نکات دکوراسیون علمی

  ۱-  کفپوش طبق اصول ریاضی: هنگام انتخاب کفپوش برای اتاق خود بر پایه دکوراسیون علمی ، برای ۶۰ درصد فضا یک رنگ، برای ۳۰ درصد رنگ دیگر و برای ۱۰ درصد باقی مانده نیز رنگ سومی را در نظر بگیرید.

   ۲- اشکال را متعادل کنید. مثلا اگر اکثر مبلمان اتاق نشیمن شما بیشتر حالتی مکعبی شکل دارد سعی کنید با انتخاب میزی گرد و میزهای کناری با شکلی متفاوت، فضا را متعادل کنید.

دکوراسیون علمی

  ۳-  میز جلو مبلی ایده آل باید دو سوم پهنای کاناپه طول داشته باشد و ۲ اینچ پایین تر از نشیمن گاه مبل ها باشد. یعنی به طور معمول ۱۴ تا ۱۶ اینچ ارتفاع داشته باشد.

    ۴-به جای نصب کردن پرده ها درست بالای پنجره، آنها را در فضای بین پنجره و سقف نصب کنید تا سقف خانه شما بلندتر به نظر بیاید. در ضمن انتهای پرده نباید روی زمین پخش شود، بلکه باید با آن مماس شود.

 ۵-  درست در مقابل یک پنجره روی دیوار روبرو یک آیینه نصب کنید تا نور داخل اتاق را متعادل کنید و در نتیجه فضای اتاق بزرگتر به نظر بیاید.

    ۶-هرگز نباید فرش را به تنهایی در وسط اتاق قرار دهید، فرش باید حداقل زیر پایه جلویی یک مبل قرار بگیرد تا مهار شود.
چیدمان کوسن به روش ریاضی: دو کوسن مربعی شکل ۲۰ اینچی با طرح چشمگیر و پرکار و البته هماهنگ، هر کدام را در یک گوشه انتهایی کاناپه قرار دهید؛ دو کوسن مربعی شکل ۱۶ اینچی به رنگ ساده که با بقیه ست باشد را جلوی کوسن های قبلی می چینید، و در نهایت یک کوسن مستطیل شکل با طراحی ظریف را در وسط قرار دهید.

  ۷-  هرگز احساس نمی کنید که طرح و رنگ ها نا منظم و درهم و برهم هستند، اگر کوسن های بزرگ را با طرح شلوغ و پر انتخاب کنید، و کوسن های کوچکتر را با طرح های ظریف تر و رنگ های ساده تر کنار هم قرار دهید.
مفرد بیندیشید. اشیا و اجسامی که در سایز مشابه هستند را در یک طبقه یا تاقچه به تعداد مفرد بچینید، چرا که اعداد زوج حس سخت و خشک بودن را القا می کنند.

م: نیکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *