کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

موارد استفاده ساندویچ پانل دکوراتیو جهت پوشش داخل و خارج ساختمان‏‏، پارتیشن بندی، سقف کاذب و پوشش دیوار های داخلی و خارجی انواع کانکس ها و دیواره داخلی سرویس بهداشتی و…. استفاده می­شود.این پانل در طرح و رنگهای مختلف از جمله طرح آجر، سنگ، چوب و غیره تولید می گردد.
به لحاظ زیبایی و استحکام این ساندویچ پانل ها در قسمت ورق رویی به عمقmm 2 فرورفتگی ایجاد می گردد که مهمترین علت آن جلوگیری از ایجاد موجودی های احتمالی روی ورق و استقامت بیشتر پانل بوده و در هشت تیپ مختلف به صورت های مختلف تولید می شود.

ساندویچ پانل
ساندویچ پانل دکوراتیو علی‌‌رغم سبکی فوق‌العاده با مقایسه محصولات مشابه مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر ضربه‌ دارد. این محصول نیروی وارده را به خوبی جذب کرده و مقاومت بالاتری نسبت به چوب از خود نشان می‌‌دهند. این مسئله در ساخت دیواره ها و سقف‌های کاذب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی در برابر رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی دچار آسیب‌های ناشی از خوردگی نمی‌شوند. این مسئله باعث حداقل شدن هزینه تعمیرونگهداری می‌گردد. در مقایسه با پارتیشن‌های چوبی این پانل‌ها از طول عمر چندین برابر در محیط‌های مرطوب برخوردارند. همچنین به علت عدم پوسیدگی، از نظر بهداشتی نیز مطمئن بوده و جای نگرانی برای تجمع میکروب در ساختمان باقی نمی‌گذارد.

سرعت حمل و نقل و سهولت نصب،مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله، عایق حرارتی صوتی ، عایق رطوبت و عایق صوتی، دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز،صرفه جویی در هزینه زیر سازی اندک برای نصب در سطوح سقف و دیوار ، بهینه سازی سرمایش و گرمایش ساختمان به دلیل جلوگیری از تبادل سرما و گرما و در نتیجه صرف انرژی کمتر (مطابق با مبحث ۱۹ ساختمان )، زیبایی محصول و تنوع رنگ، سهولت پاکیزگی و نگهداری، محافظ محیط زیست، مناسب برای تمامی اقلیم ها، قابلیت شستشو، حذف گچ و خاک، افزایش سطح زیر بنای مفید و تقلیل زمان اجرا به میزان ۶۰ درصد از جمله برتری های ساندویچ پانل دکوراتیو نسبت به مصالح سنتی می باشند./ خدمات ساختمانی

نحوه اجرا و نصب محصول:
نحوه اجرای ساندویچ پانل ها به دیوار یا سقف کاذب به دو صورت می باشد :

۱-بوسیله زیر سازی فلزی
یک شبکه فلزی که می بایستی به سازه اصلی ساختمان اتصال کامل داشته باشد بوسیله قوطی هایmm 40×۴۰ یاmm 30×۳۰ یا پروفیل های سبک U شکل گالوانیزه، با فاصله حداقلcm80 و حداکثرcm 150 نسبت به یکدیگر بر خلاف جهت نصب ساندویچ پانل ها (افقی یاعمودی ) اجرا می شود. اگر ساندویچ پانلها افقی اجرا شوند، پروفیل ها زیرسازی می بایستی بصورت عمودی اجرا شود تا در محل های تلاقی ساندویچ پانل و پروفیل زیرسازی بوسیله پیچ سرمته دار اتصال انجام شود .لازم به ذکر است در محلهایی که ساندویچ پانل در معرض بارندگی قرار دارد و احتمال نفوذ آب وجود دارد توصیه می شود این پانل ها به صورت افقی نصب گردد پانل های دکوراتیو در قسمت فاق و زبانه طوری طراحی شده است که در حالت نصب افقی نفوذ پذیری آب از بین درزهای دو پانل امکان پذیر نمی باشد. این روش نصب، در نمای ساختمان و سرویس های بهداشتی کاربرد دارد .

۲– بوسیله پیچ و رول پلاک بدون نیاز به زیرسازی
در مواقعی که لازم باشد پانل ها بر روی یک دیوار یکنواخت و صاف و فاقد موج (مشابه دیوارهای گچ کاری شده،کاشی کاری شده و….) نصب گردد، می توان بدون ایجادزیر سازی ، پانل ها را مستقیم روی دیوار بوسیله پیچ و رول پلاک در قسمت فاق وزبانه نصب نمود.

ملزومات مربوط به نصب ساندویچ پانل دکوراتیو:
-انواع پروفیل های آلومینیومی اتصال پانلها
نصب زهوارآلومینیومی :برای فریم این پانل ها در ابتدا، انتها، کنجها، اطراف درب هاوپنجره ها و…. از پروفیل های آلومینیومی مخصوص که در طول های ۶ متری تولید شده است می توان استفاده نمود.

۱-پروفیلF شکل یا seven : مورد استفاده برای ابتدا یا انتهای پانل ها

این پروفیل که مقطع آن به شکل F انگلیسی است و از دو قسمت پایه(بیس) و روکش(کاور) تشکیل شده است، به صورت کشویی،پانل ها رابه اندازهcm 2در برمی گیرد.می بایست قبل از نصب پانل،قسمت پایه(بیس) این پروفیلها روی زیر سازی پیچ شود سپس پانل را روی قسمتی که تعبیه شده نصب نمود و در نهایت قسمت روکش پروفیل رابه صورت ایجاد فشار و یا ضربه زدن در بین دو لبه پروفیل پایه(بیس) جای دارد.کاربرد این پروفیل در ابتدای شروع نصب ودر انتهای نصب پانل می باشد و دیگر کاربرددیگر این پروفیل در قسمت اطراف پنجره ها می باشد.

۲-پروفیل Vشکل :مورد مصرف برای اتصال در کنجهای(گوشه های ) ۹۰درجه به دو شکل کنج داخلی و خارجی
این پروفیل ها به شکل V لاتین می باشد وزاویه بین دو بال آن دقیقاً ۹۰ درجه است و همانند پروفیلseven از دو قسمت پایه و روکش(بیس و کاور) تشکیل شده است .کاربرد این پروفیل در قسمت های کنج دیوار هم به صورت کنج داخلی و هم به صورت کنج خارجی همانند پروفیل seven، پانل ها را ارتباط می دهد و پایه(بیس) آن روی زیر سازی به وسیله پیچ سرمته دار نصب می گردد.

۳-پروفیلI یا H شکل :برای اتصال طولی دو پانل به یکدیگر
کاربرد پروفیل H شکل در قسمت اتصال پانلهای افقی به پانل های عمودی و نیز اتصال دو پانل در طول به یکدیگر می باشد. این پروفیل همانند دو پروفیل F شکل و Vشکل از دو قسمت (بیس و کاور ) تشکیل شده است و نصب آن هم مشابه آنهامی باشد.

ساندویچ پنل
ساندویچ پنل
ساندویچ پنل
مشخصات فنی

عرض مفید ساندویچ پانل دکوراتیو (متال برد) تولیدی این شرکت cm 35 می باشد وcm 3 اورلب فاق و زبانه جهت اتصال به زیرسازی و درگیری با ساندویچ پانل بعدی در کنار یکدیگر در آن تعبیه شده است.

تولید این ساندویچ پانل ها به صورت کانتینیوس (تمام  اتوماتیک) بوده و محدودیتی دراندازه طولی ندارد . بنابه سفارش مشتری (تا حداکثر ۵۰/۱۲ متر) تولید می گردد.

ضخامت فوم پلی یورتان تزریقی ساندویچ پانل های دکوراتیو mm18 می باشد و ورق آن از جنس گالوانیزه پیش رنگ شده یا آلوزینک به ضخامت ۳/۰- ۵/۰ میلیمتر با پوشش رنگ PE یا PVDF تشکیل می شود.

وزن پانل در هر متر مربع حدودا ۱/۵ کیلوگرم می باشد.

پوشش رنگ پانل : لامینه کاغذ کرافت متالایزر با فویل آلومینیومی یا ورق گالوانیزه می باشد.
دارای تنوع در ۲۳ طرح و رنگ می باشد .

همچنین این محصول دارای تاییدیه از سازمان تحقیقات و مسکن .متالوژی رازی . و گواهی کیفیت از شرکت SAT امارات و تاییدیه CE اروپا می باشد .
مشخصات فنی ساندویچ پانل دکوراتیو
ویژگی مقدار
ضخامت فوم پانل ۱۸ mm
عرض مفید پانل ۳۵۰ mm
وزن پانل ۵٫۱ kg/m2
دانسیته فوم پلی اورتن ۳۰±۲ kg/m3
ضخامت ورق گالولنیزه ۰٫۳˷۰٫۵ mm
ضخامت رنگ ۳۰˷۴۶ micron
ضریب هدایت گرمایی ۰٫۰۲۵ kcal/m.h ̊ c
عایق صدا ۲۰˷۲۸ dB/500 Hz
مقاومت فشار باد ۲۴۰˷۳۰۰ kgf/m2
ضریب خمش ۴T no crack
شفافیت ۴۰-۸۰ %
ضریب خش پذیری ۲H
رفتار فوم در برابر آتش Class B2

م: padnaamood.ir

این نوشته در دیگر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *