چطور شابلون دیوار درست کنیم؟

روش شابلون یا استنسیل ارزان تر از کاغذ دیواری است و همچنین کاری بسیار سرگرم کننده و متنوع است، استنسیل ها به شما این امکان را می دهند تا طرح مورد نظرتان را روی دیوار به راحتی رنگ کنید. اگر تا به حال از استنسیل استفاده نکرده اید، راهنمای گام به گام زیر شما را برای اجرای کار آماده می کند.

آنچه که برای استنسیل نیاز است:
– رنگ اکریلیک بر پایه آب در دو رنگ سفید و رنگی(هر رنگی که می خواهید طرح روی دیوار داشته باشد)
– غلتک رنگ استاندارد
– غلتک رنگ کوچک
– نوار اندازه گیری فلزی
– مداد نرم
– استنسیل(می تواند مقوا و یا کاغذ باشد)

other11

گام اول: آماده سازی
دیوار و رنگ را آماده کنید با استفاده از یک غلتک دیوار را کاملاً خشک کنید . رنگ را در ظرف پهنی ریخته و با آب آنرا تا حدی رقیق کنید.

گام دوم : طرح را مشخص کنید
تخمین بزنید که چند طرح نیاز است که دیوار شما پوشش پیدا کند. به طور مثال اگر قرار است طرح مورد نظر تنها یک ردیف از سقف تا کف اجرا شود با اندازه گیری ارتفاع و همچنین در نظر گرفتن ارتفاع هر گل ، محاسبه کنید چند گل نیاز است که ردیف کامل شود. بهتر است هر چند گل را روی یک کاغذ طرح بزنید که نظم کار بیشتر شود. پس از طرح زدن روی کاغذ با مداد و برش آنها حال نوبت تنظیم کردنشان با دیوار است. با استفاده از چسب نواری، کاغذ را به طور دقیق روی دیوار بچسبانید. در هنگام محاسبه تعداد گل ها به انتها و ابتدای کار توجه کنید. در بعضی مواقع نیاز است که طرح را به طور کلی کوچک و یا بزرگتر کنید./ گچ بری

گام سوم: استنسیل های پشت سر هم
پس از آنکه استنسیل را روی دیوار نصب کردید با اسپری و یا غلطک، رنگ را روی استنسیل بزنید. در مرحله اول ، رنگ کمی از ظرف بردارید و با لایه های نازک کار را شروع کنید. در طرح های ریز از غلطک کوچک استفاده کنید تا رنگ به اطراف منتقل نشود . در استنسیل طرح های کوچک و یا پیچیده از یک قلم مو به جای غلتک استفاده کنید .

گام چهارم: برداشتن استنسیل
بلافاصله بعد از اتمام کار رنگ، کاغذ استنسیل را از دیوار به آرامی جدا کنید تا رنگ خشک شود . این عمل را برای کل منطقه ای که قرار است روی دیوار طرح زده شود انجام دهید. در قرار دادن استنسیل های بعدی نهایت دقت را به عمل آورید که در فاصله ای یکسان با هم قرار گیرند. برای این کار می توانید لبه هر استنسیل روی دیوار را با مداد علامت بزنید./ کنیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *