استفاده درست از نور در آشپزخانه

فضاهای کاربردی در منزل هر چند از دکوراسیون زیبایی برخوردار باشند برای به جلوه در آمدن نیاز به نورپردازی مناسب و نور در آشپزخانه دارند.پرکاربردترین فضا در خانه های ایرانی آشپزخانه است بنابراین اهمیت نورپردازی در آشپزخانه دو چندان می شود.رعایت نکات زیر برای نورپردازی در هر آشپزخانه ای ضروری می باشد.

نور در
نورپردازی فضاهای کاربردی در آشپزخانه 

فضاهای کاربردی در آشپزخانه شامل محل تهیه وآماده سازی ، محل طبخ ، محل صرف غذا و محل شستو شوی ظروف هستند.بجای افزایش روشنایی در کل آشپزخانه برای تک تک این مناطق منبع نور در نظر بگیرید و در مواقع لزوم آنها را روشن کنید . اگر مواد غذایی را روی کابینت ها آماده می کنید می توانید در زیر کابینت های دیواری از نورهای مایل به زرد استفاده کنید تا سطح کار کاملاً روشن شود .سطح اجاق گاز و سینک ظرفشویی هم نیاز به نور کافی دارند. نور پردازی این مناطق بهتر است بصورت مخفی باشد تا ایجاد خیرگی نکند.جایی که میز غذاخوری قرار دارد می تواند نور ملایمی داشته باشد یا از تاثیر سایر منابع نور استفاده کند.

انتخاب نوع منابع نورپردازی در آشپزخانه

توصیه می شود که در زیر کابینت ها از LED نواری پر نور استفاده کنید .همینطور بجای استفاده از لامپ های هالوژن از لامپ های LED  متمرکز استفاده کنید.زیرا مدت روشن بودن چراغ ها در آشپزخانه نسبتاً طولانی بوده و مصرف انرژی باید کاهش یابد.

هر جا که سطح دیوار دارای متریال با بافت زبر یا درشت باشد ، یا جایی که ظروف زینتی خود را در آشپزخانه قرار داده اید می توانید از لامپ های LED متمرکز استفاده کنید تا برجستگی دکوراسیون داخلی بیشتر دیده شود و انعکاس و عبور نور آنرا زیبا تر کند./ کابینت آشپزخانه

رنگ نور در آشپزخانه

اکیداً توصیه می کنیم در نور پردازی آشپزخانه از نور های رنگی ( سبز ، آبی ، قرمز ) استفاده نکنید.غذا هایی مانند گوشت قرمز ، مرغ و ماهی زیر نور آبی و سبز خیلی بد رنگ می شوند و اشتها را از بین می برند ، این نور ها تاثیر مناسبی  روی سایر غذاها ندارند.نور قرمز روی سالاد و سبزیجات تاثیر بدی دارد و کسی میل به خوردن آنها زیر تابش نور قرمز نخواهد داشت.

پس بجای استفاده از نور های رنگی از نورهای متمایل به زرد مشابه لامپ های التهابی استفاده کنید که این نیز در لامپ های LED موجود و قابل تهیه می باشد.

این نکات ساده اشپزخانه شما را دگرگون خواهند کرد و جذابیت خاصی به آشپزخانه میبخشند.از آشپزخانه جدیدتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *