نکات نقاشی ساختمان که باید بدانید

نقاشی ساختمان یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند جلب زیبایی و افزایش تنوع در داخلی منزل داشته باشد. اطلاعات و نکات نقاشی ساختمان گسترده است و این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید نقاشی خود را بهبود بخشیده و یا در صورت استفاده از خدمات یک نقاش حرفه‌ای، نظارت مؤثرتری داشته باشید. اغلب افراد ممکن است تصور کنند که انجام نقاشی ساختمان کاری آسان است، اما برای اجرای این کار به شکل صحیح و با نتیجه مطلوب، تجربه کافی ضروری است.

تجربه حاصل از انجام این کار باعث می‌شود تا تدریجاً نکاتی را در ذهن خود بررسی کرده و آن‌ها را برای پروژه‌های آتی به کار گیرید. این مقاله به بررسی نکاتی از تجربه‌های مختلف در زمینه نقاشی ساختمان می‌پردازد. برخی از این نکات پیش از شروع فعالیت نقاشی، در مرحله انتخاب رنگ و آماده‌سازی فضا اهمیت دارند، در حالی که برخی دیگر در زمان اجرای نقاشی اجرا می‌شوند و نیاز به توجه دارند.

انتخاب رنگ مناسب برای انواع سطوح از جمله دیوارها، سقف، ستون‌ها و سطوح فلزی از قبیل درها و پنجره‌ها، به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد، گزینه مناسبی برای خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌باشد. نقاشی می‌تواند علاوه بر تغییر در فضای داخلی، بر روحیه ساکنان نیز تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، برای نقاشی اتاق کودکان، استفاده از رنگ‌های شاد توصیه می‌شود و آشنایی با نکات نقاشی ساختمان می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه کارآمدی را به دست آورید.

موارد قبل از شروع به نقاشی ساختمان

قبل از آغاز فعالیت در زمینه نقاشی ساختمان، باید به مسائلی مرتبط با انتخاب رنگ، آماده‌سازی سطح، و بررسی شرایط توجه کرد. در ادامه به برخی از این نکات پرداخته خواهد شد:

1. انتخاب رنگ مناسب:
برای انتخاب رنگ مناسب در نقاشی، علاوه بر سلیقه مشتری، نیاز است به مواردی مانند نوع رنگ (روغنی یا پلاستیک) نیز توجه کنید. همچنین، هارمونی و تطابق رنگ‌ها با سایر عناصر دکوراسیون داخلی نیز بسیار حائز اهمیت است.

2. توجه به متراژ:
در نظر داشته باشید که متراژ فضا نیز در انتخاب رنگ تأثیرگذار است. استفاده مناسب از رنگ‌ها می‌تواند حتی در خانه‌های کوچک، احساس بزرگی و فضای باز را به وجود آورد. رنگ‌های روشن، اتاق را بزرگ‌تر و بازتر نشان می‌دهند.

3. تست رنگ:
انجام آزمایش کوچکی از رنگ یا نمونه رنگ بر روی سطح مورد نظر، به شما کمک می‌کند تا تطابق و تناسب بهتری با فضا داشته باشید و درک بهتری از تأثیر نور طبیعی و مصنوعی روی آن داشته باشید.

4. تأثیر نور:
مهم است که بدانید رنگ‌های براق نور را بیشتر انعکاس می‌دهند و فضا را روشن‌تر نشان می‌دهند، در حالی که رنگ‌های مات نور را جذب می‌کنند و باعث ظاهر تاریک‌تر آنها می‌شوند.

5. رنگ دیوار و سقف:
در اکثر موارد، برای رنگ آمیزی دیوار و سقف از ترکیب رنگ‌های متفاوت و متضاد استفاده می‌شود. این رنگ‌ها باید متفاوت باشند اما با یکدیگر هماهنگی داشته و به یکدیگر مکمل باشند تا جلوه بهتری ایجاد شود.

6. اهمیت نوع رنگ:
در نقاشی ساختمان، می‌توانید از انواع مختلف رنگ‌ها مانند رنگ پلاستیک، رونی، یا آکریلیک استفاده کنید. هر نوع رنگ ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارد، بنابراین با توجه به نیازهای فضا و همچنین مخارج ممکن است انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید.

7. رنگ دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی:
برای این فضاها معمولاً از رنگ‌های روغنی استفاده می‌شود. رنگ روغنی به دو نوع براق و مات تقسیم می‌شود و انتخاب میان این دو می‌تواند به افزایش کیفیت نهایی نقاشی کمک کند.

8. اندازه‌گیری مساحت:

برای خرید رنگ، بعد از انتخاب نوع رنگ، نیاز به تعیین مقدار آن داریم. به همین دلیل باید به اندازه‌گیری مساحت سقف و دیوارها بپردازیم و سپس مقدار رنگ را تعیین کنیم. بهتر است برای برآورد دقیق متراژ، مساحت هر بخش از دیوارها یا سقف را جداگانه محاسبه کرده و در نهایت با جمع آوری این مقادیر و در نظر گرفتن نوع رنگ مورد نظر، به راحتی به مقدار صحیحی از رنگ برسیم.

نکات نقاشی ساختمان

9. رنگ سقف:

نکته‌ای که باید برای رنگ‌آمیزی سقف دانست این است که حتماً رنگ سقف باید سفید نباشد. اگر رنگ دیوارها تیره نباشد، می‌توانید از همان رنگ برای سقف هم استفاده کنید. رنگ سفید باعث افزایش روشنایی محیط می‌شود، در حالی که رنگ‌های تیره در سقف باعث ایجاد حس فضایی کم‌اندازه و صمیمی‌تر می‌شوند. اگر رنگ دیوارها تیره باشد، مناسب است رنگ متفاوتی برای سقف انتخاب شود و در عین حال به نور هم توجه شود.

10. مقدار مناسب رنگ:

باید به یاد داشته باشید که نگهداری از رنگ باقی‌مانده آسان نیست و برای دقت در برآورد مساحت و خرید مقدار مناسب رنگ، به دقت کافی بپردازید تا نیاز به نگهداری از اضافه‌رنگ نداشته باشید.

11. رنگ سالم:

رنگ‌ها انواع مختلفی دارند اما رنگ‌های حلال آبی نیازی به حلال‌های شیمیایی ندارند و به همین دلیل بر سیستم تنفسی آسیبی وارد نمی‌کنند. همچنین، در مشخصات فنی روی قوطی یا سطل رنگ نوشته شده است و باید مد نظر داشته باشید که رنگ انتخابی شامل مواد شیمیایی خطرناک یا فلزات سنگین نباشد.

12. انتخاب فرچه مناسب:

برای شروع به کار، از ابزارهای مناسب مانند فرچه با ویژگی‌های خاص استفاده کنید. فرچه‌های مصنوعی برای رنگ‌های آبی به کار می‌روند زیرا آب را جذب نمی‌کنند و به راحتی متورم نمی‌شوند، در نتیجه ترکیبی ایجاد نمی‌کنند. از سوی دیگر، فرچه‌های طبیعی یا قلم مو مناسب برای رنگ‌های حلال هستند و ساختار مناسبی دارند. همچنین، فرچه‌های که ترکیبی از هر دو باشند نیز موجود هستند و برای افرادی که از هر دو نوع رنگ استفاده نمی‌کنند مناسب می‌باشند و کارایی بیشتری دارند.

13. غلطک یا قلم مو:

برای نقاشی، می‌توانید از غلطک یا قلم مو استفاده کنید و برخی افراد ممکن است با یکی از این ابزارها راحت‌تر باشند. برای افزایش دقت و سرعت کار، پیشنهاد می‌شود هم از غلطک و هم از قلم مو استفاده کنید و کیفیت این ابزارها نیز بر سرعت و دقت کار تأثیر دارد، بنابراین بهترین انتخاب را انجام دهید.

14. ویژگی‌های رنگهای براق و مات:

برای آماده‌سازی سطوح داخلی، امکان دارد از رنگهای براق یا مات استفاده نمایید، اما هر یک از آنها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. رنگهای براق به راحتی تمیز می‌شوند، اما عیوب و نقص‌های سطح را بیشتر نمایان می‌سازند. از سوی دیگر، رنگهای مات با اینکه پاک‌سازی آنها سخت‌تر است، اما عیوب سطح را کمتر نشان می‌دهند یا می‌پوشانند. به همین دلیل، اگر دیوار دارای عیوب فراوان است، بهتر است از رنگهای مات استفاده کنید.

15. سایز قلم مو:

تنوع بسیاری در اندازه قلم‌های مو وجود دارد و شما باید بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. لذا در هنگام انتخاب قلم مو و اندازه آن، به سطح مورد نظر و نوع کار توجه کنید. قلم‌های موی کوچکتر از 25 میلی‌متر برای چهارچوب‌ها و پنجره‌ها مناسب بوده و قلم‌های موی 100 تا 150 میلی‌متر نیز برای نقاشی دیوارها مناسب هستند و ظرافت کمتری دارند.

16. اشکال مختلف قلم مو:

بعضی از قلم‌های مو دارای اشکال متفاوتی هستند، به عنوان مثال قلم‌های موی زاویه‌دار که برای گوشه‌ها و فضاهای زاویه‌دار گزینه‌ی مناسبی هستند. با توجه به نیازهای خود، می‌توانید از این اشکال مختلف بهره‌مند شوید.

17. ترکیب درست رنگ:

جزء مهمی از هنر نقاشی، ترکیب رنگها است که باید به دقت و با اصول انجام شود. برخی ممکن است مقدار کمی از یک رنگ را ترکیب کرده و سپس رنگ جدیدی را اضافه کنند که این کار به دلایلی مناسب نیست. اولین دلیل، صرف وقت زیادی استفاده شده و دلیل دوم که مهمتر است، عدم یکنواختی رنگهاست. رنگ ترکیبی ممکن است با رنگ قبلی یکنواخت نباشد و کمی روشن یا تیره باشد. بنابراین، بهتر است رنگها را به مقدار لازم و یکجا آماده کرده و سپس در ظروف دربسته نگهداری نمایید.

18. غلطک مناسب:

غلطک‌ها نیز انواع مختلفی از قبیل کوتاه، متوسط و بلند دارند و شما باید بر اساس نیازهای خود از آنها استفاده نمایید. غلطک کوتاه باعث ایجاد بافت کمتری می‌شود و از سوی دیگر، غلطک بلند بافت بیشتری ایجاد می‌کند. به طور معمول، برای سقف از غلطک بلند و برای دیوارها از غلطک کوچک یا متوسط استفاده می‌شود.

19. دسته غلطک:

دسته غلطک باعث افزایش سرعت در فرآیند رنگ‌آمیزی دیوارها و همچنین سقف می‌شود. این دسته اندازه‌های مختلفی دارد و می‌توانید بر اساس نیاز و محیط مورد نظر اندازه مناسب را انتخاب کنید. به همین دلیل، به جای استفاده از نردبان، می‌توانید از دسته غلطک استفاده نمایید.

20. تمیز کردن ابزار نقاشی:

حفظ نظم و تمیزی در ابزارهای نقاشی امر حیاتی برای بهبود کیفیت و سرعت اجرای نقاشی محسوب می‌شود. در صورت استفاده از قلم موی قدیمی، توصیه می‌شود با استفاده از یک شانه، آب یا الکل سفید، آثار رنگهای باقی‌مانده را پاک کنید. این اقدام، پس از هر بار استفاده از قلم مو و پس از تکمیم رنگ، باعث حفظ کیفیت ابزار می‌گردد و مشکلاتی در دفعات آینده جلوگیری می‌شود.

21. آماده‌سازی ابزارها:

استفاده از لیسه و سینی غلطم از ابتدای کارهای نقاشی ضروری است. همچنین، ممکن است نیاز به چند ظرف برای ترکیب و آماده‌سازی رنگها، و یک چوب برای مخلوط کردن رنگها داشته باشید.

نکات نقاشی ساختمان

22. تفکیک فضاها:

گاهی اوقات برخی از فضاها و سطوح نیاز به نقاشی و رنگ‌آمیزی ندارند و لازم است از آنها جدا شوید. این تفکیک، اگر در ابتدا انجام نشود، باعث افزایش زمان نهایی برای تمیزکاری از سطوحی همچون پنجره‌ها، دستگیره‌ها و دیگر موارد می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود که در ابتدای کار، این سطوح را جدا کرده یا پوشانده و از این طریق از سرعت بیشتری در اجرای نقاشی بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، می‌توانید کلیدها و پریزها را باز کنید یا آنها را پوشانده و از آلودگی رنگ به آنها جلوگیری کنید. البته برخی از هنرمندان تجربه‌کرده‌اند که بعضی از سطوح مانند پنجره‌ها و شیشه‌ها را با استفاده از کارتن رنگی خشک شده جدا می‌کنند.

23. آماده‌سازی فضا:

قبل از شروع به نقاشی، ضروری است که فضای کاری مورد نظر آماده شود. برای این منظور از ابزارهایی مانند سنباده و پارچه مرطوب استفاده می‌شود. بهتر است فضای کار خالی از اشیاء غیرضروری باشد، یا در صورت عدم امکان این کار، با قرار دادن این اشیاء در مرکز فضا و پوشاندن آنها با رویه، فرآیند نقاشی راحت‌تر پیش می‌رود.

 

نکات اجرای نقاشی ساختمان

به منظور شروع به نقاشی ساختمان با فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام کار، باید به یک سری نکات و موارد خاص توجه داشته باشید تا احتمال وقوع مشکلات کاهش یابد. رعایت موارد زیر می‌تواند به شما در اجرای نقاشی بهتر کمک کند:

1. نقطه شروع نقاشی:

یکی از سوالات ممکن است این باشد که از کدام نقطه بهتر است شروع به نقاشی کرد؟ بهتر است به صورت تجربی از سقف‌ها شروع کنید، زیرا این کار باعث می‌شود در صورت پاشیده شدن رنگ به دیوارها در مراحل بعدی مشکلی پیش نیاید.

2. رنگ‌آمیزی گوشه‌ها:

برای نقاشی می‌توانید از غلطک استفاده کنید، اما در مواردی که نیاز به ظرافت دارید، استفاده از قلم مو برای گوشه‌ها و اطراف کلیدها، پریزها و تلاقی سقف و دیوار موثرتر است.

3. حفره‌های روی دیوار:

سطح مورد نظر باید برای نقاشی آماده شود. اگر حفره‌ای در دیوار وجود دارد، ابتدا با کاردک آن را تراش داده و سپس با استفاده از بتونه حفره را پر کنید. این کار باید به گونه‌ای باشد که سطح یکنواخت و بدون ایراد شود.

4. اصلاح رنگ‌های پوسته‌پوسته شده:

اگر سطح از پیش رنگ‌آمیزی شده و دارای پوسته‌پوسته شدگی یا ترک است، باید آن را با دقت اصلاح کنید تا در طول نقاشی یا پس از آن مشکلی به وجود نیاید.

5. سنباده‌زنی:

با رفع ایرادات سطح، از جمله رفع پوسته‌پوسته بودن رنگ و اصلاح ترک‌ها و حفره‌ها، سطح را برای نقاشی آماده کنید. سنباده‌زنی باعث می‌شود سطح صاف و یکدست شده و رنگ بهتری جا بیافتد.

6. اجرای یک لایه رنگ:

بعد از رفع ایرادات سطح و بتونه کاری، باید یک لایه رنگ را اجرا کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس می‌توانید به لایه دوم اقدام کنید. این روند باعث افزایش کیفیت کار خواهد شد.

7. ترکیب رنگ‌ها:

برای اطمینان از یکنواختی رنگ‌ها، بهتر است تمام رنگ‌های مورد نظر را در یک مخلوط آماده کنید. برای این منظور، تمام رنگ‌ها را در یک ظرف یا سطل قرار داده و آن‌ها را به دقت با یکدیگر مخلوط کنید. قبل از استفاده مجدد از رنگ، حتماً آن را دوباره به خوبی هم بزنید، زیرا پس از مدتی امکان جدا شدن روغن یا آب و پودر در رنگ‌ها وجود دارد.

8. روش رنگ‌آمیزی:

اصل طلایی در رنگ‌آمیزی و نقاشی این است که ترتیب اجرای کار و تداوم آن را در نظر داشته باشید. بعد از اعمال رنگ بر روی سقف، نوبت به دیوارها می‌رسد و در این مراحل نیز بهتر است از بالا به پایین کار را انجام دهید. این روش جلوی ایجاد چکه و لکه بر روی دیوار را می‌گیرد.

9. استفاده از چسب خاص نقاشی:

در برخی موارد، نقاشان برای جلوگیری از ریخت‌شدن رنگ بر روی قرنیزها یا سایر محل‌ها از چسب‌های خاص استفاده می‌کنند. چسب خاص نقاشی، که به رنگ آبی است، امکان استفاده دقیق‌تر را فراهم می‌کند و جلوی باقی‌ماندن چسب بر روی قرنیز را می‌گیرد.

10. حذف خطوط قلم مو:

گاهی اوقات، خطوط قلم مو ممکن است بر روی سطح باقی بمانند و زیبایی کار را کاهش دهند. برای حذف خطوط قلم مو، می‌توانید از مایع فلوترول استفاده کنید که پوشاننده‌ی رنگ است. ترکیب این مایع با رنگ باعث از بین رفتن خطوط قلم مو می‌شود و تجربه استفاده صحیح از آن نقش مهمی دارد.

11. تهویه مناسب:

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در حین نقاشی و جلوگیری از اذیت نقاش، تهویه مناسب ضروری است. به منظور ایجاد تهویه، درها و پنجره‌ها را باز نگه دارید. لازم به ذکر است که سیستم‌های خنک‌کننده مناسب برای تهویه نمی‌باشند و هوای حاصل از رنگ‌آمیزی را به خارج نمی‌فرستند. این اقدام باعث سریع‌تر خشک شدن کار نیز می‌شود.

12. ایمنی در کار:

در حین نقاشی و استفاده از رنگ‌های حلال، باید به دقت بیشتری توجه شود. از وقوع حوادث و آتش‌سوزی جلوگیری کنید و حتماً در صورت نیاز از ماسک استفاده کنید. حواستان به این باشد که رنگ‌ها و حلال‌ها با دستانتان تماس نگیرند. استراحت در فواصل زمانی در فضای باز نیز توصیه می‌شود. در هنگام استفاده از رنگ‌های روغنی، سیگار نکشیده و رنگ و حلال‌ها را در قوطی‌ها و دور از دسترس کودکان نگه دارید.

13. نگهداری از رنگ:

پس از اتمام کار، می‌توانید رنگ‌ها را در قوطی نگه‌داری کنید. حتماً به یاد داشته باشید که رنگ در دمای مناسب نگه‌داری شود و نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد. همچنین توجه داشته باشید که برخی از رنگ‌ها دارای حلال‌ها و مواد قابل اشتعال یا سمی هستند. برای نگهداری صحیح از رنگ، حتماً دستورالعمل موجود بر روی قوطی رنگ را رعایت کنید.

نکات بعد از نقاشی ساختمان

پس از اتمام فرآیند نقاشی ساختمان، باید به بررسی و اجرای مراحل بعدی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در ادامه، به برخی از نکات مهم پس از نقاشی ساختمان می‌پردازیم:

1. خشک شدن:
از آنجا که تهویه مناسب محیط برای انجام کار حائز اهمیت است، تاکید می‌شود که برای اجتناب از مشکلات و به‌منظور سریع‌تر خشک شدن رنگ، از تهویه مناسب استفاده شود. پس از سه روز، با تهویه مناسب، نقاشی به اتمام می‌رسد.

2. استفاده از فضا:
با وجود اینکه خشک شدن رنگ تا سه روز طول می‌کشد، بهتر است برای ورود به فضا حداقل تا شش روز صبر کنید. این اقدام به دلیل ممکن بودن باقی‌ماندن مواد سمی و ذرات رنگ در هواست که ممکن است منجر به سردرد و تهوع شود.

3. تمیز نمودن محیط:
در صورتی که به عنوان یک نقاش قصد انجام پروژه نقاشی ساختمان را دارید، حائز اهمیت است که پس از اتمام کار، محیط را به گونه‌ای فراهم کنید که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. این اقدام نه تنها امکان استفاده سریع‌تر از فضا را فراهم می‌کند، بلکه تمیزی محیط نقاشی شده نیز به کارفرما احساس رضایت می‌دهد.

اهمیت نکات نقاشی ساختمان

آشنایی با نکات نقاشی ساختمان به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به تجربه‌های گذشته، از آن‌ها برای بهبود انجام پروژه‌های نقاشی ساختمان استفاده نمایید. این نکات نتیجه‌ی تجارب قبلی هستند که صاحبان تجربه آن‌ها را به منظور انجام پروژه‌های آتی رعایت می‌کنند. این نکات در مراحل مختلف اجرای نقاشی حاضر بوده و هر کسی که در این زمینه فعالیت می‌کند، نیاز دارد که آن‌ها را شناخته و رعایت کند. در بعضی موارد، مانند تهیه رنگ، صاحبان تجربه به دلیل تجربیات فراوان خود، با مشکل مواجه نمی‌شوند، در حالی که افراد تازه‌کار ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

بعضی از نکات نیز به سرعت پیشرفت کار نقاشی کمک می‌کند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌نماید. همچنین، برخی از نکات دیگر باعث می‌شود تا در زمان تحویل پروژه به مشتری، هیچ نقصی وجود نداشته باشد و رضایت کامل مشتری جلب شود. از این رو، اهمیت آگاهی از نکات نقاشی ساختمان به دو چندان شده است تا اطمینان حاصل شود که هزینه‌های اضافه جلوگیری شده و کار به سرعت پیش می‌رود و می توانید از این نکات نقاشی ساختمان به خوبی استفاده نمایید.

 

خلاصه نکات کلیدی نقاشی ساختمان

در ابتدا و اولین گام برای نقاشی ساختمان باید نوع رنگ مناسب با فضا انتخاب شود . رنگ ها بر دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم می شوند : رنگ های پلاستیک و رنگ های روغنی .
رنگ های پلاستیک قابل شستشو نیستند . این نوع از رنگها بدون بو بوده و اصولا برای پوشش دهی سقف های فضاهایی مانند اتاق ها ، پذیرایی مناسب می باشند . این رنگها می توانند ارتفاع سقف را نیز بلندتر نشان دهند .
رنگ های پلاستیک نقص ها را بهتر پوشش می دهند .
رنگ های پلاستیک بر پایه آب می باشند به عبارت دیگر حلال آنها آب است . و سریع خشک می شوند. و با آب هم پاک می شوند.
رنگ های روغنی قابل شستشو بوده و حلال آن تینر می باشد .
رنگ های روغنی دارای دو نوع مات و براق هستند و برای کیفیت مناسب بهتر است که این دو نوع رنگ با هم مخلوط گردند تا معایبی که هر کدام به تنهایی دارای آن هستند تا حدود زیادی بر طرف گردد .
برای فضاهایی مانند سرویس های بهداشتی و آشپزخانه  باید از رنگ های قابل شستشو استفاده کرد .
رنگ های آکریلیک نوعی از رنگ ها هستند که بر پایه آب بوده و بدون بو هستند و با آب پاک نمی شوند. این رنگ ها از طیف وسیعی برخوردار هستند.
برای انتخاب طیف رنگی باید دقت کرد تا متناسب با فضا و روحیه افراد باشد .زیرا رنگ این قابلیت را دارد که فضا را کوچکتر ، بزرگتر ، دلباز تر ، دلگیر و……. جلوه دهد. اگر با مطالعه و دقت رنگ مناسب انتخاب شود ، می توان فضای کسل کننده و بی روح را به فضایی گرم و زیبا تبدیل کرد .
زیر سازی رنگ یکی از مراحل مهم می باشد . قبل از کار رنگ آمیزی باید تمام مشکلات سطوح از قبیل ترک خوردگی ، رطوبت و…. را بر طرف کرد . سطح را باید با کمک بتونه پوشش داد و با سنباده کاملا صاف کرد و از هرگونه غبار پاک نمود.
اصولا نقاشی ساختمان از سقف آغاز می گردد.
به میزان لازم رنگ را آماده کرده و در ظرف درب بسته نگهداری کرد.
قبل از اقدام به رنگ آمیزی ، لوازمی مانند : دستگیره های درب ، پریزها و کلیدهای برق ، … را باز کرد و به طور مجزا هر کدام را تا پایان نقاشی ساختمان نگهداری کرده و پس از اتمام کار آنها را نصب کرد .

 

سخن آخر
نقاشی ساختمان یکی از روش‌های کارآمد و با هزینه مناسب برای تغییر در دکوراسیون داخلی است. نکات مهم پس از نقاشی ساختمان نیز نقش حیاتی در حفظ نتیجه نهایی بازی می‌کنند. این نکات، در مراحل مختلف نقاشی خانه به‌کار گرفته می‌شوند و رعایت آنها تفاوت چشمگیری در نتیجه نهایی ایجاد خواهد کرد.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *