چگونه یک رنگ مناسب برای اتاق نوزاد انتخاب کنیم ؟

در گذشته، بیشتر والدین اتاق‌خواب نوزاد خود را به ‌صورت ساده با رنگ آبی یا صورتی رنگ‌آمیزی می‌کردند، اما امروزه انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌کودک، پیشرفت و توسعه بسیار کرده و والدین با نگاهی به آینده برای دکوراسیون اتاق نوزاد خود رنگ انتخاب می‌کنند. یک اتاق‌خواب به‌رنگ صورتی ‌پاستل (ملایم) ممکن است خیلی زود تکراری و از مد افتاده شود، اما با اضافه کردن مقداری رنگ‌های چاشنی می‌توانید آن را به فضایی ایده‌آل و مناسب برای فرزند خود در سال‌های اولیه زندگیش تبدیل کنید.

والدین در انتخاب رنگ توجه زیادی به پسر یا دختر بودن کودک می‌کنند و در بازی با رنگ‌های قوی و شاد، فضایی دلنشین و لذت‌بخش برای فرزندشان تدارک می‌بینند. اتاق یک نوزاد، نخستین دنیای رنگارنگ و روشنی است که نوزاد در آغاز تولد در آن سکنی می‌گزیند و از این‌رو باید به اندازه کافی برای او جذاب و دوست‌داشتنی باشد. می‌توانید با انتخاب مناسب و رنگ‌آمیزی خوب، این دنیای کوچک را برای او زیبا و شاد سازید.

نکته مهم دیگر این است که هرچه تعداد رنگ‌های مورد استفاده در اتاق نوزاد بیشتر باشد، نیاز به استفاده از اکسسوری در دکوراسیون اتاق کمتر می‌شود و این کمک بسیاری به بودجه شما می‌کند.

نقاشی ساختمان
نکته‌ هایی در خصوص انتخاب رنگ برای اتاق نوزاد توجه کنید:

انتخاب رنگ زرد آفتابی برای دکوراسیون این اتاق نوزاد، آن را برای پسرها و دخترها و همچنین یک رده سنی وسیع، مناسب ساخته است. وجود تخت سفید رنگ، اتاق را به فضایی مدرن تبدیل کرده و همچنین استفاده از آویزها و طبقه‌های کودکانه، فضا را خصوصی و شخصی کرده است.

استفاده از یک رنگ قوی و تند برای دیوارهای این اتاق، فضایی مناسب برای دوره نخستین رشد نوزاد به ‌وجود آورده است. صورتی تند و گرم، فضایی غنی و تا حد زیادی دخترانه به ‌وجود آورده است. جزئیات، نوع دکوراسیون تخت و اکسسوری استفاده شده در این اتاق به گونه‌ای است که این رنگ را در مرکز توجه نگه داشته است./ بلکا

استفاده از مقداری رنگ‌های مختلف کنار هم در قالب طرح‌های مختلف، مانند آنچه در تصویر می‌بینید، در اتاقی با دیوارهای ساده و رنگ شده با رنگی محرک، می‌تواند محیطی طبیعی و نقطه کانونی قدرتمندی را در فضا ایجاد کند.

یک ترکیب موفقیت‌آمیز رنگ‌های تند و قدرتمند، با طرح‌های گرافیکی قوی، می‌تواند اتاقی دوست‌داشتنی و ایده‌آل با جلوه‌ای مدرن و باطراوت خلق کند. استفاده از وسایل و مبلمان کلاسیک و سفید، رنگ‌آمیزی ساده و ملایم برای دکوراسیون تخت‌خواب و کف‌پوش خنثی، باعث می شود این دکوراسیون نامطلوب جلوه نکند و همواره جالب و خوشایند باشد.

استفاده از رنگ صورتی‌ ملایم برای ملحفه‌ها و دکوراسیون این تخت‌خواب نوزاد، تندی و گرمی رنگ نارنجی دیوارها را تعدیل کرده است و نوزاد را برای خوابیدن آرام می‌سازد. طرح خال‌خال‌های پولکی در کنارطرح راه‌راه، جلوه‌ای جالب برای دکوراسیون این تخت‌خواب ایجاد کرده و این طرح‌ها با رنگی ملایم و صورتی، فضا را دخترانه کرده است.

طرح‌های گرافیکی مدرن در کنار طرح کلاسیک پولکی، به همراه رنگ‌های تند و قوی شرایط مورد پسند و دوست‌دار نوزاد را ساخته است./ نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *