محوطه سازی در ویلا

محوطه معمولا آخرین پارامتر توجه در طراحی می باشند. ولی این عنصر نباید تنها به عنوان آنچه خانه را احاطه کرده است دارای اهمیت باشد. محوطه یک ویلا باید محل اصلی گذراندن اوقات باشد چرا که آن محل گذر به مانند محوطه آپارتمان نیست. به هر صورت این محیط می تواند زمین چمنی آراسته، معبر سنگی یا باغی با طراحی پیچیده باشد این فضاها همانند حمام یا آشپزخانه مهم و قابل توجه است. ایده های خوب طراحی می توانند مکمل معماری و طراحی ویلاها باشند. گل و گیاهان متعارف و بوته زار ها در حیاط، اضافه کردن رنگ ها، بافت و حتی عطر گل تا حد زیادی می تواند توجه بسیاری را بخود جلب کند.

قبل از شروع به تعیین مدل باغ بررسی فضا و فهرست بندی ایده های طراحی منظر برای تعیین چگونگی پر کردن فضا به بهترین شکل مهم است.
اگر علاقمند به کارکردن روی محوطه بیرونی باشید یک رز گاردن بزرگ یا باغ سبزیجات بزرگ یک راه مناسب برای استفاده از فضای خود است. از طرف دیگر بچه ها ممکن است از یک حیاط بزرگ همراه با زمین بازی، تاب یا استخر لذت ببرند.

لذا آنچه که خانواده بیشتر استفاده می کند و نیز افزایش ارزش افزوده در درازمدت در طراحی و احداث، بسیار مهم می باشد. در پایان، حیاط جلو و پشت که ورودی های جداگانه دارند برای دو هدف بسیار متفاوت طراحی می شوند.

محوطه سازی

چه چیزهایی را باید به حیاط جلو اضافه کرد؟

این فضا شانس شما را در ایجاد یک دید اولیه مثبت بالا می برد. وقتی که شما حیاط جلو را احداث می کنید باید در مورد تمامی المان های طراحی فکر کنید بنابراین باید الهام بخش، خوب و مطابق با سبک خانه شما باشد. یک باغ گل گزینه ای بسیار خوب است اما اگر از نظر نگهداری مشکل دارید می توانید از گیاهان و بوته های شادابی که به نگهداری کمتر نیاز دارند استفاده کنید.

کاربری محوطه

اگر امکان نگهداری تخصصی فضای سبز را ندارید برای پوشش از چمن، مسیر پیاده روی شنی، نهر آب، حصار چوبی، دیوار سنگی برای تغییر حالت استفاده کنید.

چه چیزهایی را باید به حیاط خلوت یا باغ اضافه کنم؟

حیاط خلوت برای پذیرایی، فضاهای بازی، فضای غذاخوری، محل نشستن، محل آفتاب گرفتن مناسب دیده می شود.یک باغ سبزیجات یا رز گاردن در حیاط خلوت معمول می باشد مخصوصاً اگر شما یک المان متفاوت مانند پرگولا، باغ میوه، پرچین، مرز، مسیر پیاده روی، حصار را اضافه کنید.
حتی می توان لوازم جانبی سرگرم کننده مانند حمام پرندگان و … اضافه نمود. در نهایت برای خانه ای که مهمانی برگزار می شود ترکیب یک استخر و پاسیو، شومینه در فضای باز، باربکیو و آشپزخانه خارجی (outdoor kitchen) مناسب می باشد.

اگر اکتیو و دارای خانواده ای ورزش دوست باشید اضافه کردن یک زمین بسکتبال، والیبال و … مناسب می باشد. همچنین نباید مبلمان فضای باز را فراموش نمود. نیمکتی در باغ برای مطالعه ای لذت بخش یا کسب آرامش مناسب می باشد. و یک نیمکت تخت مانند و صندلی برای آفتاب گرفتن در روزهای آفتابی عالی است.

م: بارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *