استفاده از کفپوش در بازسازی

یکی از موارد اصلی در بازسازی ساختمان توجه به کفپوش هاست. کفپوش ها انواع مختلفی دارند که به فراخور نوع کاربری و سلیقه می توان از آنها استفاده کرد. بعضی از کفپوش ها این قابیلت را دارند که در هر ساختمانی با هر نوع کاربری مورد استفاده قرار گیرند. کفپـوش ها از لحاظ جنس متریال، دوام آنها و نوع شستشو متفاوت هستند.

در بازسازی ساختمان تجاری، اداری می توان از کفپـوش های صنعتی استفاده کرد. کفپوش هایی مانند رنگ های اپوکسی که بهترین نوع برای طرح بندی هستند. اینگونه کفپـوش ها در انواع ساده و اپوکسی قابل شستشو هستند و میتوان آنها را به لحاظ طرح ها از یکدیگر متمایز کرد. در کفـپوش های اپوکسی طرح های ۳ بعدی دارای طرفداران بیشتری هستند.

در بازسازی ساختمان بویژه بازسازی ساختمان های مسکونی می توان از طرح های ۳ بعدی در کفپوش های اپوکسی استفاده کرد. در بازسازی اتاق خواب و اتاق کودک دست شما بازتر است.

کفپوش بازسازی ساختمان

استفاده از پارکت های چوبی نیز برای بازسازی ساختمان توصیه می شود. کفـپوش هایی که با یک لایه براق کننده به شکل روز اول در می آیند و می توان به همان طراوت روز نخست از آنها استفاده کرد. پارکت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. اندازه کفـپوش های پارکتی نیز متعدد هستند و به فراخور نیاز می توان در اندازه های مختلف آنها را تهیه و استفاده کرد.

معمولاً بهترین کفپـوش برای مراکز تجاری سنگ ها هستند. این متریال با دوام در بیشتر مراکز تجاری جهان استفاده می شود. سنگ های کف در رنگ ها و سایزهای مختلفی تولید می شوند. معمولاً سنگ های گرانیتی استفاده بیشتری در کف دارند ولی شما می توانید از سنگ دهبید نیز در اندازه یک متر در یک متر استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین کفپوش ابتدا نوع کاربری ساختمان مهم است. اگر ساختمان شما مسکونی است توصیه می شود از سنگ یا پارکت استفاده کنید. اگر ساختمان شما اداری است می توانید سنگ را به عنوان قسمت اصلی کفپوش ها و پارکت را در بعضی نواحی کار کنید. اگر مورد بازسازی ساختمان شما تجاری است توصیه می شود حتماً از سنگ استفاده کنید.

برای پارکینگ ها و اماکن ورزشی استفاده از رنگ های اپوکسی بیشتر توصیه می شود. زیرا اینگونه رنگ ها قابلیت اصطکاک پذیری بیشتر و تنوع بیشتری دارند. ضمن اینکه به صورت عایق های گرمایی و ضد حریق نیز کاربرد دارند.

م: sitakdesign.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *