نوسازی منازل و بازسازی آنها

نوسازی منازل یکی از مهم ترین عواملی است که توجه به آن برای ساکنان خانه خیلی مهم است خانه مامن آرامش هر انسانی است پس قطعا خانه های فرسوده تاثیر روحی بسزایی در افراد خانواده خواهد داشت یکی از بهترین راهکار برای حفظ سلامت روحی افراد می تواند نوسازی داخلی خانه باشد هر انسانی بعد از مشغله های روزانه به خانه پناه می برد،درنوسازی استفاده از طرح های خاص معماری تاثیر چشمگیری در محیط خانه خواهد داشت برای نوسازی میتوان از روش های ساده و کار آمد هم استفاده کرد اما اجرای روش ها هرچند ساده احتیاج به نیروی متخصص دارد ، نیروی کاری که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد، یکی دیگر از موضوع های دارای اهمیت در نوسازی داشتن ایده های نو و خلاق می باشد خانه یا محل کار یا مدرسه یا هر مکان دیگری با نوسازی توسط تیم آموزش دیده همراه با ایده های خاص می تواند بهترین کاربری را ارائه دهد.

نوسازی منازل

بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی
در این نوع بازسازی تمامی مراحل بازسازی ساختمان به صورت علمی و مطالعه دقیق انجام می گیرد.

مواردی که در این نوع بازسازی رعایت می شود به شرح زیر می باشد:
مقاوم کردن و محکم کردن ساختمان
سوار کردن المان های جدا شده از ساختمان
حفاری برای پی ساختمان
نوسازی سنگ های نمای ساختمان و سفت کاری بخش های ترک خورده
بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری
در این نوع بازسازی ساختمان اجازه ابداع به کسی که وظیفه بازسازی ساختمان را دارد، داده می شود و او با توجه به سلیقه خود و تجربه خود قسمت های مختلف یک بنا را بازسازی و مرمت می نماید. همچنین قسمت ها و بخش هایی که نیاز به تکمیل و اضافه شدن مصالح را دارند با ایده های جدید خود تکمیل می نماید. می توان تاریخچه این سبک را به دوران رنسانس و معماری سبک رنسانسی نسبت داد، زیرا تمامی معماران آن دوره در تمامی بازسازی های خود ابداعاتی نیز ایجاد می نمودند و هر ساختمان که نیاز به بازسازی داشت را تکمیل نیز می نمودند. این نوع بازسازی برای ساختمان هایی استفاده می شود، که اغلب درصد ماندگاری و حیات برای آن بنا بسیار پایین می باشد.

بازسازی ساختمان کلمه ای است که تعیین کننده مداخله های فنی و عملی است که بمنظور احیا و تداوم در آن زمان که یک اثر هنری و یا یک بنای قدیمی انجام میپذیرد . بازسازی که معنی دیگر آن مرمت است در بناها، به شکلی است که در بیشتر موارد نیازمند به خدماتی از جمله تعمیر یا عوض کردن تمامی اتصالات وظاهر بنا ویا تغیر در دکوراسیون بنای مورد نظر است و بنابراین بازسازی به تغییر و تعویض هرچیزی که در یک بنا نیاز به تعمیر و مرمت دارد گفته میشود.

اغلب نتیجه بازسازی خانه به احیای یک بنا بطور مجدد برمیگردد که در این مواقع احتیاجی به خراب کردن و ساخت مجدد بنای مد نظر نیست.بازسازی ساختمان در جایی که یک اثر یا محیط پیرامون آن با مسایل و خطرات زیست محیطی روبروست برای حفظ محیط ویا خودساختمان به نحو احسن امکان پذیر میباشد.

نیاز به عمل بازسازی ساختمان معمولا زمانی اتفاق میافتد که به عنوان مثال بخشی از یک بنا به علت های گوناگونی از جمله حوادث طبیعی یا ناخواسته مانند زلزله سیل یا به هر علت دیگری خراب میشود که در این مواقع عمل بازسازی برای ساختمان امکان پذیر میگردد. بازسازی و مرمت هردو دارای یک معنی هستند که فقط ازنظر تعدادی کارشناس، مرمت را فقط جهت احیای بناهای هنری و تاریخی که در معرض خراب شدن هستند به کار میبرند در حالی که بازسازی ساختمان را برای کاربرد های عام تر و بناهایی که دارای ارزش تاریخی نیستند به کار میبرند در حالی که در معنا هر دو به یک معنا هستند. مرمت آن لحظه شناسائی یک اثر از لحاظ ترکیب فیزیکی و تاریخی، هنری، بمنظور انتقال به آینده را تشکیل می‌دهد.

روندی انتقادی و سپس اقدام خلاقانه، یکی به عنوان جدایی ناپذیر از دیگری.مرمت عبارت از لحظه شناسایی یک اثر از نظر ترکیب فیزیکی و تاریخی و هنری، به منظور انتقال به آینده. انواع بازسازی ۱- بازسازی علمی و آرکئولوژیک که بسیار ساده می‌باشد. مقاوم کردن بناها ، حفاری بناهای دورانکلاسیک بخصوص یونان و روم، کارکرد ابنیه بطور کلی عوض میشود. ۲- بازسازی یا آرتیستیک و یا هنریکه در اینجا مرمتگرقادر به خلق و ابداع خواهد بود.

بخشهای تخریب شده بنا با روحیات و سلیقه جدید مرمتگر ترمیم می‌شود.

آیا بازسازی ساختمان نیاز اساسی است؟
کلیه ساختمانها پس از گذشت چندین سال بازسازی شان الزامی میباشد چرا که اگر ساختمان فرسوده شود درابتدا امنیت ساختمان را به خطر می اندازد و اینکه باعث دلزدگی ساکنین آن ساختمان میگردد و در صورت بازسازی ساختمان سبب انرژی شده و نیز روحی مجدد میگردد و نیز گویی ساختمانی را مجدد ساخته اید.

بازسازی ساختمان از اساسی ترین مسائلی میباشد که برای ساکنان ساختمان دارای اهمیت زیادی میباشد. خانه برای هر شخصی مامن آرامش اوست ، پس با توجه به این امر به یقین میتوان گفت که خانه هایی که  به گونه ای در شرف فرسوده شدن میباشند و یا اینکه فرسوده شده اند در روحیه اشخاص تاثیرگذار بوده به همین دلیل بازسازی ساختمان امری اساسی به شمار می آید چرا که هر شخصی پس از دغدغه کاری و خستگی در یک روز کاری برای ارامش به خانه اش است که پناه میبرد.  جهت بازسازی ساختمان میتوانید از راهکارهایی ساده و نیز کاربردی بهره ببرید ولیکن استفاده از روش های ساده نیز به نیروی کار ماهر و متخصص احتیاج دارد . نیرویی که در این زمینه  خلاقیت داشته باشد و نیز ایده  و نظراتی نو را را در خصوص ساختمان های فرسوده داشته باشد به کمک اعضای تیم نیز میتواند بهترین کاربری را ارئه دهد.

بازسازی ساختمان به روش آرکنولوژیک و یا به عبارتی ساده ترمرمت علمی
در بازسازی ساختمان به این روش کلیه مراحل بازسازی ساختمان بشکل علمی و نیز با دت زیادی انجام میگیرد. از مسائلی که در بازسازی آرکنولوژیک بایستی رعایت شود عبارتست از:

مقاوم کردن و محکم ساختن ساختمان
نصب کردن  المان های جدا شده از ساختمان
حفاری کردن برای پی ساختمان
بازسازی سنگ های نمای ساختمان و سفت کاری قسمت های ترک خورده
بازسازی ساختمان به روش آرتیستیک یا مرمت هنری
در بازسازی ساختمان به این روش ، مجوز ابداع در حقیقت  به کسی داده میشود که وظیفه بازسازی ساختمان را داراست . او با در نظر گرفتن ایده و سلیقه و تجربیات خود در رابطه با بازسازی ساختمان میتواند یک بنا را به بهترین شکل بازسازی نماید. تاریخچه این نوع بازسازی به اواسط دوره رنسانس برمیگردد که در اصطلاح به آن معماری به سبک رنسانسی گفته میشود چرا که معماران در آن عصر، در بازسازی های خود همیشه ابداعاتی را داشته اند  و چنانچه بازسازی را برای یک بنا لازم میدیدند آن را مرمت مینمودند. این روش بازسازی در خصوص بناهایی کاربرد دارد که درصد بقا و ماندگاری آن ساختمان بسیار پایین باشد.

طرق گوناگون بازسازی ساختمان
مرمت یا بازه‌سازی حفاظتی: حفاظت و تعمیر تمام بنا ـ که اغلب هنگام مطالعه بنا صورت میپذیرد.
باز‌سازی سبکی، آناستیلوز: که همان جایگذاری کردن مجدد تکه‌ها و عناصر بعد از بررسی دقیق سبک، بگونه ای که آخرین ترکیب آنها بیشترین شباهت را به صورت اولیه بنا داشته باشد ـ در این سبک فقط اجازه ساخت عناصر اتصال دهنده را داریم.
پاک سازی سبکی: بمعنی حذف نمودن الحاقات نامناسب در بنا که اصالت بنا ر مورد شک و تردید قرار داده است.
بازسازی تکمیلی: که در اینجا به بازسازی قسمتهای تخریب شده بنا جهت بازگرداندن آن به محیط و زندگی شهری و عمومی میپردازیم.
برای بازسازی ساختمان به چه نیاز داریم
انچه که در بحث بازسازی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است این است که از کجا و چگونه کار شروع شود ، یعنی شروع به بازسازی… نخست باید تعیین کنیم که قصد انجام چه کارهایی را داریم و به چه اندازه هزینه جهت این تغییرات نیاز است و نیز بایستی شرایط مکان را در نظر بگسیریم. بدین جهت ابتدا باید یک سری از بخشهای مکان مورد نظر را ارزیابی نماییم :

کلیه لوله کشی های آب و رادیاتور، سیم کشی برق ها را بایستی چک نماییم به این دلیل که احتمال دارد بخشی از آن پوشیده شده باشد و حادثه آفرین باشد. عایق بندی سرویس بهداشتی از جمله حمام و توالت، آشپزخانه بایستی بررسی گردد به این دلیل که در صورت نشتی آب این امکان هست که کف ریزش کند که دارای ریسک خطر بالایی است و تعمیر آن هم نیز هزینه بر است. کلیه موارد فوق قسمت های حیاتی یک ساختمان را شکل میدهند و بازسازی و تعمیر آن ها بایستی در الویت قرار بگیرد و بعد به سراغ قسمت های دیگر از جمله پنجره ها، درها، کف و دکوراسیون داخلی که شامل جابجایی قسمت های خانه از قبیل سرویس ها و اتاق ها و … میگردد.

بازسازی ساختمان چیست و چه  تفاوتی با نوسازی دارد
واژه ی  “بازسازی ساختمان” و “نوسازی ساختمان”  به گونه ای با یکدیگر مترادف میباشند که گاهی به جای یکدیگر به کار میروند. در حالی که از لحاظ ساخت و طراحی حرفه ای  معنی این دو واژه مجزا از یکدیگر بوده  فرق بسیاری نیز با یکدیگر دارند. طبق معانی موجود در فرهنگ لغت نوسازی: جهت بازگرداندن به وضعیت خوب. را جدید و یا به عنوان اگر جدید دوباره. تعمیر به تقویت. تازه کردن؛ احیای

منظور از نوسازی ساختمان چیست ؟
همان گونه که بیان کردیم ، “نوسازی” به معنی جدید دوباره میباشد. در دنیای ساخت و ساز خانه، این نوسازی اعم از  نقاشی مجدد ، نصب کابینت مجدد، نصب وسایل نور جدید، و نیز اضافه کردن دیگر بعد از اتمام و لوازم جانبی میباشد. نوسازی همان طرح اصلی میباشد و تغییر کامل را شامل نمیگردد، بلکه، آن را به یک استاندارد جدید تبدیل مینماید. بازسازی یک قسمت از منزل خود، به ویژه آشپزخانه، نه تنها سبب جذابیت خانه میشود ، بلکه ارزش منزل شما را هم افزایش میدهد. مثلا، چنانچه که قصد فروش خانه خود را دارید ، اضافه کردن لوازم فولاد ضد زنگ، کانتر گرانیت، به جای کابینت در آشپزخانه  سبب زود تر به فروش رسیدن منزل شما میگردد.

بازسازی ساختمان چیست ؟
بازسازی ساختمان بمنظور ایجاد تغییر در ساختار  ساختمان  است که بازسازی شامل تغییر استفاده از فضا میباشد. چنانچه که قصد ایجاد تغییر در طرح  یک اتاق و دوباره پیکربندی طرح طبقه را دارید ، شما اقدام به بازسازی ساختمان کرده اید. در بازسازی ساختمان امکان دارد که شما قصد ترکیب آشپزخانه با اتاق نشیمن را داشته باشید  و یا اینکه قصد اضافه کردن فضای بیشتر به آشپزخانه خود را داشته باشید  که تمام این تغییرات در قالب بازسازی ساختمان انجام میشود که با نوسازی ساختمان تفاوت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *