گچ کاری فضای داخلی ساختمان

گچ کاری برای تزیین فضای داخلی ، دکوراسیون داخلی از دیر باز در کشور ما رواج داشته است . گچ به دلیل شکل پذیری مناسبی که دارد این امکان را فراهم می آورد که به راحتی نقوش مختلف و دلخواه را اجرا گرداند .

گچ کاری به دو نوع کلی صورت میگیرد

-گچ کاری سنتی

-گچ پیش ساخته

گچ کاری

در نوع سنتی که نیاز مهارت در گچ کاری دارد ، گچ کار با پاشیدن گچ و شکل دادن با دست ، اشکال بدیعی را خلق میکند که خود هنری استادانه است .

اما در روش گچ پیش ساخته بدین صورت عمل میشود که کار از قبل توسط دست یا دستگاه انجام شده و اغلب با استفاده از ملات گچ ، به سقف متصل می شود . رابیتس کاری نیز در این گروه طبقه بندی می شود .

رابیتس به شبکه های توری شکل فلزی گالوانیزه شده ای گفته می شود که با استفاده از سیم و یا مفتول به سقف متصل شده و زمینه ای مناسب را برای اعمال فعالیت های گچ کاری فراهم می آورد . رابیتس بندی که به اشتباه راویز بندی گفته میشود ، جزو مرسوم ترین روش های طراحی داخلی است . به دلیل خالی بودن پشت رابیتس تا دیوار ، میتوان با خلاقیت ،نور پردازی هایی دیدنی را اجرا کرد که نمایی دو چندان را به فضای داخلی ما می دهد . گچ از مصالح مرسومی است که به دلیل شکل پذیری و سبکی ، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .

رنگ سفید گچ به تنهایی زیباست و در صورت اجرای درست گچ کاری ، سطحی صاف و یکدست را به ما عرضه خواهد کرد .

در گچ کاری پیش ساخته ، پلاک گچی در سایت تولید شده و بر روی صفحه ای که قالبا آلومینیومی است نصب می شود و با سیم به سقف اتصال می گردد . چیزی شبیه به رابیتس کاری منتها از ته به سر .

شاید عمده تفاوت رابیتس کاری و پلاک پیش ساخته این باشد که رابیتس بند نقشی شبیه استاد گچ کار را داراست و هنر او کیفیت نهایی کار را مشخص میکند . اما در روش پلاک پیش ساخته به دلیل آنکه طرح قبل از نصب در سایت ساخته و بررسی میشود و غالبا در سازه هایی با تراکم گچ کاری بالا از قالب های پیش ساخته استفاده میشود ؛ به همین منظور خطای انسانی بسیار کاهش یافته و تفاوتی در طول کار احساس نمی شود .

برای امکان سنجی جهت نصب و اجرای گچ کاری سنتی یا اجرای پلاک پیش ساخته و رابیتس کاری در بازسازی ساختمان ، بازسازی آپارتمان ، بازسازی دفتر ، بازسازی خانه ، بازسازی مطب ، بازسازی دفتر میتوانید از مشاوره و بازدید رایگان ما بهره مند شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *