نکات مهم در پروژه بازسازی

نکات گفتنی درباره مواردی که باید هنگام شروع یک پروژه بازسازی در نظر داشته باشید زیاد است. اما جزئیات کوچکی وجود دارند که ممکن است توجه به زیبایی و بخش‌های بزرگتر شما را از آن‌ها غافل کند. چیزهایی مثل گنجه و کمد لباس ، پریزهای برق و غیره. نکات ضروری که ممکن است کوچک به نظر بیاید اما خانه شگفت انگیز شما را بی نظم خواهد کرد. این نکات کلیدی را به خاطر داشته باشید تا منزلتان هم زیبا و هم کارکردی باشد.

آینده نگر باشید و فقط به زمان حال فکر نکنید. سعی کنید درباره نیازهای فعلی‌تان که تغییر خواهد کرد فکر کنید یا بزرگ شدن بچه‌ها و نیازهای آینده آن‌ها را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال یک خانه پلان باز برای کنترل بچه‌های کوچکتر بهتر است اما زمانی که نوجوان و جوان شوند نیاز به حریم اختصاصی بیشتری دارند.

قبل از همه چیز باید درباره چیدمان مبلمان و اینکه هر وسیله‌ای کجای خانه قرار بگیرد کاملا مطمئن باشید‌. پیش از آنکه رادیاتور‌ها ، پریزهای برق و سیم کشی برای لامپ‌ها را انجام دهید. به این ترتیب میدانید که کجا به پریز برق برای کامپیوتر نیاز دارید و مانعی مثل رادیاتور برای چیدمانتان بعدا وجود ندارد.

پروژه بازسازی ساختمان

برخی از دیوارها را نگه دارید. گاهی برخی صاحب خانه ها هنگام بازسازی دیوارهای جدا کننده را برمیدارند تا فضای دلبازتری داشته باشند. این مورد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما برخی از دیوارها را نگه دارید. دیوارها به شما فرصت نصب تابلو و اثر دکوراتیو روی آن و قرار دادن مبلمان در کنار آن را به شما میدهند که به ویژه در یک پلان باز کاربردی و مهم است.

با سیستم‌های هوشمند ساختمانی دوستدار طبیعت باشید. اگر حین بازسازی سیستم‌های گرمایشی یا روشنایی را عوض میکنید فرصت خوبی است تا خانه خود را به سیستم‌های هوشمند مجهز کنید. این‌ها سیستم‌هایی هستند که میتوانید آن را به وسیله کامپیوتر یا موبایل کنترل کنید و مدیریت بیشتری روی هزینه‌ها و مصرف انرژی داشته باشید. ممکن است در ابتدا هزینه‌ی زیادی برای اجرا داشته باشد اما در مدت بهره وری با صرفه جویی در مصرف انرژی این سرمایه گذاری اولیه به شما برمیگردد.

کفپوش‌ ها را به دقت انتخاب کنید. کف قسمتی است که شاید دوام و کارایی بیشتر از زیبایی اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال برای کف آشپزخانه کاشی‌ مناسب‌تر از چوب است. درست است که کفپوش چوب زیباتر است اما در آینده شما را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد. آشپزخانه فضای خیس است و چوب و آب در کنار هم دوام نمی‌آورند پس اطراف سینک ظرفشویی اولین قسمت‌هایی خواهد بود که بعد از مدتی مشکلات ناشی از ریختن آب روی کفپوش را مشاهده خواهید کرد.

تهویه : برای نشیمن‌های با پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای یک یا دو پنجره کوچک برای عمل تهویه در نظر بگیرید. در زمستان شما به یک پنجره کوچک برای اینکه هوای تازه را وارد کنید تا تهویه صورت بگیرد نیاز خواهید داشت./ بازسازی اپارتمان

فضای مرده نداشته باشید. هیچ فضایی در خانه نباید پرت شود. فضاهایی که در حال حاضر غیر قابل استفاده هستند در بازسازی به فضاهای کاربردی مثل انبار تبدیل کنید.

لاندری روم : در بازسازی فضایی هر چند کوچک را برای رختشورخانه یا لاندری روم در نظر بگیرید. این بخش از فضاهای ضروری زندگی امروزی به شمار میرود که در خانه جدیدتان باید آن را در نظر بگیرید. لاندری روم فضایی شامل شستن لباس‌ها و قرار دادن ماشین لباسشویی و خشک و قفسه‌هایی برای نگهداری لباس و ملحفه تمیز است.

رختکن در قسمت ورودی : رختکن در ورودی میتواند شامل یک کمد برای آویزان کردن لباس و کشویی برای کفش‌ها باشد. تعبیه کردن جای مناسب برای کفش و لباس در ورودی خانه شما را از بی نظمی نجات خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *