انجام گچبری در بازسازی

حتماً تا به حال تفاوت سقف های ساده با سقف هایی که از هنر گچبری بهره برده اند را درک کرده اید. گچبری هنری دیرین است که از قرن ها پیش در ایران و معماری سنتی ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است. هنرمندان معمار با هنر و خلاقیت از گچ آثاری را پدید آورده اند که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. طرح های سنتی معمولاً به صورت شمایل ها یا طرح های مقطع کاربرد داشته است و بیشتر برای زیبایی دور سالن های بزرگ و سرسراها به کار می رفته.

گچبری امروز به چه روش ها و به کمک چه طرح هایی زیباسازی ساختمان را موجب می شود؟

هر چند که هنر ایرانی هیچگاه قدیمی نخواهد شد ولی حتماً شما هم با من هم عقیده هستید که در هنر هم باید با شرایط روز جامعه گام برداشت و به سلیقه عمومی مردم احترام گذاشت. سیتاک در بازسازی ساختمان همیشه خلاقیت و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده است و بر اساس آخرین نیاز ها و علایق مردم ایران اقدام به جمع آوری ایده های نو می کند و بعد از جلسات فنی در مورد ایده ها بهترین طرح خروجی را به اجرا می گذارد تا شاید از این طریق بتواند به نیازها و سلیقه شما نزدیک شود.

گچبری بازسازی ساختمان

ابزارها در گچبری:

معمولاً برای گچبری دور سقف از ابزار گلویی استفاده می شود که زیبایی خاصی را دارد. این ابزار به وسیله کشوهای خاصی دور تا دور سقف کار می شود و دارای فرو رفتگی ها و برجستگی هایی است که در کنار یکدیگر زیبایی و نمای خاصی را به بیننده منتقل می کند. این ابزار انواع مختلف دارد و به شکل های گوناگون قابل طراحی و اجرا است. اگر شما از کار گچبری پر ابزار و شلوغ استقبال می کنید می توانید از گلویی پنج یا هفت خط استفاده کنید. این ابزار در کنج سقف یعنی محل تلاقی دیوار و سقف قرار میگیرد و انحنای را در کار ایجاد می کند و شما به جای دیدن سادگی دیوار و سقف طرحی از گچ را خواهید دید که سقف و دیوار را به هم پیوند داده است. این ابزار از حدود ۵۰ سال پیش در ایران رواج داشته و اکنون نیز از آن استفاده می شود.

منبع: سیتاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *