مدرن سازی آشپزخانه قدیمی

اگر چندین سال است که به دکور و طراحی آشپزخانه خود دست نزده‌اید و یا مدت ها است که احساس می‌کنید که فضای آشپزخانه قدیمی شما خسته کننده و دلگیر شده و دیگر حال و هوای قدیمی خود را ندارد به‌احتمال‌زیاد دیگر وقت آن شده است که به فکری به حال طراحی و دکور آشپزخانه خود کنید و آن را از حال و هوای قدیمی دربیاورید.

برای این کار ایده‌های زیادی در بازار موجود است. از استفاده از رنگ‌های جدید و خلاقانه گرفته تا استفاده از مواد و وسایل آشپزخانه جدید می‌توانید فضا و دکور آشپزخانه خود را مدرن کنید.

اگر قصد دارید که مدت‌های زیادی در خانه کنونی خود زندگی کنید با استفاده از این راه کارها می‌توانید دستی به سر و روی آشپزخانه خود بکشید و فضایان را تغییر دهید.

 آشپزخانه قدیمی
بخش‌های فلزی آشپزخانه قدیمی خود را با گزینه‌های جدیدتر جایگزین کنید
در طراحی و دکور آشپزخانه‌های قدیمی از مواد و وسایلی استفاده شده که در گذشته روی بورس بوده‌اند و امروزه دیگر رنگ و لعاب قدیم را ندارند. امروزه شرکت‌های مختلف مواد و متریال های مختلفی را تولید می‌کنند که می توان از آن‌ها در دکور آشپزخانه استفاده کرد. از صفحات کرومی صیقلی گرفته تا استیل‌های ضد خش و صفحات آلومینیومی گزینه‌های مناسبی برای بکار گیری در بخش‌هایی از آشپزخانه، نورپردازی پیشخوان و… هستند

کف‌پوش‌های قدیمی را با کفپوش های ارتجاعی جدید جایگزین کنید
پوشش کف آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه در طراحی و دکوربندی است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. شاید در نگاه اول به نظرتان جایگزینی کف پوش جدید در آشپزخانه تغییر زیادی را در ظاهر ندهد اما عوض کردن https://e92.ir/%da%a9%d9%81%d9%be%d9%88%d8%b4/کف پوش قدیمی با کف پوش‌های جدی‌تر از جنس چوب و یا سنگ نما را به کل تغییر خواهد داد. علاوه بر این گزینه‌های جدید ماندگاری بیشتری داشته و ارزش خانه شما را افزایش می‌دهند. در سال‌های اخیر کاشی‌های بزرگ سرامیکی با طرحی مانند چوب دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

کابینت‌های دیواری را برای داشتن نمایی صیقلی تر حذف کنید
در طراحی‌های قدیمی آشپزخانه ها استفاده از کابینت‌های دیواری در آشپزخانه برای جای دادن وسایل آشپزخانه بسیار متداول بوده است. این نوع طراحی هنوز نیز در حال استفاده است اما اگر می‌خواهید از نظر بصری فضای آشپزخانه خود را باز تر کنید می‌توانید کابینت‌های دیواری را حذف کنید. با این کار می‌توانید از گزینه‌های رنگی مختلف برای دیوار آشپزخانه خود استفاده کنید و یا حتی قفسه‌های محدودی را برای قرار دادن وسایل دکوری و یا حتی بشقاب ها در نظر بگیرید. بعد از حذف کردن کابینت‌های دیواری از تغییر زیادی که در فضای آشپزخانه ایجاد می‌شود تعجب خواهید کرد.

از میز و صندلی مدرن برای آشپزخانه استفاده کنید
آشپزخانه معمولاً شلوغ‌ترین و پر رفت و آمد ترین قیمت خانه است و بسیاری از طراحان آن را قلب خانه می‌نامند. معمولاً افراد خانه نیز برای صرف وعده‌های غذایی نیز در آشپزخانه جمع می‌شوند به همین دلیل باید در انتخاب گزینه‌های موجود برای نشستن افراد توجه ویژه ای شود. در این مورد باید با توجه به تعداد افراد خانه و میزان حضور آن‌ها در آشپزخانه از گزینه ای مدرن و به روز برای میز و صندلی یا پیشخوان و چهارپایه‌های بلند استفاده کرد.

لوازم آشپزخانه خود را با مدل‌های جدید و کم مصرف جایگزین کنید
بدون شک امروزه با گران شدن و محدود شدن منابع انرژی بسیاری از افراد به دنبال کم کردن مصرف انرژی خود هستند. در این میان آشپزخانه جای خوبی برای شروع است. می‌توانید لوازم آشپزخانه کم مصرف را جایگزین مدل‌های کنونی آشپزخانه خود کنید و یا حتی از سیستم‌های جدید لوله کشی یا شیرهای مدرن آب که هم کم مصرف هستند و هم نمای زیبایی دارند در آشپزخانه خود استفاده کنید.

از رنگ‌های مدرن برای کابینت ها استفاده کنید
اگر ترکیب کابینت‌های خود را دوست دارید و نمی‌خواهید تغییری در آن‌ها ایجاد کنید می‌توانید از رنگ‌های جدیدتر بهره برده و فضای آشپزخانه خود را تغییر دهید. رنگ کردن، لکه گیری کردن و یا حتی عوض کردن درهای کابینت‌های آشپزخانه می‌تواند به کلی نما و فضای آشپزخانه را تغییر دهد و هزینه‌های بالایی نیز نداشته باشد.

از نورپردازی‌های جدید استفاده کنید
هنگامی که تغییرات اساس و اصلی را در طراحی و دکور آشپزخانه خود انجام دادید نوبت به نورپردازی می‌رسد. شاید در نگاه اول نورپردازی تغییر زیادی در فضا ایجاد نکند اما در صورتی که از منابع نوری به‌طور صحیحی استفاده کنید تأثیر بالای آن را خواهید دید. یکی از بهترین گزینه ها برای نور پردازی در آشپزخانه استفاده از منابع نوری است که شدت آن قابل تنظیم است. در این حالت می توانید در موارد مختلف و در موقعیت‌های متفاوت شدت نور را کم یا زیاد کنید. استفاده آر نورهای آل ای دی در قسمت زیر کابینت‌های دیواری برای روشنایی پیشخوان آشپزخانه می‌تواند نمایی زیبا و مدرن را به آشپزخانه اضافه کند.

م: خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *