آشنایی کافی با پوشش سلولزی و ویژگی ها

پوشش سلولزی طرحی نو در زیبا سازی سطوح داخلی اماکن است، کاغذ دیـواری و انواع رنگها مواد سنتی هستند که سالها قبل برای پوشش دادن دیوار و سقف از آنـها استفاده می شد، در پوشش های نسل قبل بر روی رنگ بندی امکان مانور کمتر بود و امکان افزودن نبوغ و خلاقیت بسیار کم بود برای مثال در کاغذ دیواری هر فرد ناچار به انتخاب طرع ها و مدل هایی می شد که کارخانه سازنده به بازار عرضه کرده بود.

پوشش های سلولزی این قابلیت را دارند که هرشخص طرز فکر و سلیقه و حس خود را در آن اعمال کند و به این ترتیب خانه هر شخص بر اساس طرز فکر و اندیشه و سلیقه خود او طراحی و تزئین شود و دیگر نیازی به انتخاب الگو های از پیش تعیین شده نیست.

همچنین در عرصه فعالیت های زیست محیطی که عصر آینده را عصر تکنولوژی های کنترل کننده و سازگار با محیط زیست می دانند، پوشش سلولزی عایقی بسیار مناسب در برابر گرمایی و سرمایی و همچنین سبک سازی سازه ها را سبب میشود و در بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسزایی دارد.

این پوشش به دلیل طیف بالای رنگی باعث بوجود آمدن محیطی پرنشاط، شاداب و همراه با آرامش در فضاهای داخلی می شود.

از مهمترین خواص پوشش های سلولزی این است که با استفاده از ایـن محصول مـی توان مراحـل گچ کاری، سفیدکاری، بتونه کاری و نقاشی را از مراحل نازک کاری را حذف نمودکه بدین طریق می توان تأثیر بسزایی در تقلیل هزینه ها و بالا بردن سرعت انجام کار داشت.

پوشش سلولزی

این پوشش به علت بافت الیاف گونه، عایـق بسیارمنـاسبی جهت حفظ گرمای محیط می باشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد.

در این محصول هیچ گونه مواد و حلال شیمیایی بکار نمی رود و تنها حلال آن آب می باشد که این امر موجب جلوگیری از حساسیت در مقابل بو و مواد فرار می شود.

به علت بافت های الیاف گونه موجود درسطح این کار، این پوشش عایق مناسبی جهت کاهش حجم صداهای مزاحم می باشد و مانع از انعـکاس امواج صوتی به میزان قابل ملاحظه (%۳۰ الی %۵۰) می شود که اصطلاحاً محیط را آگوستیک می کند.

وزن این پوشش در هر متر مربع حدود ۴۰۰ الی ۷۰۰ گرم می باشد که درمقایسه با وزن گچ و بتونه و رنگ که در هر متر مربع حدود ۱۷ الی ۲۴ کیلوگرم می باشد بسیار سبکتر بوده و این امـر موجب کاهش وزن مرده ساختمان می شود.

این پوشش رطوبت را جذب می کند و باعث تعدیل آن می شود و رطوبت جذب شده را در شرایط معکوس جوی به محیط باز می گرداند.

پوشش سلولزی بر خلاف رنگ و کاغذ دیـواری، از خاصیت ارتجاعی برخوردار است که این امـر پوشش را در برابر ضربه مقاوم می سازد و استحکام لازمه را به آن می بخشد که باعث عدم حشره زدگی و ساخت لانه برای حشرات در سطح دیوار می شود./ خدمات ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *