ترفندهایی برای نقاشی بهتر ساختمان

در این مطلب نکاتی برای نقاشی بهتر ساختمان را که می تواند اسرا مهمی برای شما داشته باشد مرور می کنیم.

ترک ها و تورفتگی ها را پیدا کرده و سپس آنها را تعمیر کنید
اکثر ما می توانیم کار  نقاشی ساختمان را بخوبی انجام دهیم. اما یک حرفه ای با تجربه، کاری عالی انجام می دهد. بدیهی است که حرفه ای ها دارای تجربه بیشتری نسبت به صاحب خانه هستند ، اما آنها همچنین تکنیک ها و  ترفندها  را می‌دانند که از ایشان نقاشان بهتری می سازد. از شش  نقاش  حرفه ای خواستیم تا آن اسرار را به اشتراک بگذارند. احتمالا آنها چند نکته را برای خود نگه داشتند، اما نکاتی بیش از اندازه ی کافی به ما ارایه دادند که به شما برای انجام کار موثرتر و دریافت نتیجه ی بهتر کمک می کند. برخی از آنچه که خواهید خواند ممکن است شما را متعجب کند. به عنوان مثال، اسرار آنها زمان نقاشی را کاهش نخواهد داد. نقاشان دو تا چهار روز برای نقاشی یک اتاق متوسط زمان می گذارند​​. این مدت زمان لازم برای آماده سازی، تکمیل و نقاشی صحیح است. این کار بیشتری است، اما هنگامی که برای تحسین نتایج به عقب باز می گردید،  موافق خواهید شد که زمان خوبی صرف شده است.

سطح را تمیز کنید
برای شروع، همه چیز را از اتاق خارج کنید. هر نقاشی که با وی صحبت کردیم، داستانی ترسناک درباره زمانی تعریف می کرد که قانون شماره ۱ را دنبال نمی کرد. ممکن است گاهی اوقات تکه های بزرگتر  مبلمان  در وسط اتاقهای بزرگ پوشانده شوند، اما کریس اسپن (نقاشی کیفی اسپن در موبایل آلباما) می گوید اگر شما در حال تعمیر دیوار گچی هستید، “همه چیز را بیرون بیاورید. گرد و غبار گچ به همه جامی رود.” درب ها، وسایل روشنایی و سخت افزارها را برداشته و همه چیز را با نوار پوشاننده برچسب گذاری کنید. همچنین آنها را با پارچه های بزرگ بپوشانید. ریچ مکیوناس  از نقاشی و  کاغذ دیواری  مکیوناس در ایالت واتربری میگوید: ” تعجب آور است که چگونه چند قطره رنگ میتواند یک طبقه را پوشش دهد.”. پارچه های بزرگ با کیفیت مانند کرباس یا پلاستیک با پشت کاغذی خریداری کنید. (رنگ از پارچه ها و ملحفه های  سبک درست عبور میکند) . پوشش های پلاستیکی نیز کار می کنند، اما بسیار لغزنده بوده و قطره ها را جذب نمی کند.

ترفندهایی برای نقاشی بهتر ساختمان

آماده سازی سطوح
ترک ها و تورفتگی ها را پیدا کرده و سپس آنها را تعمیر کنید
حتی یک لامپ قدیمی با یک حباب لخت که نزدیک به دیوار نگه داشته می شود، ترک های جزئی، ضربه ها یاجای سوراخ میخ ها را نشان خواهد داد. کارمن توتو، مالک شرکت C. Toto & Sons  در مدیسون نیوجرسی، از  بتونه کاری  نقاش و یا یک بتونه ی سبک وزن برای ترکهای و تورفتگی های جزئی استفاده می کند؛ او از گچ پاریس برای تورفتگی های عمیق تر از ۸.۱ اینچ استفاده می کند. مکیوناس به جای روش استاندارد نوار و بتونه برای پل بندی  روی ترک های مکرر شدید،  از یک اسپری بتونه لاستیکی به نام استفاده می کند. چوب آسیب دیده مستلزم روشی متفاوت تر است. توتو می گوید: “از بتونه بر روی چوب استفاده نکنید، زیرا به آن نخواهد چسبید.” او برای ترمیم آسیب دیدگی ها،  از بتونه نقاش و یا یک پر کننده ی چوب دو طرفه مانند پرکننده ی مین واکس با عملکرد عالی استفاده می کند. هرگونه تعمیرات، ضربه ها و نوک تیزی ها را با یک سمباده ی دسته دار گچی صاف کنید. برخی از افراد حرفه ای ما برای داشتن دیوارهای صاف تر و چسبندگی بهتر، همه دیوارهایی که از قبل رنگ شده بودند را بدون در نظر گرفتن شکل آنها سمباده می کشیدند. برای بهترشدن کیفیت نقاشی ساختمان مطلب دیگر بلاگ سنجاق را به عنوان نکاتی درباره نقاشی ساختمان بخوانید.

سمباده زنی را در دو مرحله انجام دهید
سمباده زنی نه تنها پوسته های رنگ را جدا می کند  بلکه “بستری” را برای رنگ بعدی بعدی فراهم می کند. برای ترمیم براق، بجای کاغذ سمباده از اسفنج سمباده استفاده کنید. اسفنج ها به شکل تر و تمیز قالب گیری شده و عمر کاری بیشتری نسبت به کاغذ دارند. برین دوهرتی نقاشی در ریچموند ویرجینیا، هنگام استفاده از لاتکس روی رنگ آل کید و یا زمانی که از پایان نهایی مطمین نیست، از سمباده زنی دستی با کاغذ سمباده ی مایع استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که سطح به طور کامل صاف شده تا از مشکلات ناسازگاری جلوگیری شود. دوهرتی می گوید: ” خانه هایی را دیده ام که در آن لاتکس روی رنگ روغن استفاده شده بود و رنگ آن در کمتر از یک سال کنده شده بود.”

دیوارهای اسفنجی
روی گرد و غبار نقاشی نکنید مگر اینکه دیوارهای بافت دار را دوست داشته باشید، پس از گرد و غبار نگذرید. دیوارها را با فسفات تری سدیم (TSP) یا یک تمیزکننده ملایم بشویید. می توانید برای دیوارهای با لکه های دودی و سیاه، از محلول ۵۰/۵۰ سفید کننده و آب استفاده کنید. برای تمیز کردن دیوار، از دو سطل استفاده کنید. کهنه یا اسفنج خود را از سطل محلول تمیز کننده بیرون آورده و آن را بچلانید. قبل از فروبردن مجدد، اسفنج را در سطل دوم پر از آب تمیز بشویید.

همه ی شکاف ها را بتونه گیری کنید
پر کردن شکاف های با بتونه آکریلیک و لاتکس قابل رنگ آمیزی، فاصه ها را کاهش داده و باعث می شود که حتی بخش های ترمیم شده بهتر از جدیدها بنظر برسد. رازش هم این است که میزان بتونه را کمتر از آنچه فکر می کنید باید باشد، بردارید. بتونه ی زیاد، ناهماهنگی ایجادمی کند.

از نوار چسب دار استفاده کنید 
حرفه ای در استفاده از این نوار عقاید مختلفی دارند.  مارک دیکسون، نقاشی در میسولا، مونتانا و نویسنده ی “نقاشی داخل و خارج خانه” می گوید: “نوار چسب دار مشکل ساز است ” . “رنگ می تواند به پشت نوار نفوذ کرده یا رنگی که روی آن قرار گرفته است را بردارد”. مشکل دیگر پوسته ها هستند. دیکسون می گوید: “رنگ های لاتکس پوسته ای را تشکیل می دهند”. “برداشتن نوارهای رنگ شده می تواند این پوسته را پاره کند، به طوری که به جای یک خط تیز می تواند ناهموار به نظر برسد.” ضمنا، نوارکشی زمان بر هم هست. دیکسون می گوید: “یادگیری چگونگی جدا کردن چسب ها با یک برس کمی تمرین می خواهد، اما اگر بتوانید آن را انجام دهید، فوق العاده خواهدبود”. اسپن برای جلوگیری از نشتی از یک کاردک بتونه برای خواباندن نوار استفاده می کند. پس از خشک شدن رنگ،  لبه های خطوط نوار را با یک چاقوی ابزار علامت گذاری می کند تا از برداشته شدن رنگ جلوگیری شود.

انتخاب رنگ
یک پرایمر(بتونه) قدرتمند را انتخاب کنید
بتونه ها فقط رنگ رقیق نیستند. آنها برای ایجاد یک لایه سفت برای درزبندی طراحی شده اند و این اطمینان را می دهند که پوشش های رنگ به صورت صاف، تمیز و پیوسته به سطح می رسند. جان ویکز از جان پینتر در آلاباما می گوید: “اکثر صاحب خانه ها از بتونه های لاتکس استفاده می کنند، اما حرفه ها از بتونه های  الکل و آلکیدی استفاده می کنند زیرا آنها تقریبا همه چیز را پوشش می دهند.” بتونه می تواند ظاهر نقاشی ساختمان را به شدت تحت تاثیر قراردهد. اسپن می گوید “لکه گیری نقطه ای برای سقف مشکلی ندارد اما روی دیوارها این ریسک را دارد که بعدها به چشم بیاید”.

رنگ با کیفیت بخرید
به طور کلی، رنگهای براق تر نسبت به لکه ها مقاوم تر بوده و قابل تمیز کردن هستند. اما درخشش بیشترشان هم نقاط ضعف در دیوار یا کار رنگ آمیزی را برجسته می کند. “رنگ های خنک برای سقف و اتاق های رسمی خوب است، اما برای اکثر مشتریان من رنگ براق نازک را توصیه می کنم . توتو می گوید که این رنگ برای سالن ها، اتاق بچه ها، حتی آشپزخانه و حمام مناسب است.” به نظر می رسد که  رنگ لاتکس  انتخاب غالب نقاشان منتخب است. توتو می گوید “اگرچه هنوز از رنگ های بر پایه روغن برای کارهای بازسازی استفاده می کنیم، رنگ های لاتکس برای دیوارهای داخلی و ترمیم های جدید مناسب هستند”، “البته تا زمانی که بدنبال رنگ ارزان نیستید”. همه حرفه ای ها علایق شخصی خود را دارند، اما همگی آنها معتقدند که رنگ خوب ارزان نیست. ویکز می گوید: ” ۲۰ تا ۳۵ دلار برای هر سطل ۳ تا ۴ لیتری رنگ باید هزینه کنید”. حرفه ای متفقند که استفاده از دو پوشش رنگ،  بهترین کار را به دنبال خواهد داشت. در استفاده از رنگ هم خسیسی نکنید؛ اگر بیش از ۳۸ متر مربع را با یک سطل پوشش می دهید، کارتان بیش از حد نازک است. همچنین، ۱/۲ تا ۱/۴ سطل را  برای کارهای ترمیمی آخر کار نقاشی ساختمان نگه دارید.

 غلتک ها
غلتک می تواند به اندازه یک اتاق کامل رنگ نگه دارد، مقدار صحیح بافت را باقی گذاشته، ریش ریش نمی شود و تمیز کردن آن آسان است. تا زمان ابداع یک نمونه ایده آل، این نکات را برای انتخاب غلتک در نظر بگیرید. “هرچه پرز درازتر باشد، غلطک رنگ بیشتری نگه می دارد اما بافت بیشتری هم ایجاد می کند” دیکسون میگوید. دیکسون می گوید “یک غلتک ۱/۲ اینچی با پرزهای بلند، مقدار زیادی رنگ بدون بافت بیش از حد را نگه می دارد.” اسپن می گوید: ” غلتک های ارزانتر هم به کار می آیند”. “اولین بار این غلتک ها را با کمی مایع ظرفشویی بشویید تا الیاف اضافی از بین بروند.” بسیاری از حرفه ای هایی که ما با آنها صحبت کردیم، غلتک های ۲۲ سانتی را به مدل ۴۵ سانتی ترجیح می دهند- آنها سبک تر، ارزان تر بوده و آسان تر استفاده می شوند. با وجود این کاستی ها، مکیوناس غلتک های بزرگتر را ترجیح می دهد. او می گوید: “غلطک می تواند یک دیواره کامل را در چند ضربه ی بالا و پایین بجای ضربات متعدد W و M شکل رنگ آمیزی کند”.

از یک سطل استفاده کنید
حرفه ای ها سطل های ۲۰ لیتری با یک شبکه غلتکی را به تشت های غلتکی ترجیح می دهند. آنها رنگ بیشتری نسبت به تشت ها نگه می دارند و دوهرتی می گوید: “کنترل کردن مقدار رنگ روی سطل سخت است”. اما یک سطل به شما اجازه می دهد دو یا سه قوطی رنگ را برای جلوگیری از اختلاف رنگ هایی که می سازید از همان اول با هم ترکیب کنید. برای استفاده از یک سطل و شبکه، غلتک را در یک چهارم رنگ فرو برده و آن را روی سراشیبی بگذارید تا رنگ به خورد پرز برود.

حتما یک دسته مناسب برای غلتک پیداکنید
میله یا دسته ی غلتک می تواند به شما کمک کند که سقف را سریعتر نقاشی کنید و لزومی هم به بالا و پایین رفتن از نردبان نباشد. ضمنا نیازی به ایستادن دقیقا در زیر ناحیه ای که نقاشی می کنید نیست ، و بنابراین رنگ روی شما چکه نخواهد کرد. دسته نیز برای دیوارها هم عالی است. حرفه ای ها دسته های ۱.۵ تا ۲.۵ متری را برای استفاده های همیشگی مناسب می دانند البته همه معتقدند دسته تلسکوپی بهترین گزینه است.

یک برس بهتر بخرید
یک قلم موی خوب برای اینکه پایان حرفه ای به نظر  برسد، اساسی ست. دوهرتی می گوید: “قیمت یک قلم موی با کیفیت ۱۵ تا ۲۵ دلار است، اما متوجه خواهید شد که حرفه ای ها به اندازه ای که شما فکر می کنید، باهوش نیستند”. “تجهیزات باید کارهای زیادی انجام دهندتا آنها به موفقیت برسند.” بیشتر حرفه ای های ما برس هایی با موی طبیعی را برای رنگ های بر پایه روغن ترجیح می دهند، اما برای استفاده ی همه جانبه، برس با مواد مصنوعی را توصیه می کنند. در زمان انتخاب برس ، به مواد طبیعی توجه کنید. برس های مصنوعی از نایلون یا پلی استر یا ترکیبی از این دو ساخته شده اند. برس های سفت، سخت تر هستند که به درد کارهای بیرونی یا بافت دار می خورند، اما دوهرتی برای کارهای ظریف داخلی از برس های نایلونی نرم تر استفاده می کند. همچنین به دنبال برس های نوک تیز باشید که می تواند به شما کمک کند روی یک لبه کار کنید و برس های پهن که به پخش هموار و اسان رنگ کمک می کنند. برس ها در عرضهای ۲.۵ تا ۱۰ سانتیمتر در دسترس هستند. اکثر نقاشان یک انبار در دسترس دارند که با کارشان هماهنگ است. مکیوناس می گوید: “از عقل سلیم استفاده کنید.” “یک برس کوچکتر به شما کنترل بیشتری میدهد، اما هیچکس نمیخواهد با یک قلم مو با عرض ۲ سانتیمتر، در را رنگ کند.” دوهرتی آغاز کار با یک قلم  ۵ یا ۷ سانتی را توصیه می کند.

ترفندهایی برای نقاشی بهتر ساختمان

نکات نقاشی
رنگ کافی بردارید
در حالت ایده آل، شما آنقدر رنگ بر قلم نقاشی می خواهید که بتوانید بدون ایجاد قطره یا حباب اوضاع را کنترل کنید. دوهرتی برای انجام این کار، قلم موی خود را در حدود ۴ سانتی متر به داخل رنگ فرو برده، سپس هر طرف قلم مو را به کناره های قوطی می کشد (آن را پاک نمی کند). به قطره های در حال چکه ضربه زده و رنگ را به خورد برس می دهد. او می گوید: «قلم مو رنگ را درست مانند یک قلم خودنویس آزاد می کند”. ویکز با این نکته موافق بوده و می گوید: “فقط از حرکت قلم مو مطمین شوید ، در غیر اینصورت چکه خواهد کرد.” برای کارهای ظریفتر، مانند نقاشی قاب پنجره یا ترمیم، به رنگ کمتری روی قلم مو نیاز دارید. دوهرتی مجدداً قلم مویش را در رنگ فرو برده و تکان می دهد اما این بار هر دو طرف را روی قوطی می کشد.  او می گوید: “موی های بیرونی خشک تر بوده و مدیریت آنها آسانتر است اما هنوز هم مقدار زیادی رنگ بر روی قلم نقاشی وجود دارد.”

از بالا به پایین کار کنید
پس از نقاشی کردن سقف، از بالا به پایین کار کنید: با قالب گیری تاج شروع کنید، سپس نقاشی دیوارها را انجام دهید و سپس قالب اطراف قاب پنجره ها و درها را رنگ آمیزی کنید. قالب گیری ستون پایه را در آخر انجام دهید. ویکز توضیح می دهد “نقاشی کردن ستون پایه ها در انتها مانع از جابجایی گرد و غبار کف به قلم نقاشی و در نهایت قاب های پنجره ی رنگ شده می شود.”

بررسی دوباره
قبل از اینکه دست های بعدی را شروع کنید حسابی لکه گیری کنید. احتمالا نقاطی احتیاج به این دارند که با نقاط دیگر همسان شوند. احتمالا اگر درزهای و کنج ها از تماس غلتک در امان مانده باشند احتیاج هست که با قلمو به جانشان بیافنتید.

بر پنجره ها تمرکز کنید
دوهرتی می گوید: “بهترین زمان برای کار در پنجره ها ابتدای روز است، زمانی که شما آزاد هستید.” اما هنوز هم نقاشی یک پنجره استاندارد برای من یک ساعت طول می کشد. زمانیکه پنجره ی پایینی خشک شد، هر دو طرف را به موقعیت عادیشان بازگردانید اما آنها را تقریباً باز بگذارید. نقاشی پنجره ی بیرونی را تکمیل کنید. دوهرتی می گوید: “نوارکاری پنجره ها مستلزم زمان خیلی زیادی ست”.

درها را درست نقاشی کنید
اکثر نقاشان هیچ مشکلی در رنگ آمیزی درها در جای خود ندارند، اما آنها به شما توصیه می کنند که در را روی خرک بگذارید و به صورت افقی آنها را رنگ کنید. اگر شما یک درب پانل دار دارید، کار را با پانل ها شروع کنید و از لبه های خارجی به سوی مرکز کار کنید. دیکسون هشدار می دهد “مراقب گوشه ها باشید – رنگ دوست دارد که در تورفتگی جمع شود”. در حالی که رنگ هنوز مرطوب است، به آرامی با یک قلم موی تقریبا خشک روی پانل کار کنید. هنگام رنگ آمیزی عمودی و افقی فقط رگه های چوب را دنبال کنید. هنگامی که رگه به طور ناگهانی تغییر می کند، به عنوان مثال، وقتی رگه ی عمودی و تفقی بهم می رسند ، ضربه ی قلموی خود را متوقف نکنید – فقط یک قلنبه ی رنگ باقی خواهد ماند.با یک ضربه ی کامل ، این اتصال را رنگ نموده و سپس با کشیدن قلمو در جهت رگه، این قسمت همپوشان را صاف کنید. قبل از نقاشی در طرف مقابل یا نصب دوباره آن مطمین شوید که خشک شده است.

بیخیال تمیز کردن هر روزه شوید
بسیاری از حرفه ای ها اگر قصد استفاده از از قلموها و غلتک ها را در روز بعد و همان کار را داشته باشند، زحمت تمیز کردن آنها را بخود نمی دهند. مکیوناس می گوید: “رنگ لاتکس در دماهای سرد به کندی خشک می شود.” وی غلطک ها و برس ها را برای کارهای دو روزه، در کیسه های مواد غذایی پلاستیکی قرار می دهد و آنها را در یخچال می گذارد. او می گوید: “فقط اجازه دهید که غلطک پیش از استفاده ی مجدد به دمای اتاق برسد.” تمیز کردن کامل  پوشش های غلتکی تقریبا غیرممکن است.

انتظار ترمیم های جزیی را داشته باشید
اتفاق پیش می آید. یک برس ارزان اسفنجی را در دست نگه دارید تا وصله ای را با بقیه دیوار یا کار چوبی ترکیب کنید. برای شبیه سازی ظاهر یک غلتک، آن را بسادگی در رنگ بغلطانید.

منبع: سنجاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *