کیفیت رنگ نقاشی ساختمان

مهمترین عوامل در کیفیت رنگ نقاشی ساختمان چیست ؟ عدم توجه به وضعیت زیر سازی ، مرطوب بودن پشت کار ، سمباده زنی و چربی زدایی ، انتخاب پرایمر و رنگ لایه نهای متناسب ،  بیشترین دلیل ایجاد اشکال در نقاشی ساختمان به   است . در زیر این اشکالات و عیبها به روش تصویری جهت آموزش عیوب نقاشی ساختمان آورده شده است .

رنگ نقاشی ساختمان

۱٫    تاول زدن رنگ

اولین دلیل آن مرطوب بودن لایه زیرین رنگ و به تله افتادن آب است . آب بخار شده با افزایش حجم رنگ تاول میزند . یکی از دلایل دیگر بیش ازحد داغ بودن لایه زیرین است . در صورتی که فاصله اجرای دو لایه رنگ بسیار کم باشد ، ماده حلال لایه قبلی همانند آب و یا تینر هنوز در رنگ موجود است و محبوس شدن و بخار شدن آن میتواند باعث بروز تاول شد .

۲٫    زرد شدن رنگ

به مرور زمان رنگ از حالت اولیه زرد و کمرنگ میشود .جنس ذرات رنگ در مقابل هوازدگی بسیار ناپایدار است و یا اینکه رنگ در مقابل آفتاب قرار میگیرد در حالی که اصولا ضد UV نیست و برای استفاده داخل منزل طراحی شده است .

۳٫    پوسته شدن رنگ

لایه رنگ یا فیلم رنگ به لایه زیرین نچسبیده است . ضریب انقباض و جمع شدگی دو لایه متفاوت است . جنس دو لایه متفاوت است ، به عنوان مثال لایه زیرین رنگ پلاستیک کهنه شده و لایه رویین رنگ روغنی است . زیر سازی رنگ تمیز نشده است . حاوی ذرات گرد و غبار و چربی است . جنس لایه پرایمر و لایه رویه نامهگون و با خواص متناقض انتخاب شده است . حلال دو لایه متفاوت رنگ با هم ناسازگار است .

۴٫    شره کردن رنگ 

شره کردن یا گریه کردن رنگ به دلیل استفاده از لایه و فیلم ضخیم رنگ روی لایه های قبلی عمودی و شیبدار به وجود می آید .. رنگ لایه دوم بیش از اندازه رقیق شده است . بدون سمباده زدن رنگ قدیمی ، روی آن رنگ روغنی کار شده است .

۵٫    پوست سوسماری شدن رنگ

بیشتر در مواردی اتفاق می افتد که لایه و فیلم ضخیمی از رنگ روی سطوحی افقی همانند سقف اجرا میشود . در مواردی که چند دست رنگ نیز روی هم اجرا میشود و از نظر کشسانی با یکدیگر متفاوت است اتفاق میافتد . زیر سازی خاوی چربی و ذرات گرد و غبار است . سمباده زنی اجرا نشده است  . حلال دو لایه متفاوت رنگ با هم ناسازگار است .

۶٫    پوست پرتقالی شدن رنگ

بیشتر دلیل آن تبخیر سریع تینر ، عمود نپاشیدن رنگ بوسیله پیستوله ، ترکیب مراحل اجرای نامناسب است .

۷٫    پوست اندازی رنگ

رطوبت حبس شده در محل وجود دارد . زیر سازی انجام نشده است یا بسیار ضعیف اجرا شده . سمباده زنی و برداشت چربی صورت نگرفته است . اشکال در انتخاب سیستم نقاشی و رنگ و لایه ها وجود دارد .

۸٫    اثر قلم مو

کیفیت رنگ و میزان ذرات آن در واحد حجم پایین است . رنگ خیلی رقیق شده است . کیفیت قلم مو خراب است . رنگ کار تازه کار است .  حلال دو لایه متفاوت با هم ناسازگاز است .

۹٫شوره زدن رنگ و شکفته شدن

باز شدن حبابهای بسیارریز روی سطح رنگ است . آب و ناخالصی مرطوب در لایه مصالح زیر وجود دارد.

۱۰٫ کپک زدن

رنگ در معرض رطوبت دائم است . تهویه صورت نمیگیرد . مواد تشکیل دهنده رنگ ضد قارچ و کپک نیست/ نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *