بررسی ویژگی های سنگ کف ساختمان

آیا کفپوش های سنگی برای خانه شما مناسب هستند یا نه؟ اگر تصمیم گرفته اید که به دنبال این ماده سفت و سخت بروید، قبل از انجام هرکاری حتما نقاط مثبت و منفی آن را که در این مطلب برایتان مطرح کرده ایم مطالعه کرده و در نظر بگیرید. سطح کف سنگ شده هم بسیار زیباست، هم محکم و هم طول عمر بسیار زیادی دارد. علاوه بر این برای هر اتاقی هم مناسب است. در حقیقت می توان کفپوش سنگ را تنها ماده ای دانست که هم برای فضای داخلی خانه و هم فضای خارجی قابل استفاده است. اگر تصمیم دارید که در تهیه سنگ سرمایه گذاری کنید با خواندن این جوانب مثبت و منفی تصمیمی درست تر خواهید گرفت.

سنگ ها ماندگاری دائمی دارند
یکی از دلایلی که بناهای باستانی و قدیمی هنوز هم ماندگار و پابرجا هستند، استفاده از ساختاری محکم و ماندگار است. اگر تصمیم دارید خانه ای را طراحی کنید که سالیان سال در آن زندگی کنید استفاده از کفپوش سنگی و محکم گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. سنگ ها به نسبت مواد و مصالح دیگری از جمله چوب که با گذشت زمانی باید دوباره بازسازی و صیقل داده شود، با گذر مدت زمان و سالیان طولانی احتیاج به نگهداری بسیار کمی دارد.

سنگ یکپارچه برای استفاده در فضای داخلی و خارجی خانه
اصولا استفاده از یک نوع سنگ برای فضای بیرونی و داخلی خانه مناسب تر است چرا که نوعی ارتباط بین دو فضا ایجاد می کند. مخصوصا در زمانی که پنجره های بزرگ و یا درهای شیشه ای داشته باشید که باعث ایجاد منظره خیره کننده ای نیز می شود.

سنگ به طور طبیعی در هوای گرم، خنک است
اگر محیط زندگی شما گرم است می توانید از سنگفرش برای خنک تر کردن فضا استفاده کنید. راه رفتن با پای برهنه بر روی سنگی خنک آن هم در آستانه فصل تابستان قطعا بسیار دلنشین خواهد بود.

کفپوش سنگی

کفپوش سنگی در انتقال گرما به فضا نیز بسیار مناسب است
سنگ اگر در محیطی با آب و هوای سرد زندگی می کنید، استفاده از کفپوش سنگی در مواقعی که در زیر آن یک منبع گرمایی وجود دارد بسیار مناسب و دلنشین خواهد بود چرا که سنگ گرما را نیز به خوبی هدایت خواهد کرد.

سنگ توانایی دور نگه داشتن عوامل حساسیت زا را نیز دارد
اگر شما یا یکی از اعضای خانوادتان از حساسیت رنج می برید باز هم استفاده از کفپوش سنگی را برای شما پیشنهاد می کنیم. چرا که سنگ توانایی دفاع در برابر گرد و خاک و حساسیت را دارد. سطوح بدون منفذ سنگ ها باعث جلوگیری از هرگونه آلرژی می گردد؛ بنابراین تمیز نگه داشتن سطوح هم در این میان بی تاثیر نخواهد بود. حتی سنگ های منفذ دار مثل مرمر به اندازه موادی مثل چوب، چوب پنبه و فرش در ایجاد آلرژی تاثیرگذار نیستند.

سنگ هزینه بالایی دارد
سعی کنید معمولا از سنگ هایی استفاده کنید که استخراج محلی می شود چرا که قیمت مناسب تری خواهند داشت. همچنین هزینه حمل و نقل کفپوش سنگی نیز بسیار قابل ملاحظه است؛ اما این را بدانید که حتی سنگ های محلی نیز به نسبت سایر موادی مثل چوب قیمت بالاتری دارند.

کفپوش سنگی توانایی سرد شدن سریعی دارند
اگر در محیطی با آب و هوای سرد زندگی می کنید و در زیر زمین هم منبع گرمایشی ندارید در این شرایط هم استفاده از کفپوش های سنگی را برایتان توصیه نمی کنیم چرا که سطح زمین را سرد نگه داشته و باعث سرمای پاهایتان خواهد شد.

سنگفرش خیس لغزندگی زیادی به همراه دارد

در هنگام خرید سنگ از فروشنده بخواهید بهترین نوع و روش استفاده را برای شما معرفی کند. اگر هم تصمیم دارید برای حمام و یا هر فضای دیگری که در تماس مستقیم با آب است کفپوش سنگی تهیه کنید حتما دقت کرده و بررسی های لازم را انجام دهید.

استحکام سنگ فرش زمانی که فرد یا وسیله ای بر روی زمین می افتد، خطرناک خواهد بود
کودکان بازیگوش و افراد کهنسالی که استخوان بندی شکننده تری دارند در معرض افتادن بر روی زمین هستند که این عامل در هنگامی که کفپوش شما سنگی است خطرناک خواهد بود چرا که احتمال شکسته شدن بالایی وجود دارد. لوازم چینی و شیشه ای در هنگامی که بر روی کفپوش سنگی سقوط کنند یقینا شکسته خواهند شد.

سنگ ها بسیار سنگین هستند
کفپوش سنگی احتیاج به مهارت نصب کردن بسیار بالایی دارد چرا که یک لایه آن وزن بسیار زیادی به همراه دارد. بررسی کردن نقاط منفی و مثبت سنگفرش قبل از خرید نکته بسیار مهمی است چرا که باید به این موضوع اطمینان داشته باشید که آیا توانایی نصب آن را خواهید داشت یا نه؟

م: چیدانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *