تغییر کابینت آشپزخانه ها

تغییر کابینت های اشپزخانه باعث تغییر در میزان کارایی و زیبایی خانه خواهد داشت البته به بودجه نیز نیاز دارد طرح های مختلفی را می توانید در دکوراسیون اشپزخانه خود استفاده نمایید می توانید از درب ها و فضاها برای ایجاد جا برای وسایل می توان از درب های شیشه ای و فلزی و وسایل دیگر استفاده نمود. کابینت از آن چیزهایی است که هیچ کس تا وقتی تغییرش نداده، متوجه تاثیرش در دکوراسیون خانه نمی‌شود.
طراحی و ساخت مدل کابینت ایرانی متناسب با فرهنگ و سلیقه ایرانیان نقش موثری در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی دارد.تفاوت در طرح ها و متریال های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه اگرچه باعث پیشرفت های مناسبی در جهت زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه گشته است اما به همان میران نیز افراد مختلف را در انتخاب طرح، رنگ و متریال ایده آل برای کابینت آشپزخانه با مشکل رو به رو کرده است.

تغییر کابینت

از جمله کابینت های محبوب مورد استفاده در آشپزخانه های ایرانی، کابینت هایی با متریال ام دی اف و متریال هایی وابسته به صنایع چوبی می باشند که با تنوع طرح ها و رنگ های متفاوت جلوه ای ویژه به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند. در اکثر آشپزخانه های امروزی میزان فضای ذخیره سازی کابینت ها اهمیت فوق العاده ای دارد زیرا تنوع لوازم مورد استفاده در آشپزخانه در سال های اخیر، افزایش قابل توجه ای داشته است و همین امر باعث می شود در کنار ایجاد فضاهایی در میان کابینت ها برای قرار گیری ماکروفر، هود، ماشین رخت شویی، یخچال و…، نیاز به ایجاد فضاهایی در داخل کابینت ها برای نگه داری لوازم گوناگون آشپزی، ظروف غذا و نیز لوازم تزئینات و… باشیم.

اما  انتخاب کابینتی که هم به سلیقه صاحبخانه بخورد و هم متناسب با جیب او باشد کار سختی است. برای اینکه بدون هزینه اضافی بهترین انتخاب را برای آشپزخانه‌تان داشته باشید، باید چهار نکته اساسی را رعایت کنید. نکاتی که حاصل سال‌ها تجربه  احمد متین‌کیا مدیرعامل شرکت چیدمان و همکارانش  در این حوزه است.کابینت‌ها را به‌طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت‌های مدرن و کلاسیک دسته‌بندی می‌کنند. کابینت‌های کلاسیک معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت‌های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند. به کابینت‌های کلاسیک گاهی کابینت‌های فریم‌دار هم گفته می‌شود؛ برای اینکه چهار چوب ساختاری این کابینت‌ها کاملا معلوم است و به همین دلیل بین درهای کابینت در انواع کلاسیک کمی فاصله وجود دارد.

کابینت‌های کلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره‌ای تاج‌مانند دارند اما کابینت‌های مدرن ارتفاعی بلند و کشیده دارند و نسبت به کابینت‌های کلاسیک کم‌عرض‌تر هستند. این کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های کلاسیک، چهارچوب‌شان در نمای درهای کابینت‌های مدرن بسیار ساده و تخت است.

رنگ‌هایی که شما برای کابینت انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. هیچ‌وقت بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید. این کار به‌خصوص در آشپزخانه‌های کوچک جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری ندارد. به کار گرفتن رنگ‌های مکمل کار شما را بسیار جذاب می‌کند. می‌توانید برای فضاهای کوچک و کم‌نور از رنگ‌های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب‌تر باشد، استفاده کنید.

طرح درب ها و صاف و یا طرح دار بودن انها بسیار مهم می باشد اما در انتخاب انها بخودتان فشار نیاورید.
البته لزومی ندارد حتما کابینت ها از چوب باشد می توانید از شیشه استفاده نمایید و کابینت های خود را بشکل بوفه در اورید.حتما نیازی نیست که از درب ها ی ساده استفاده نمایید می توانید از درب های کشویی و اکاردیونی و مدل ها مختلف استفاده نمایید.از دستگیره های مناسب جهت درب ها استفاده نمایید

می توانید به اشپزخانه ظاهری سنتی با استفاده از درب های شیشه ای بدهید این باعث خواهد شد اشپزخانه بوفه شما باشد و ظروف شما قابل نمایش باشد.
البته قفسه ها اشپزخانه های قدیمی بسیار جالبتراز اشپزخانه های جدید بودند و این خود مزیت بزرگی محسوب میشد و  می توانید از طرح های قدیمی در اشپزخانه خود استفاده نمایید. در صورتیکه نمی توانید درباره یک طرح خاص انتخاب انجام دهید به سراغ مخلوط کردن چند طرح با هم بروید و از بین انها انتخاب نمایید. پس از انتخاب نوع و طرح می بایست جنس و سخت افزارهای لازم را حساب کرده و تخمین بزنید تا طرح مناسب خود را بتوانید نسبت به محیط اشپزخانه پیاده سازی نمایید.
طرح های صاف کابینت ها در اشپزخانه های جدید بسیار کاربرد دارد مطمئن شوید که از طرح مناسب خودتان استفاده می نمایید و مشکلی در کابینت ها بوجود نیاید.

از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و. . . استفاده نکنید؛ چراکه رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته می‌کنند و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید، نخواهید داشت؛ البته استفاده از این رنگ‌ها برای جزییات و به صورت اندک مناسب هم هست.

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد، سعی کنید از چوب‌هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره‌های بلندی که به صورت عمودی نصب شده‌اند، استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ‌هایی که شما برای کابینت‌ها انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است.

در کابینت‌هایی که در آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ بیشتر استفاده نکنید ولی در کابینت‌هایی که در آنها پروفیل قاب‌دار است دورنگ یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهند کرد؛ البته در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند می‌توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه‌های عمودی داشته باشد.

در استفاده از کابینت‌های امروزی که به اسم هایگلاس باب شده‌اند باید بیشتر از انواع دیگر دقت داشته باشید. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است اما خود پلکسی‌گلاس نوعی پلاستیک است که ظاهری بسیار شفاف و شیشه‌مانند دارد و جنس آن طوری است که از شیشه سبک‌تر اما مقاوم‌تر است.

این نوع کابینت‌ها به دلیل خاصیت منعکس‌کنندگی و براق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به‌شمار می‌روند؛ پس اگر آشپزخانه کم‌نوری دارید، فکر هزینه‌ها نباشید. در این صورت بدون شک باید انتخاب اول و آخر شما هایگلاس‌ها باشد. نکته مهم‌تر انتخاب صحیح دستگیره‌ها و حتی طراحی جزییاتی مانند کشوها و. . . است. معمولا دستگیره‌های براقی که شکلی ساده و ظریف دارند به خوبی می‌توانند سبک مدرن را برای آشپزخانه شما تعریف کنند. با این اوصاف در زمان خرید هایگلاس‌ها بیشتر از هر نوع دیگری وقت بگذارید و با کارشناسان بیشتر مشورت کنید

م: mentodecor.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *