نکته هایی در مورد نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری دارای نکتی برای انجام است که نصاب های حرفه ای با تجربه ای که به دست آورده اند آن را انجام می دهند. در این مطلب در مورد این نکات به صورت خلاصه و سریع صحبت خواهیم نمود. توجه داشته باشید که این نکات تنها شما را روی کاغذ آموزش می دهد و بهتر است با انجام نصب کاغذ دیـواری خود را امتحان کنید.

اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد . در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

۱- کاغذ دیواری قدیمی
در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده ٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید ٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیـواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید ٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید .

۲- دیوار و سقف
دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیـواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید . سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

کاتالوگ کاغذ دیواری

۳- چسب کاغذ دیواری
استفاده از چسب های مرغوب و بکارگیری غلظت مناسب چسب . چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند .

۴- نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی
جهت اجرا و نصب کاغذ دیـواری بر روی سطوح گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود . سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود .

قبل از اجرای کاغذ دیواری اجازه دهید کاغد حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *