آشنایی سریع با سقف کاذب

می‌توان سقف کاذب را به عنوان سقف دوم تعریف کرد که از طریق یک مهار فلزی به سقف اصلی وصل می‌شود. یک معمار یا طراح داخلی از پلاستربورهای گچی استفاده می‌کنند تا اجرای سقف کـاذب را تمیز از کار دربیاورند. پلاستربوردهای گچی کارکردهای دیگری هم دارند، از جمله به طراح داخلی امکان می‌دهد تا اشکال و طرح‌هایی گیرا و جذاب را بر روی سقف کاذب اجرا کند. اجرای خوب یک سقـف کاذب می‌تواند حس و حال بسیار خوبی به فضای داخلی خانه‌ی شما بدهد.

سقف کاذب

علاوه بر این‌که سـقف کاذب یک عنصر بصری در طراحی داخلی یک خانه است فوائد و کاربردهای دیگری هم دارند؛ مثلاً یک طراح داخلی از سـقف کاذب استفاده می‌کند تا به خانه‌ی شما هویت بدهد. از سوی دیگر وجود یک سـقـف کاذب به معمار یا طراح داخلی امکان می‌دهد تا با طراحی شیوه‌های مختلف نورپردازی به خانه‌ی شما جلوه‌ای جدید بدهد، به عنوان مثال استفاده از نور سفید برای مطالعه یا استفاده از نورهای رنگی یا دی‌فیوز شده برای دادن حس و حال‌های مختلف به خانه. در عین‌حال یک سقـف کاذب این امکان را فراهم می‌کند تا سازه‌هایی مثل تهویه‌ی هوا در زیر آن‌ها پنهان شوند.

اما سـقف کاذب کناف فواید مفید فراوانی دارد: سقف کاذب مانع از هدر رفتن حرارت می‌شود، در نتیجه سیستم تهویه‌ی خانه‌ی شما کم‌تر کار می‌کند و در نتیجه هزینه‌ی گرم کردن خانه کم‌تر خواهد بود. یک سقـف کاذب به‌مانند یک عایق حرارتی عمل می‌کند، در نتیجه اگر خانه‌ی شما در طبقات بالا قرار داشته باشد، سقف کاذب مانع از این می‌شود که تابش مستقیم خورشید به پشت بام بر حرارت داخلی آپارتمان تأثیر بگذارد. یک سقف کاذب نه فقط یک عایق حرارتی که عایق صدا هم هست. به این ترتیب سقف کـاذب مانع از این می‌شود که صدای دو واحد آپارتمانی کنار هم باعث ایجاد مزاحمت در خانه‌ی همسایه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *