نقش بازسازی فضای داخلی منزل

بازسازی فضای داخلی منزل تاثیر بی نظیری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایجاد میکند و سبب ایجاد تنوع در فضای داخلی خانه میشود. حتما شما هم تاکنون به بازسازی دفتر کار یا منزل خود نیاز پیدا کرده‌اید. بازسازی یکی از مهمترین بخش‌های مورد درخواست افرادی است که تمایل به تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار خود دارند. ساختمان‌های مختلف مسکونی، اداری و تجاری، معمولا در بدو امر، فاقد همه فضاهای لازم برای کاربران آن محیط است.

بازسازی فضای داخلی

در اولین قدم باید ببینید که با چه خط مشی می خواهید دکوراسیون داخلی خانه تان را بازسازی کنید. به عبارتی باید بدانید که سبک مورد علاقه تان چیست. شاید در حال حاضر در خانه ای کلاسیک زندگی می کنید اما تمایل دارید بعد از بازسازی خانه ای مدرن را تجربه کنید. این قدم مهم ترین قدم است چرا که شما را در انتخاب اهالی فن مناسب این کار کمک می کند.

بعد از انتخاب سبک به این فکر کنید که آیا همه فضاهای داخلی خانه تان به بازسازی احتیاج دارد یا نه؟ شاید فقط یک یا دو فضای خانه مانند نشیمن و یا آشپزخانه تان به بازسازی احتیاج داشته باشد یادتان باشد که این مورد بسیار مهم است چرا که دقیقا با هزینه های شما مرتبط است و می تواند بر کیفیت بازسازی نهایی شما هم تاثیر گذار باشد.

سر و کله زدن با پروژه طراحی داخلی منزل، بازسازی و انتخاب طرح و سبک مناسب می تواند تبدیل به یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارها برای بسیاری از افراد شود. بیشتر آنها نمی دانند که از کجا باید شروع کرد. اگر شما هم یکی از همین افراد هستید این توصیه ها می توانند دید شما به این موضوع را تا حدی عوض کرده و الهام بخش ایده هایی جالب و مناسب برایتان باشند.

قبل از هر کاری برای خودتان یک هدف و بودجه مشخص در نظر بگیرید، چه المان هایی نیاز دارید و چه مقدار پول برای این کار در نظر گرفته اید؟ سعی کنید در تمام مراحل کار پایبندشان باشید. در این صورت با هزینه ای پیش بینی شده به نتیجه ای مطلوب خواهید رسید. شخصیت بخشیدن به طراحی داخلی خانه تان را نیز به هیچ وجه فراموش نکنید. حتی اگر برای این منظور یک طراح داخلی شخصی هم استخدام کرده اید، مطمئن شوید که ایده های شما را کاملا مد نظر دارد و طبق سلیقه شما پیش می رود.

به هر حال خانه شماست و جایی است که می خواهید بعد از یک روز کاری سخت و طولانی ساعاتی را با آرامش در آن سپری کنید. پس اصلا خودتان را دست کم نگیرید! خلاص شدن از شر خرده ریزهای غیرضروری و بدون استفاده نیز یکی از اولویت ها محسوب می شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد فضایی شوید که در عین سادگی و خلوت بودن به شما حس آرامش و صمیمیت ببخشد. این دسته از فضاها همواره در حال تازه شدن هستند. هرچند وقت یک بار، تمامی کمدها را بیرون ریخته و وسایلی که می دانید به کارتان نمی آید را دور بریزید. با این کار همواره فضایی مرتب و شاداب خواهید داشت.

بعد از آن که همه جوانب را برای بازسازی خانه تان سنجیدید حالا نوبت آن است که دست به عمل بزنید. بازسازی ها بنا بر مساحت و تعداد فضاهایی که می خواهید بازسازی کنید زمان های متفاوتی دارند. ولی اگر می خواهید تا برای عید خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید از همین الان باید دست به کار شوید. دو ماه فرصت مناسبی است برای بازسازی ها.

یکی از موضوع های بسیار پر اهمیت در معماری و به ویژه دکوراسیون داخلی، کاربرد هر فضاست. برای طراحی یک فضا همواره به کاربردش توجه داشته باشید، مثلا اگر این فضا اتاق کودک است بهتر است از رنگ های سرزنده و شاد برای دیوارها و مبلمانش استفاده کنید. در حالی که همین رنگ ها برای اتاق مطالعه به هیچ عنوان مناسب نیستند.

چنانچه می خواهید یک اثر هنری مثلا یک تابلو را روی دیوار نصب کنید، مطمئن باشید که بیش از حد بالا یا خیلی پایین نصب نشده باشد. یک فاصله منطقی چیزی در حدود ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر از بالای پشت کاناپه است. همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که اتاق ها و به ویژه سالن پذیرایی احتیاج به فضای کافی برای گردش افراد در محیط دارند. پس این فضا را با مبلمان خیلی بزرگ و نامناسب برای اتاق پر نکنید، چراکه بعد از مدتی احساس خفگی و تنگی جا خواهید کرد.

م: mentodecor.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *