مزیت کلبه های شیشه ای برای ویلا

برای محوطه سازی حیاط و ایجاد مکانی دنج برای نشیمن در فضای باز خانه های ویلا ، بیشتر از آلاچیق استفاده می شود. آلاچیق ها اتاقک های کوچکی هستند که سقفی شیروانی مانند دارند و فضای دور آنها کاملا باز است. ایده تازه ای که در فضای باز و حیاط منازل انجام می گیرد طراحی اتاقک های شیشه ای است که در نوع خود جالب توجه به نظر می آید.

کلبه شیشه ای ویلا

آلاچیق یا کلبه شیشه ای
اتاقک های شیشه ای طراحی پیشرفته تر و کاربردی تری از آلاچیق ها دارند و معماری آنها پیچیدگی های بیشتری نسبت به آلاچیق ها دارند. آلاچیق ها هر چند مسقف هستند ولی در باد و بوران های شدید یا سوز و سرما، خیلی کاربردی نیستند و معمولا میزبانان خود را به داخل خانه فراری می دهند. کلبه های شیشه ای هر چند پوشش شیشه ای صد در صدی دارند و ارتباط فضای داخل با خارج قطع می شود ولی هر زمانی که صاحبخانه اراده کند آماده سرویس دهی هستند و از نظر گرمایش و سرمایش، نگرانی خاصی وجود ندارد./ پیمانکاری ویلا

اتاق پذیرایی در فضای باز
این اتاق ها را می توان با یک چیدمان خوب که می تواند ترکیبی از مبلمان های حصیری و گلدان های گل باشد به یک اتاق پذیرایی کوچک و نقلی دنج و صمیمی تبدیل کرد. نورپردازی این کلبه های شیشه ای هم از درجه اهمیتی بالایی برخوردار هستند. این میزان اهمیت زمانی مشخص می شود که فضای حیاط تاریک باشد و چراغ های داخل اتاق روشن بشوند آن وقت زمان عرض اندام عروس شیشه ای منزل شماست.

تبدیل آلاچیق به کلبه
آلاچیق ها را با کشیدن دیواره های شیشه ای به دور آنها می توان به کلبه های کوچک و ساده ای برای دورهمی های خودمانی تبدیل کرد. اگر خانه شما در فضایی قرار دارد که معمولا به دلیل شرایط آب و هوایی امکان استفاده از آلاچیق را ندارید بهتر است که دل به دریا بزنید و فضای دور آلاچیق را با شیشه پوشش بدهید و لذتش را ببرید.

م: نوبرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *