازی را حل کند و مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کند. این امر ممکن است ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا کند.
آماده سازی پوشش بلکا
۱ـ مواد را در یک سطل بریزید.
۲ ـ به آن آنقدر آب اضافه کنید تا یک خمیر کاملاً سفت ایجاد شود.
۳ـ بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر، مخلوط را به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه رها کنید.

م: bestcover.ir

این نوشته در بلکا ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *