راهنمای نقاشی خانه حرفه ای

نقاشی خانه حرفه ای و تغییر و تحول در رنگ فضای غالب اطراف، قطعا منجر به تغیییر روحیه و شادی و آرامش در خانه میشود . به همین علت ما طرفدار تغییر پوشش و رنگ دیوارها هستیم. چراکه نه هزینه زیادی دارد و نه زمان زیادی باید برای آن صرف کرد، در عین اینکه می تواند این کار نتایج چشمگیری برای شما به همراه داشته باشد. این دقیقا همان دلیلی است که ما موافق تغییرات در نقاشی خانه هستیم (چه برای کسانی که به یک خانه تازه نقل مکان کرده اند چه کسانی که سالهاست در یک خانه زندگی می کنند)، برای این کار فقط کافی است قلمو را بردارید و شروع به کار کنید. این کار توسط شما انجام می گیرد و نیازی به نقاش حرفه ای نیست. با انجام این کار به سرعت شاداب شده و سبک مورد نظرتان را پیاده خواهید کرد.

ابزار و مواد مورد نیاز عبارتند از:

پارچه محافظ در برابر رنگ

بتونه

کاردک

کاغذ سنباده

رنگ

قلمو

غلطک نقاشی

سینی رنگ

نوار نقاشی

ماژیک

تیغ

نردبان

راهنمای نقاشی خانه حرفه ای

نقاشی خانه

مرحله یک: تمیز کردن اتاق و محافظت از اتاق در برابر رنگ نقاشی

تمیز کردن تک تک نقاط واقعی نیست اما تمیز کردن تا جایی که امکان پذیر است یک ایده مناسب برای شروع است. سپس کل اتاق را با پارچه‌های محافظ در برابر رنگ بپوشانید (اگر این پارچه ها در دسترس نیست از کاغذهای ضخیم برای محافظت از اتاق استفاده کنید). حفاظت از کف اتاق و مبلمان و وسایل دیگر ضروری است.

مرحله ۲: تمیز کردن دیوارها

در این مرحله تمامی دیوارها تمیز خواهند شد. این به معنی جدا کردن تمامی قفسه های دیواری و وسایل نصب شده روی دیوار می باشد.

پس از جدا کردن آنها و قرار دادن در جای امن، در اطراف اتاق حرکت کنید و میخ، پیچ و رولپلاک هایی که در دیوار هستند را با ابزار مناسب جدا کنید. در صورتی که برخی از آنها را نمی توانید از دیوار جدا کنید قسمتی که از دیوار بیرون آمده را با استفاده از یک تیغ ببرید تا سطح دیوار صاف و یکنواخت شود. پایه این اجسام ممکن در دیوار بماند یا پشت دیوار بیفتد. در هر صورت تا زمانی که سطح دیوار یکنواخت است تفاوتی نمی کند که آنها در کجا قرار دارند.

مرحله ۳: بتونه کاری

پس از برداشتن و از بین بردن پیچها و میخها، زمان پر کردن فرورفتگی ها است. با استفاده از کاردک، بتونه را پیرامون فرورفتگی بکشید. تا جایی که امکان دارد سطح بتونه را با سطح دیوار یکنواخت کرده و بتونه های اضافی را توسط کاردک از دیوار جدا کنید.

هنگامی که تمام سوراخ ها و فرورفتگی ها با سطح دیوار یکنواخت شدند، اجازه دهید تا بتونه خشک شود. سپس با استفاده از کاغذ سنباده بتونه ها را متناسب با سطح دیوار صاف و یکنواخت کنید. در صورتی که با حرکت دست خود روی بتونه هیچ تفاوت سطحی را احساس نکردید بتونه کاری به اتمام رسیده است.

اگر دیوار هنوز در برخی نقاط آماده نشده این مرحله را ۱ الی ۳ مرتبه مجددا تکرار کنید تا تمامی سوراخ ها و فرورفتگی های دیوار برای مراحل بعدی به درستی آماده شود.

مرحله ۴: نوار کاری لبه ها

رنگ کردن مناسب بستگی به مراحل آماده سازی قبل از رنگ کردن دارد، با اتمام مرحله ۴ نوبت رنگ کردن می رسد، و در نهایت می توانید بر روی بخش های سرگرم کننده یعنی نقاشی واقعی تمرکز کنید.

برای محافظت از قرنیز، درب، پنجره و دیگر لبه ها در برابر رنگ، از نوار محافظ در برابر رنگ استفاده می شود. دقیقا نوار را در اطراف هر لبه و محدوده ای که مرز مشترک با دیوار دارد بچسبانید از جمله قرنیز، درب، پنجره، پریز برق، دریچه کولر و به خصوص محل تلاقی دیوار و سقف.

نوار باید به دقت در این مناطق چسبانده شود به طوری که هنگام برداشتن نوار بعد از نقاشی، صدمه ای به دیوار نقاشی شده نرسد و خطوط مرزی حالت اصلی خود را حفظ کرده باشند. چسباندن نوارها مقداری زمانی می برد ولی چسباندن صحیح آنها ارزش آن را دارد.

مرحله ۵: پرایمر دیوار

نوبت پرایمر دیوار شده است (پرایمر همان روغن الیف است که قبل از نقاشی روی سطوحی که رنگ خواهند شد کشیده می شود). اگر اولین بار است که دیوار نقاشی می‌شود و یا قصد استفاده از رنگ های تیره دارید، می بایست ابتدا پرایمر را روی دیوار بکشید یا می توانید از رنگ های خاص به جای پرایمر استفاده کنید. خبر خوب این است که عمل پرایمر کردن و رنگ کردن دیوار به یک شیوه انجام می شود. با استفاده از قلمو گوشه های دیوار را رنگ آمیزی  کنید و سپس با استفاده از غلتک نقاشی سطوح را رنگ آمیزی کنید.

مرحله ۶: رنگ آمیزی

پس از خشک شدن پرایمر، مانند مرحله ۵ رنگ را روی دیوار نقاشی کنید. با یک مرتبه نقاشی، پوشش رنگ روی برخی سطوح قرار می گیرد، اما همیشه دو مرتبه نقاشی جداگانه مطمئن تر است. دفعات نقاشی، به دیوار شما، رنگ انتخاب شده و جنس رنگی که استفاده می کنید بستگی دارد، بنابراین قبل از شروع نقاشی احتمالا نمی دانید به چند مرتبه نقاشی نیاز خوهید داشت.

مرحله ۷: خشک شدن رنگ و تمیز کردن اتاق

امیدواریم هنگامی که رنگ خشک شد آنقدر اتاق جدید را دوست داشته باشید که هیچ زمانی را برای تمیز کردن‌ آن از دست ندهید. با دقت تمامی نوارها را جدا کنید و در سطل زباله قرار دهید. سپس تمامی پارچه های محافظ را جمع کرده و به بیرون از خانه ببرید.

احتمالا کف اتاق به دلیل گرد سنباده ای که از لابه‌لای منافذ پارچه‌های محافظ رد شده است نیاز به تمیز شدن دارد.

مرحله ۸: پریز های برق و روشنایی را در جای خود نصب کنید.

مرحله ۹: با دقت وسایل را به اتاق بر گردانید.

مرحله ۱۰: استراحت کنید و از فضای جدید لذت ببرید.

منبع: به تام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *