کاربرد سقف‌ کاذب آلومینیومی

سقف‌ کاذب آلومینیومی یا همان سقف کاذب فلزی یکی از انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای سقف خانه یا شرکت‌تان داشته باشید. احتمالا چنین سقف‌هایی را در ساختمان‌های مدرن یا پاساژهای شیک و گران‌قیمت دیده‌اید. در کنار این موارد، استخرها، پمپ‌های بنزین و گاز، رستوران‌ها، ایستگاه‌های مترو، فرودگاه، مراکز خرید و فضاهایی از این دست هم دیگر مواردی هستند که در حالت تجاری از این سقف‌ها استفاده می‌کنند.

استفاده از سقف‌ کاذب آلومینیومی چیز جدیدی نیست و بسیاری از ساختمان‌های مجلل در طول تاریخ، از ورقه‌های آلومینیومی (یا فلزات دیگر) برای پوشاندن و تزئین سقف‌ها استفاده می‌کرده‌اند. حالا با وجود طراحی‌های مدرن و تنوع زیاد در سقف‌های کاذب، دست‌مان برای به کارگیری سقف کاذب آلومینیومی کاملا باز است و می‌توانیم چیزی که در ذهن داریم را به واقعیت تبدیل کنیم. در این مطلب از سقف‌های کاذب آلومینیومی و مزایای آن صحبت می‌کنیم و سعی می‌کنیم دید خوبی از این نوع سقف کاذب را به شما بدهیم.

کاربرد سقف کاذب آلومینیومی
سقف کاذب آلومینیومی چیست؟
سقف‌ کاذب آلومینیومی یکی از انتخاب‌هایی است که می‌تواند فضای خانه‌ یا هر محیط مدنظر شما را مدرن‌ و زیبا‌ کنید. این نوع از سقف، زیبایی و دوام زیادی دارد و یک نمای شیک و جذاب به فضای شما می‌دهد. ورقه‌های آلومینیومی مورد استفاده در این سقف‌، اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند؛ اما اغلب به شکل تایل‌های مربعی ۶۰ ×۶۰ سانتی‌متر یا ۳۰ × ۳۰ سانتی‌متر عرضه می‌شوند. تایل‌ مربعی رایج‌ترین شکل موجود از سقف‌های کاذب آلومینیومی است؛ اما این پوشش آلومینیومی شکل‌های دیگری هم دارد و در هر فضایی که بخواهید، می‌توانید بر حسب سلیقه و نیاز از انواع دیگر آن استفاده کنید. ورقه‌های آلومینیومی از نظر کاربردی هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای مثال در جایی که پشت سقف کاذب آلومینیومی لوله‌های آب و تاسیسات وجود داشته باشد، از تایل‌های روکش‌دار استفاده می‌کنند و در موقعیتی که ورقه‌های آلومینیومی صرفا نقش پوشش‌دهی دارند، تایل‌های ساده و تزئینی را به کار می‌برند. برای نصب ورقه‌های آلومینیومی سقف کاذب از سازه‌های سپری شکلی استفاده می‌شود که به وسیله‌ی آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی وصل می‌شوند.

امکان اجرای طرح‌های دلخواه با استفاده از سقف کاذب آلومینیومی

مزایای سقف‌های آلومینیومی
سقف کاذب آلومینیومی در کنار زیبایی، ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد. مزایای قابل اشاره برای این نوع سقف را به صورت خلاصه در زیر لیست کرده‌ایم:

الف) استحکام و مقاومت زیاد
سقف‌های گچی (کناف) که ممکن است ترک بخورند، خمیده شوند و صحنه‌های ناخوشایندی را به وجود آورند؛ اما ورقه‌های آلومینیومی مقاومت زیادی دارند و به سادگی آسیب نمی‌بینند. تایل‌های آلومینیومی از هر آسیبی در امان هستند و حتی باعث استحکام بیشتر ساختمان هم می‌شوند.

ب) مقاومت در برابر رطوبت
یکی از مشکلات سقف‌های گچی، ناتوانی آن‌ها در برابر رطوبت است؛ این مشکل مخصوصا در نواحی مرطوب (مثلا در شمال کشور) به خوبی خود را نشان می‌دهد. سقف‌های گچی بعد از چند سال، زرد می‌شوند و ظاهر زیبایی خود را از دست می‌دهند؛ اما ورقه‌های آلومینیومی هیچ ضعفی نسبت به رطوبت ندارند و در مقابل آن کاملا مقاوم هستند. زرد شدن یا کپک زدن که در سقف‌های گچی اتفاق می‌افتد، در تایل‌های آلومینیومی به هیچ وجه دیده نمی‌شود.

پ) مقاومت در برابر آتش
از آن‌جا که این سقف‌های کاذب آلومینیومی هستند، مقاومت زیادی در برابر آتش دارند و به همین دلیل، نسبت به انواع دیگر سقف‌ها ایمن‌تر هستند.

ت) نصب آسان
سقف‌های آلومینیومی سبک‌ هستند و وزن چندانی ندارند؛ این امر در سبک‌سازی ساختمان‌ها بسیار مهم است. از سوی دیگر برخلاف سقف‌های معمولی خیلی راحت و بی‌دردسر نصب می‌شوند و به زمان کمی برای اجرا نیاز دارند.

ث) نگهداری آسان
سقف‌های کاذب آلومینیومی به مراقبت کمی نیاز دارند و خیلی دیر نیاز به نظافت پیدا می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را گردگیری کنید و گرد و خاک را از روی‌شان پاک کنید.

منبع: وبسایت کبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *