آشنایی با خمیر تکسچر و کاربرد

این خمیر در اصطلاح عامیانه به خمیری اطلاق می گردد که از طریق آن می توان شکل و طرح های مختلفی ایجاد نمود. این خمیر در نقاشی ساختمان در بخش پتینه کاری کاربرد دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این ماده اولیه در نقاشی ساختمان می پردازیم.

منظور از اصطلاح خمیر تکسچر در پتینه کاری
منظور از این اصطلاح یعنی تکسچر ایجاد کردن بافت و طرح های مختلف با خمیر مخصوص تکسچر که خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد و شخص پتینه کار به راحتی می تواند از طریق آن طرح و بافت مورد نظر مشتری و خود را ایجاد نماید. در واقع باید اقرار کرد که علت اصلی استفاده از خمیر تکسچر در پتینه کاری ، این است که خشک شدن خمیر تکسچر مدت زمان بیشتری لازم دارد که در تیجه خاصیت مانور بیشتری دارد، مانور دست روی خمیر نسبتا بالاست و بافت و طرح مورد نظر را به راحتی می توان اجرا کرد.

جایگزین خمیر تکسچر
ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا می توان به جای این خمیر از ماده دیگری استفاده کرد؟ جواب این سوال بله، است. برای ایجاد بافت روی سطوح مختلف علاوه بر خمیر تکسچر می توان از بتونه مخصوص روغنی (نقاشان) در نقاشی ساختمان استفاده کرد. چون بتونه روغنی (نقاشی) به مراتب بهتر و با کیفیت تر از خمیر های دیگر می باشد. علت کیفیت بهتر این بتونه وجود ریزین مخصوص در ترکیب بتونه روغنی است. بتونه روغنی نسبت به سایر موارد مشابه که در فروشگاه ها عرضه می شود، کم هزینه تر و مقرون به صرقه تر است چرا که هم در وقت و هم در هزینه نقاشی ساختمان صرفه جویی می گردد.

چرا از بتونه روغنی استفاده نمی شود؟
علت اصلی و اساسی این امر عدم توانایی افراد در ساخت و تهیه بتونه روغنی نقاشی است. اکثر افراد غیر متخصص در نقاشی ساختمان به دلیل عدم توانایی در ساخت بتونه روغنی ( بتونه مخصوص نقاشی ساختمان)، از خمیر تکسچر استفاده می کنند که این امر باعث افزایش قیمت نقاشی ساختمان شده و متضرر اصلی و نهایی آن مشتری است. گروه هنری نقاشی ساختمان پایتخت همواره سعی بر آن دارد که با استفاده از بتونه روغنی بجای خمیر تکسچر ، علاوه بر کیفیت بالا قیمت مناسب تری برای مشتری ارایه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *