آنچه که باید برای طراحی داخلی آشپزخانه بدانید

اگر به فکر زیبا تر کردن آشپزخانه خود هستید و دوست دارید تا دکوراسیون آشپزخانه شما بسیار منحصر به فرد و خاص باشد با ما همراه باشید تا به شما نکاتی را آموزش دهیم که اگر انها را رعایت کنید قطعا می توانید طرحی زیبا راب رای خود رقم بزنید.همه می دانیم که آشپزخانه به عنوان مرکز و نبض هر خانه قلمداد می شود و مهمترین کارها یعنی پخت و پز و صرف غذا در انجا صورت می پذیرد.پس بسیار مهم است که نوع چیدمان ودکوراسیون این محیط به گونه ای باشد که ما را در جهت رسیدن به آرامش بیشتر کمک کند.با هم به بررسی نکاتی مهم در این زمینه می پردازیم :

مثلث کار در آشپزخانه :
سه وسیله مهم در هر آشپزخانه وجود دارد : اجاق کاز – سینک ظرفشویی- یخچال این سه وسیله را در اصطلاح مثلث کار می نامیم و باید با فاصله مناسبی از همدیگر قرار گرفته باشند. منظور از فاصله مناسب این است که بتوانیم به کارهای روزانه خود که قرار است رد آشپزخانه انجام دهیم به راحتی و بدون مشکلی برسیم و هیچ کدام از این وساسیل مانع از انجام کارهای ما نشوند.حتما باید با توجه به ابعاد آشپزخانه خود فاصله و موقعیت هر کدام از این وسایل را تایین نماییم.

آشپزخانه

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه قطعا آشپزخانه ان می باشد. شاید بتوان از آشپز خانه به عنوان قلب خانه نیز یاد کرد. مکانی که معمولا خانواده برای صرف صبحانه وناهار و شام احتمالا دقایقی را دور هم خواهند بود و مهم تر از ان بیشتر وقت خانم خانه نیز قرار است در ان سپری شود.پس بسیار مهم است که دکوراسیون آشپزخانه شما چه شکلی باشد و از چه سبکی پیروی نماید.در این بخش به شما نکاتی را خواهیم آموخت که می توانید با رعیات انها محیط آشپزخانه خود را بسیار دل انگیز و جذاب نمایید و آنرا برای دقایقی که قرار است در کنار هم باشید اماده کنید.

قطعا جایگذاری صحیح وسایل و نور پردازی مناسب و استفاده از تمام فضاهای خالی می تواند در زیبا تر کردن محیط آشپزخانه شما بسیار موثر باشد.می توان اینگونه فضا را تقسیم بندی کرد: باید ۴ منطقه در هر آشپزخانه وجود داشته باشد.منطقه اول را باید برای کارهایی که نیاز به اب ندارند و به صورت خشک انجام می شوند در نظر گرفت.کارهایی از قبیل استفاده از لوازم برقی و یا خرد کردن مواد غذایی می تواند جزیی از این موارد باشند.

منطقه دوم درست نقطه مقابل این منطقه است و می توان از ان به عنوان منطقه خیس نام برد.مهم ترین کاری که در منطقه خیس انجام می شود معمولا شستن ظروف است.اما منطقه بعدی جایی است که عملیات پخت و پز در انجا صورت می گیرد.منطقه چهارم نیز محلی برای انبار کردن و  نگه داری مواد اولیه ما می باشد.در این منطقه می توان یخچال و کمد دیواری را قرار داد.با این تقسیم بندی می توان گفت که دکوراسیون آشپزخانه شما دارای یک نظم خاصی شده و در آن کارها با سرعت بیشتری انجام می شوند.زیبایی آشپزخانه شما قطعا می تواند در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما نیز بسیار موثر باشد چرا که معمولا این روزها تمام آشپزخانه اپن هستند و دقیقا تمام بخش های ان از محیط نشیمن و پذیرایی قابل دیدن است.شاید با توجه به این موضوع بتوان مهمترین بخش دکوراسیون منزل را به بخش آشپزخانه تخصیص داد.

بعد از اینکه مشخص شد با چه فرمولی می توان در قدم اول به آشپزخانه نظم داد حال به نظر میرسد نوبت جاسازی وسایل  آشپزخانه است.در این مورد باید دید فضای آشپزخانه شما چقدر است و دارای چه ابعادی می باشد تا بتوان  برای جاسازی وسایل برنامه ریزی کرد.معمولا اگر حالت آشپزخانه شما مربعی و یا ال مانند باشد می توان نحوه چیدمان وسایل نسبت به حالتی که مستطیلی شکل است راحت تر می باشد.شما با توجه به فضایی که در اختیار دارید می توانید حتی از میز و صندلی نیز در این محیط استفاده کنید.

نکته ای که باید بسیار به ان توجه کرد این است که در دکوراسیون داخلی که قرار است برای محیط آشپزخانه انجام دهید باید ظرافت هایی را در نظر بگیرید که مثلا شاید هیچگاه نیاز نباشدبرای دکوراسیون اداری آنها را لحاظ کنید.می توان اینگونه گفت مانند دکوراسیون داخلی مغازه که سعی می کنید از تمامی فضاها بهترین و بالاترین بهره را ببرید باید از محیط آشپزخانه تان نیز چنین بهره بری داشته باشید.یک راه حل این است که سعی کنیم برای آشپزخانه خود وسایل زاویه دار نخریم.مثلا اگر قرار شد میز بخریم بهتر است از حالت های گرد و تا شو استفاده کنیم تا حالت های مربعی و یا مستطیلی.در دکوراسیون آشپزخانه های امروزی چیزی که در میان تمامی انها به صورت مشترک به چشم می اید استفاده از بوفه هایی با درب های تمام شیشه ای هستند و داخل انها دقیقا نمایان است. عملا نمی توان از این بوفه ها زیاد استفاده عملی کرد و شاید به نوعی برای دکوری بتوان وسایلی را درون قرار داد. اما اگر بوفه درون ان مشخص نباشد می توان بدون نگرانی از به هم زدن شکل ظاهری و بصری آشپزخانه وسایل مربوطه را در درون ان جاسازی نمود.

اما فاکتور مهم بعدی که بسیار می تواند در زیبا تر کردن محیط آشپزخانه به ما کمک کند قطعا نور پردازی است. به مانند دکوراسیون اتاق خواب که باید نوری ملایم داشته باشد به نظر میرسد چون قرار است در محیط آشپزخانه در مواقع صرف ناهار و شام  دور هم باشیم بهتر است از نوری استفاده وشد که ایجاد آرامش در میان افراد کند.

مورد بعدی این است که در آشپزخانه به دلیل استفاده از وسایل برقی مختلف باید در بخش های  مختلف آن نیز از پریزهای برق استفاده کرد.

باز می گردیم به مبحث جایگذاری وسایل .بهترین مکانی که می توان برای وسایل استفاده کرد معمولا ارتفاع ۸۰ تا ۱۶۰ سانتی متری است.معمولا فاصله ۹۰ سانتی بهترین و ایده ال ترین حالت است.شما در این فواصل با توجه به کابینت ها و طبقاتی که ایجاد نموده اید می بایست وساسیل خود را جایگذاری نمایید.در انباری نیز سعی کنید وسایلی که فکر می کنید کاربردی تر هستند و ممکن است بیشتر نیاز داشته باشید را دم دست گذاشته تا نخواهید هر بار برای یافتن انها کل وسایل را به هم بزنید.

به نظر می رسد اگر می خواهید یک دکوراسیون لوکس را برای محیط مورد نظرتان خلق کنید قدم اول در رعایت همین نکات ریز است.با افتخار اعلام می داریم که گروه تخصصی دکور ایرانی با کادری مجرب  اماده ارائه آخرین و به روز ترین طرح های شیک و لوکس در زمینه طراحی دکوراسیون خانه و بخش های مختلف آن است. می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به دفتر شرکت دکوراسیون داخلی ما مراجعه و خود از نزدیک از اخرین نمونه کارهای ما دیدن نمایید.

نور فاکتور بسار مهم در جذاب کردن دکوراسیون آشپزخانه:
اگر بتوانیم نور مناسب محیط آشپزخانه خود را تامین کنیم می توان گفت که قدم مهمی در جهت زیبا تر نشان دادن این محیط برداشته ایم. نور فاکتور بسیار مهمی است که معمولا برخی از آن غافل می شوند.حتما دقت کنید منظورمان نور طبیعی محیط است که باید با استفاده از جایگذاری صحیح پنجره ها تامین شود. در کنار آن می بایست با استفاده از نور پردازی مصنوعی یعنی استفاده از لامپ ها بتوان به ترکیب مناسب دست یافت.

کف پوش یک آشپزخانه حرف های زیادی برای گفتن دارد :
اینکه از چه مدل کفپوش و چه رنگی قرار است در کف آشپزخانه استفاده شود می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد و از این رو باید در انتخاب کفپوش نیز دقت لازم را به عمل اورد تا رنگی مناسب و همگون را برای محیط فوق انتخاب و استفاده کرد.باید به چند نکته توجه کنیم که از کفپوش هایی استفاده کنیم که لیز نباشد و همچنین دارای مواد مرغوبی در ساخت باشند تا در استفاده های طولانی مدت به آنها آسیب وارد نشود.حتما دقت کنید که رنگ غالب در محیط آشپزخانه شما چیست و بر اساس آن به انتخاب کفپوشی مناسب با رنگ مناسب بپردازید.سعی کنید از کفپوش های شایر دار استفاده نکنید چرا که در هنگام پاک کردن آنها به مشکل زیادی بر خواهید خورد.حتما از رنگ های چرک پسند استفاده کنید تا براحتی هر لکه ای دران دیده نشود.

به مبملمان آشپزخانه خود توجه کنید:
نکته ای که ممکن است خیلی ها در زمان دکوراسیون داخلی منزل از کنار آن به راحتی بگذرند این است که نوع مبلمانی که قرار است برای این محیط خریداری شود.حتما از مدلی مناسب با محیط خود استفاده کنید. نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچکو دارای رنگی متناسب با رنگ دیگر وسایل درون آشپزخانه.همچنین اینکه مبلمان ما سبک باشد و بتوان به راحتی آنرا جا به جا کرد نیز می تواند جز فاکتورهایی باشد که در انتخاب نهایی در نظر می گیریم.راحتی مبلمان در هنگام استفاده هم که به نظر مهمترین فاکتور برای انتخاب نهایی است.

رنگ اصلی در دکوراسیون آشپزخانه :
مهمترین عاملی که بعد ها می تواند در تایین رنگ سایر لوازم تاثیر گذار باشد این است که رنگ محیط آشپزخانه من قرار است چه باشد.این فاکترو انقدر مهم است که بعدا برای انتخاب رنگ کفپوش و برای انتخاب رنگ مبلمان و برای انتخاب رنگ سایر لوازم ریز و درشت دیگر متناسب با رنگی که در مرحله اول انتخاب کرده ایم باید عمل کنیم.

امیدواریم در این مقاله توانسه باشیم نکاتی مفید در جهت رسیدن به بهرتین دکوراسیون داخلی رستوران و آشپزخانه به شما گفته باشیم و شما نیز با رعایت /انها بتوانید به طرح نهایی که در ذهن می پرورانید دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *