رنگ آمیزی داخلی فضای خانه

انتخاب ابزار مناسب رنگ آمیزی ، نتایج مطلوب را به هنگام نقاشی هر فضایی در خانه تضمین می کند. شما رنگ مناسب را برای رنگ آمیزی اتاقتان انتخاب کرده اید، ولی در مورد ابزار لازم برای انجام صحیح این کار، اطلاعات دقیقی ندارید. اینجا شما به همه ی اطلاعاتی که برای هر چه بهتر انجام دادن یک پروژه ی نقاشی لازم است، دست می یابید./ نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی

وسایل لازم برای آماده سازی سطح:

اهمیت آماده سازی سطح در رنگ آمیزی فضا های داخلی، غیر قابل انکار است. سطح مورد نظر باید قبل از رنگ آمیزی، خشک، تمیز و بدون هر گونه خرابی باشد.

وسایلی که برای اینکار نیاز دارید:

آچار پیچ گوشتی: برای باز کردن کلید و پریز ها

نوارچسب کاغذی: برای پوشاندن قرنیزها، چارچوبها، کلید و پریز های بدون پوشش یا باز نشده ویا هرگونه سطحی که لازم است از لکه های رنگ محافظت شود.

لیسه فنری و کاردک بتونه: برای از بین بردن رنگ پوسته شده و یا ترک خورده قبلی و برای اعمال بتونه بر روی فرو رفتگیها، سوراخها، ترکها و دیگر سطوحی که نیاز به پر شدن با بتونه دارند.

سنباده:برای هموار کردن بتونه و سطوح ناصاف و تمیز کردن لکه ها ویا شره های رنگ قبلی.

پارچه یا کهنه مخصوص گرد گیری : برای پاک کردن سطوحی که بر روی آنها از سنباده استفاده شده.

قلم و مغلویس یا غلتک؟

وقتی که سطح مورد نظر را به خوبی آماده  کردید، میتوانید رنگ آمیزی را آغاز کنید. اینکه از غلتک استفاده کنید یا از قلم و مغلویس، بستگی به نوع رنگ شما و اندازه سطح مورد نظر تان دارد.

قلم مو:

با اینکه رنگ آمیزی با قلم مو در مقایسه با غلتک، بیشتر زمان می برد، اما برای رنگ آمیزی قرنیزها، پنجره ها و سطوح کوچک، بهتراست از قلم مواستفاده شود.

قلم موی پلاستیکی یا پلی استری: بهترین انتخاب برای رنگهای لاتکس(پایه آب).

قلم موبا موی طبیعی: برای رنگهای روغنی، وارنیش، شاپاین، ضد زنگ، رنگهای اپوکسی و رنگ استخری. این نوع قلم مو، برای رنگ آمیزی با رنگهای پایه آب توصیه نمیشود، زیرا قلم با موی طبیعی، آب را به خود جذب میکند و این باعث کج شدن و یا فر شدن موهای قلم میشود.

اندازه قلم مو: بسته به اندازه سطح مورد نظر،می توانید از قلم موی سایز ۰.۵ اینچ، ۱ اینچ، ۱.۵ اینچ، ۲ اینچ، ۲.۵اینچ، ۳ اینچ، ویا ۴ اینچ استفاده کنید.

غلتک:

غلتک ها به کار رنگ آمیزی سرعت می بخشند، ولی فقط برای رنگ آمیزی دیوارها، سقف ها و دیگر سطوح صاف و بزرگ قابل استفاده اند. غلتک، هم برای رنگ آمیزی  با رنگهای پایه آب و هم برای رنگهای روغنی( براق و نیمه براق)، بهترین انتخاب است.

اندازه غلتک: سایز استاندارد غلتک ۲۵ سانتی متراست. برای سطوح کوچکتر، میتوانید از غلتکهای ۲۰ سانتی متری،  ۱۵ سانتی متری، ۱۰ سانتی متر و یا ۵ سانتی متری استفاده کنید.

این لیست همه ی چیزهایی است، که با آنها می توانید به اتاقتان یک رنگ و روی جدید ببخشید:

.پرایمر و رنگ

.قلم مو و غلتک

_سینی غلتک

_دسته غلتک

_حلال یا پاک کننده(برای پاک کردن لکه رنگ روغنی)

_پارچه یا کهنه مخصوص تمیز کردن

_لیسه و کاردک

_برس سیمی

-نوارچسب کاغذی

-آچار پیچ گوشتی

-سنباده

-کاغذ یا کاور پلاستیکی برای محافظت سطوح از رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *