انجام بازسازی پارکینگ

امروزه با توجه به ازدیاد اتومبیل در کلانشهر ها نیاز هر چه بیشتر به پارکینگ های عمومی و شخصی احساس می شود. هم برای حفاظت از اتومبیل شما در برابر خطرات احتمالی مانند سرقت و تصادفات ناخواسته و هم برای رهایی از گشت و گذار برای یافتن جای پارک. یکی از مواردی که همیشه در بازسازی ساختمان به آن توجه می شود، نکاتی است که در بازسازی پارکینگ مهم است. لطفاً به این نکات توجه کنید.

۱ – فضای پارکینگ: منظور فضای مورد نیاز با توجه به تعداد اتومبیل هایی است که برایشان به جای پارک نیاز دارید. در طراحی اولیه ساختمان خود به فضای پارکینگ دقت بیشتری کنید. جای دور زدن را برای هر ماشین در نظر بگیرید. مشخص کنید که چند جای پارک مورد نیاز شماست و طراحی را بر مبنای آن در نظر بگیرید. به محل قرار گرفتن ستون ها و فضای پرتی که معمولاً ایجاد می شود دقت کنید. هر چه این فضاهای پرت را کمتر کنید در پارک ماشین خود راحت تر خواهید بود. شما با استفاده از درب های مناسب محل پارکینگ خود میتوانید فضای پارک بیشتری را در اختیار داشته باشید. این درب ها امروزه به صورت اتوماتیک ساخته می شوند و میتوانند بالارونده باشند به جای درب های پارکینگی بازشو. در اروپا درب پارکینگ ها به صورت بالا رونده ساخته می شوند که درب روی سقف باز و بسته می شود.

 بازسازی پارکینگ
۲ – نور پارکینگ: در پارکینگ هایی که در طبقه همکف قراردارد اهمیت به نور لازم و ضروری است. هر چه امکان استفاده از نور طبیعی در پارکینگ های مسطح بیشتر باشد فضای پارکینگ بزرگتر نشان داده میشود و احساس مثبت تری در استفاده از پارکینگ ایجاد میکند. با استفاده از نور مناسب در پارکینگ حس خفگی را کمرنگ تر کنید. سعی کنید در پارکینگ ها از لامپ هایی که سنسور دارند استفاده کنید. این سنسور ها به گونه ای طراحی شده اند که حضور انسان را در فضای پارکینگ تشخیص داده و روشنایی را ایجاد می کنند. این نوع طراحی امروزه رایج است و برای افرادی که به عنوان مهمان وارد پارکینگ میشوند بسیار مناسب است.

۳ – کف پارکینگ: طراحی کف پارکینگ در بازسازی ساختمان بسیار مهم است. جنس متریال و کفپوشی که استفاده می کنید اهمیت بالایی دارد. میتوانید از سنگ های ساختمانی، انواع کفپوش های صنعتی مانند اپوکسی و سرامیک هایی که مخصوص فرش کردن کف پارکینگ است استفاده کنید. جنس متریال مورد استفاده در کف پارکینگ نباید لغزنده باشد. همچنین از ترکیب رنگ در کفپوش های صنعتی بهره بگیرید و بوسیله آن محل پارک هر اتومبیل را مشخص کنید. توجه به شیب بندی مناسب برای کف پارکینگ بسیار حائز اهمیت است زیرا برای شستوشوی اتومبیل یا شستن کف پارکینگ میبایست آب را به محل خروج آب هدایت کرد. این عمل از جمع شدگی آب در کناره های پارکینگ جلوگیری می کند و باعث دوام بیشتر ساختمان می شود.

۴ – تهویه پارکینگ: یادتان باشد حتماً از تهویه مناسب هوا در پارکینگ استفاده کنید مخصوصاً زمانی که پارکینگ شما در طبقات زیر همکف قرار دارد یا زمانی که از پنجره و خروجی فضای تبادل هوا استفاده نکرده اید. نوع و قدرت تهویه در پارکینگ به نسبت تعداد اتومبیل به فضای پارکینگ بستگی دارد. هر چه تعداد اتومبیل بیشتر و فضای عمومی پارکینگ کمتر باشد شما باید تهویه قویتری را به کار ببرید. از تهویه های پروانه ای دیواری یا سقفی کمک بگیرید که دود حاصل از اگزوز اتومبیل ها را به خارج از فضای پارکینگ هدایت می کند.

۵ – رمپ پارکینگ: در طراحی رمپ که یک مسئله کاملاً فنی است دقت کنید که شیب رمپ شما استاندارد باشد. یعنی نه خیلی زیاد باشد که اتومبیل ها در ورود و خروج با مشکل روبرو شوند، نه خیلی کم باشد که از فضای پارکینگ اصلی شما بکاهد. دقت کنید بیش از ۲/۵ متر از رمپ تا اولین جای پارک فاصله بگذارید. منظورم اولین جای پارک مجاور رمپ است.

منبع: سیتاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *