راهنمای انجام دکوراسیون داخلی

وقتی شکل و شمایل خانه خود را در ذهن قطعی کنید، سوال مهم این است که : دکوراسیون آن را خودتان انجام دهید یا از مشاور دکوراسیون داخلی استفاده کنید؟ یا هر دو؟

همانطور که همه می دانیم طراحان دکوراسیون داخلی و معماران قبل از قرن بیستم وجود خارجی نداشته اند. قبل از آن زمان هم کسی دست گرفتن دکوراسیون داخلی منزل خود را جدی نمی گرفت، مگراینکه شجره نامه این کار را می داشت. عادات قدیمی به سختی از بین می روند. بعضی افراد هنوز فکر می کنند برای گرفتن ایده از مشاور دکوراسیون داخلی باید در یک کاخ زندگی کنند، یا از هزینه این کار ترسی جدی دارند (واقعی یا اوهام). برخی افراد نگرانی خاصی درباره مسائل مالی ندارند، بیشتر می ترسند که کنترل کار را به دست فرد دیگری بسپرند و نتیجه کار باب میل آن ها نباشد. برخی هم بدون هیچ شکی جرقه شروع کار را می زنند، در حالی که افرادی هستند که به سلیقه و مهارت خود اعتماد دارند و دکوراسیون داخلی خانه خود را به دست می گیرند. شما جزء کدام دسته از این افراد هستید؟ شاید این نکات در تصمیم گیری به شما کمک کنند.

دکوراسیون داخلی

مزایای به دست گرفتن پروژه طراحی دکوراسیون داخلی بدست خودتان.
واضح ترین مزیت این گزینه این است که لازم نیست به فرد دیگری بابت این کار پول بدهید. سلیقه شخصی شما در نتیجه کار منعکس می شود و می توانید بابت آن پز بدهید. اگر قبلا این کار را انجام دادید و از نتیجه آن راضی بودید، دلیلی ندارد دوباره انجام ندهید. مثبت یا منفی بودن نتیجه این کار بستگی به قابلیت و مهارت های شما دارد. یکی از طراحان مشهور کالیفرنیا می گوید : “اگر بدانید چه چیزی دوست دارید و چه چیزی شما را به هیجان می آورد، از تمام انتخاب هایی که کردید راضی خواهید بود”. می توانید پروژه را مرحله به مرحله نسبت به شرایط مالی خود پیش ببرید. همچنین مجبور نیستید علایق و سلایق خود را برای یک غریبه توضیح بدهید و به او بفهمانید.

معایب به دست گرفتن پروژه طراحی دکوراسیون داخلی بدست خودتان .
ممکن است خرابکاری کنید. سپس مجبور می شوید سال های سال با این خرابکاری زندگی کنید، یا هزینه هنگفتی بابت جبران آن بپردازید. آیا توانایی تجسم کردن دارید؟ آیا فرد خلاقی هستید؟ اگر نیستید پس به کمک احتیاج دارید. چون پروژه ای پر هزینه است و بهتر است مرتکب اشتباهی نشوید. انتخاب گزینه اول همیشه صرفه جویی به دنبال ندارد. دکوراسیون کاری زمان بر است که باید قلق های آن را یاد بگیرید و هزاران تصمیم مختلف هست که باید بگیرید. وقت شما چقدر ارزش دارد؟ آیا صرف این همه زمان در مقابل آن مقداری پولی که صرفه جویی می کنید مقرون به صرفه است؟ اگر خطایی رخ بدهد که نیاز به جبران داشته باشد، آیا از پس انداز خود هزینه می کنید؟ تعداد زیادی از مبلمان ها در آمریکا فقط به بازار عمده فروش های طراحان فروخته می شود. پس نمونه هایی که در فروشگاه ها می بینید درصد ناچیزی از موجودی بی حد و حصر گاراژهای مخصوص است. شاید برخی از این عمده فروش ها به افراد عمومی اجازه بازدید بدهند، اما همچنان باید خرید خود را از طریق یک طراح انجام بدهید.

مزایای انتخاب مشاور دکوراسیون داخلی.
این گزینه فواید زیادی دارد. از جمله اینکه بدون وجود مشاور دکوراسیون داخلی نمی توانید به کلکسیون وسیع مبلمان تک و منحصر به فرد، پارچه، کفپوش و قالی دسترسی پیدا کنید. همچنین از خدمات کارگاه های خصوصی و افراد معامله گری که روابط طولانی و قدیمی با طراح دارند بی بهره می مانید. به احتمال زیاد در آخر خانه ای زیبا خواهید داشت که مخصوص سلیقه و سبک زندگی شما دکور شده، با مبلمانی پر شده که توسط یک فرد باتجربه به دلیل زیبایی، کیفیت و دوام آن ها گزینش شده. طراحی کالیفرنیایی می گوید :”اگر بودجه کافی دارید، این بهترین گزینه ممکن است چون نتیجه کار، سفارشی و مخصوص خودتان خواهد بود”. طراحی دیگر از ویرجینیا می گوید : “وجود فردی که تصمیمات شما را تایید کند انرژی مثبتی می دهد. طراحان باعث صرفه جویی پول شما می شوند. همچنین کمک می کنند بابت یک چیز، ۲ بار هزینه نکنید.

معایب انتخاب مشاور دکوراسیون داخلی.
همکاری با یک طراح داخلی هزینه زیادی دارد. همچنین این پروژه کاملا شخصی است. قرار است بسیاری از جزئیات زندگی خود را با فرد دیگری در میان بگذارید. شاید همکاری شما ماه ها، یا حتی سال ها طول بکشد. یک طراح ممکن است به محرم اسرار شما تبدیل شود. و در صورتی که شخص مناسب را انتخاب نکنید، به یک دشمن. چون عکس یک شخص روی جلد مجله چاپ شده بوده، دلیل بر این نیست که برای کار شما مناسب است. بسیار اهمیت دارد که از طراح خود خوشتان بیاید و به او اعتماد داشته باشید، و از همه مهم تر، بتوانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید. از همان اول درباره بودجه صریح و رک باشید، بدون هیچ عذر و بهانه ای. طراحی که به بودجه های ۱۰۰ میلیون تومانی عادت دارد را استخدام نکنید، تا بعد از او انتظار داشته باشید در فروشگاه های دست دوم برای شما خرید کند، و بالعکس. اگر دکوراسیون داخلی منزل را خودتان انجام دهید در پایان یک حس پیروزی به شما دست می دهد، حسی که پس از پرداخت دستمزد طراح داخلی نخواهید داشت. اگرچه یک طراح خوب شما را در جریان همه جزئیات گذاشته و کاری می کند حس کنید در پروژه نقشی حیاتی داشتید.

ویژگی های پروژه ای که خودتان به دست می گیرید و همزمان طراح هم استخدام می کنید :
اگر دوست دارید با یک دکوراتور یا طراح داخلی کار کنید، اما از پس هزینه آن برنمی آیید، یا دوست ندارید از قضایا بی خبر باشید، راه های جایگزین دیگری هم برای شما وجود دارد.

۱-یک مشاور دکوراسیون داخلی ساعتی انتخاب کنید تا به شما کمک کند کلیات طرح را بکشید، مبلمان و پارچه و رنگ ها را انتخاب کنید، سپس خودتان نقشه را اجرایی کنید. همه طراح ها چنین پروژه های کوچکی را قبول نمی کنند اما هستند افرادی که از آن استقبال می کنند.
۲-طراحی پروژه را خودتان انجام بدهید، اما برای مراحل انتخابی طراح ساعتی انتخاب کنید تا در برخی موارد پیشنهاد و توصیه هایی ارائه بدهد.
۳-با طراحان مجازی کار کنید. تعداد زیادی از طراحان به سراغ پروژه های اینترنتی رفته اند. عکس هایی از خانه یا نقشه ساختمان خود برای آن ها می فرستید، و در ازای حق الزحمه به شما مشاوره می دهند. بدون اینکه شما یا خانه شما را ببینند.
۴-اگر فروشگاه مبلمان محبوب شما خدمات مشاوره دکوراسیون داخلی رایگان ارائه می کند، از آن استفاده کنید. بعضی از فروشگاه ها بدون هیچ هزینه ای در این پروژه به شما کمک می کنند، البته لازمه این کار این است که مبلمان خود را از همان فروشگاه بخرید. اگر از وسایل چنین فروشگاهی خوشتان می آید، راه خوبی است.

م: آرین پاراکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *