کفپوش اپوکسی

اپوکسی

گروه اپوکسی شرکت ساختمانی پایتخت با تیمی متخصص و حرفه ای آماده است تا ضمن مشاوره و راهنمایی رایگان ، پروژه های اپوکسی معمولی و سه بعدی شما مشتریان را در سریعترین زمان با کیفیت عالی و ضمانت ۳ ساله و قیمت بسیار مناسب به انجام برساند. متخصصین ما در گروه کفپوش اپوکسی با اطلاع از متراژ ، نوع کار ، حوزه کاری می توانند ضمن برآورد مالی و زمانی پروژه بهترین مواد اولیه و طرح را مناسب با فضای کاری شما پیشنهاد نمایند.

انواع کفپوش اپوکسی

  • کفپوش اپوکسی صنعتی
  • کفپوش آنتی استاتیک
  • کفپوش اپوکسی گرانیت
  • کفپوش اپوکسی سه بعدی
  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو
  • کفپوش روکش اپوکسی
  • کفپوش اپوکسی مایع
  • کفپوش ضد اسید
  • کفپوش آنتی باکتریال
شماره تلفن های خدمات ساختمانی

شماره های شرکت

شماره تلفن های خدمات ساختمانی

کفپوش اپوکسی مناسب برای فضاهای زیر

سالن ورزشی

پارکینگ ها

مراکز اداری

مراکز صنعتی

پل عابر پیاده

انبار ها

ساختمان ها

مراکز درمانی

مزایای روکش صنعتی اپوکسی

– افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، تخریب و اکثر مواد شیمیایی
– روکش اپوکسی مطلقاً جذب آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و سایر مایعات به جسم بتن جلوگیری می‌کند.
– روکش اپوکسی، سبک و کم حجم بوده و از ایجاد هرگونه گرد و غبار جلوگیری می‌نماید.
– روکش اپوکسی به صورت یکپارچه و در رنگ‌های متنوع اجرا می‌گردد.
– روکش اپوکسی با ضخامت ۴ میلیمتر، افزایش مقاومت فشاری بتون را تا ۱۱۰۰ kg/cm2 را دربردارد.
– سهولت در شستشو، حداقل ۲۰ سال عمر مفید و سرعت در ترمیم آن، از سایر امتیازات این پوشش می‌باشد.

ویژگی های منحصر به فرد شرکت ساختمانی پایتخت

یکی از انواع رایج کفپوش های پلیمری کفپوش اپوکسی است که به دلیل داشتن ویژگی های متنوع و مقاومت بسیار بالای این پوشش در بسیاری از صنایع چون کارخانه ها، انبار ها، نظامی، خودرو سازی، دارو سازی و نفت استفاده می شود. این کفپوش ها دارای کاربرد ها و مزیت های مختلفی می باشد که در ادامه همه آنها را مورد بحث قرار می دهیم تا در صورت تمایل به اجرا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

کفپوش اپوکسی چیست ؟

کفپوش اپوکسی یک پوشش نازک می باشد که به صورت مایع اجرا می شود و سپس با خشک شدن یک پوشش پلیمری مقاوم و سخت را به وجود می آورد. این پوشش را می توان برای انواع فضاهای تجاری و اداری و مسکونی و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد و مزیت های بسیاری را نیز دارا است. این کفپوش بدون درز بوده و به صورت یکدست اجرا می شود و می تواند برای استفاده در خط تولید و انبار ها و ترافیک لیفتراک و استفاده های سنگین مورد استفاده قرار بگیرد.

مزیت های کفپوش اپوکسی

این کفپوش دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی در مقایسه با سایر پوشش ها می باشد که سبب شده تا استفاده از آن برای هر نوع فضایی گسترش پیدا کرده و به عنوان یکی از پوشش های مقاوم و محبوب شناخته شود و در ادامه این مزیت ها را معرفی می کنیم :

  • طول عمر کفپوش اپوکسی بسیار بالا می باشد و در حدود 20 سال است که می توان با رعایت نکات نگهداری و استفاده به خوبی از این پوشش تا مدت ها استفاده نمود.
  • شستشوی این پوشش به راحتی امکان پذیر بوده و سبب تمیز شدن و زیبایی آن می شود.
  • کاربرد های این کفپوش نیز گسترده بوده و می توان برای هر فضایی از آن استفاده کرد.
  • مقاومت این پوشش بالا بوده و به همین دلیل برای محیط های مختلف که نیاز به کفپوش مقاوم دارد امکان اجرا وجود خواهد داشت.
  • این پوشش را می توان در طرح و رنگ های مختلفی اجرا نمود که می تواند فضای زیبایی را خلق کند و یکی از نمونه های آن پارکینگ ها می باشد.
  • قیمت این پوشش در مقایسه با مقاومت و مزیت هایی که دارد مناسب می باشد.
  • این پوشش کم حجم و نفوذ ناپذیر می باشد.
  • ویژگی دیگر این پوشش آنتی استاتیک بودن است که سبب می شود از ایجاد الکتریسیته ساکن روی آن جلوگیری شود.
  • قابلیت ترمیم از دیگر مزیت هایی می باشد که باعث می شود تا امکان ترمیم آن در صورت خراب شدن به راحتی فراهم باشد.
  • همچنین این پوشش آنتی باکتریال یا ضد میکروب می باشد.
  • این کفپوش هیج گرد و غباری را تولید یا جذب نمی کند.
  • مزیت دیگر آن را نیز باید حفاظت از سطح زیرین کفپوش در برابر فرسایش بر شمرد.
  • سطحی که کفپوش اپوکسی ایجاد می کند یک سطح بدون لغزش می باشد.
  • این پوشش در برابر جذب و نفوذ مایعات مختلفی چون آب و روغن مقاوم است.
  • به عنوان آخرین مزیت باید به این اشاره نمود که اپوکسی به محیط زیست آسیب نزده و دوست دار محیط زیست است.

مزیت های کفپوش اپوکسی

معایب کفپوش اپوکسی

همانند هر پوشش و کفپوش دیگری، اپوکسی نیز دارای معایبی می باشد که نسبت به مزیت های بسیار کمتر است بهتر است آنها را نیز برای مقایسه بهتر مد نظر قرار دهید. عیب اول آن مربوط به لغزنده بودن کفپوش اپوکسی می باشد که به دلیل تماس با مواد دیگر باعث سر شدن آن می گردد. این ویژگی منفی تنها برای اپوکسی های روغنی می باشد. ضمنا در صورتی که کفپوش اپوکسی خیس بگردد لغزندگی آن افزایش خواهد داشت که می تواند برای مواردی خطرناک باشد. به همین دلیل برای فضاهایی که امکان نشت آب وجو دارد این کفپوش مناسب ترین گزینه نمی باشد.

به دلیل آنکه اپوکسی های تیره تر سخت کننده های بیشتری دارند، بعد از اجرای کفپوش بوی آمونیاک به مشام می رسد که البته می توان این بو را با روش هایی از بین برد. عیب آخر این کفپوش ها نیز مربوط به تعویض آنها است که به سختی انجام می شود و هزینه های آن نیز زیاد خواهد بود. از سوی دیگر برای ترمیم اپوکسی نیز نیاز به جدا کردن بخشی از کفپوش بوده که دارای هزینه بیشتر و سختی کار می باشد. مورد بعدی مربوط به پوسته شدن این کفپوش است که دلایل خاص خودرا دارد. شاید این معایب قابل پیش گیری و یا حل شدن باشد اما برای مقایسه با پوشش های دیگر به شما کمک خواهند نمود.

کاربرد های کفپوش اپوکسی

این کفپوش را می توان برای موارد مختلفی استفاده کرد از جمله صنایع داروسازی و یا انبار ها و پارکینگ ها که می تواند به خوبی اجرا شود. کاربرد های دیگر شامل استفاده در کارخانه های مواد شیمیایی یا مواد غذایی می باشد. این پوشش به دلیل ویژگی های گفته شده می تواند برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی نیز استفاده شود. از کاربرد های دیگر باید به صنایع تولید مواد آرایشی و صنایع نفتی و بسته بندی و خودرو سازی اشاره نمود. پوشش اپوکسی می تواند برای صنایع فولاد و سالن های ورزشی نیز انتخاب و اجرا شود.

قیمت کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش اپوکسی به موارد مختلفی بستگی داشته که در این بخش در مورد آن صحبت خواهیم نمود. مورد اول مربوط به نوع کف سازی و سطح زیرسازی می باشد که قرار است کفپوش اپوکسی بر روی آن اجرا شود. مورد دیگر متراژ سطح مورد نظر می باشد که با بالا رفتن قیمت تمام شده کاهش پیدا می کند. از دیگر عوامل باید به ضخامت کفپوش اپوکسی اشاره نمود که با افزایش ضخامت مواد اولیه و در نهایت هزینه افزایش خواهد داشت. اینکه رنگ و طراحی کفپوش چگونه باشد نیز مهم است زیرا نیاز به ترکیب انواع مختلف و ایجاد طرح های مد نظر می باشد. قابلیت های ویژه ای چون آنتی استاتیک و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اسیدی و همچنین خاصیت ضد لغزش نیز بر روی قیمت تمام شده کفپوش اپوکسی اثر می گذارد. از طرف دیگر کیفیت مواد مصرفی و فاصله محل مورد نظر و هزینه های حمل و نقل و دست مزد نیز موارد دیگری می باشد که باید بدانید. برای استعلام قیمت قطعی بهتر است با کارشناسان ما تماس گرفته تا ضمن دریافت اطلاعات دقیق تر قیمت به روز و قطعی اعلام شود.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

آماده سازی سطح : قبل از آنکه کار دیگری انجام شود باید سطح مورد نظر آماده شود. کفپوش اپوکسی قابلیت اجرا بر روی هر نوع سطحی را دارا میباشد اما بتن و موزاییک و چوب گزینه های مرسوم برای سطح زیرین این پوشش هستند. نکته دیگری که باید گفت این است که بهتر است از اجرای کفپوش اپوکسی روی آسفالت پرهیز شود.

پرایمر اپوکسی : در ادامه نیز بر روی سطح مورد نظر رزین اپوکسی بدون هیچ مواد افزودنی اجرا می شود و این رزین اپوکسی و حلال به سبب کاهش غلظت می باشد.

سیلیس لایه میانی : بعد از اجرای پرایمر اپوکسی نوبت به اجرای سیلیس لایه میانی است که جز مراحل حساس می باشد. برای این بخش از سیلیس مخصوص که دارای مقاومت بسیار سختی می باشد استفاده می شود.

بتونه کاری : سپس باید ترک خوردگی ها و نافذ کفپوش توسط بتونه کاری برطرف شده تا همه چیز برای مرحله نهایی آماده شود.

لایه نهایی : در لایه نهایی می توان کار اجرا را با استفاده از کاردک یا اسپری یا غلطک انجام داد. برای آنکه از ضخامت های مختلف داشته باشید کاردک می تواند مناسب باشد. از سویی سرعت اجرا با کمک اسپری بیشتر خواهد بود و علاوه بر مصرف کمتر رنگ سطح پوشش یکنخواتی ایجاد می شود. استفاده از غلطک نیز سبب ایجاد پوششی مات می شود.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

پرایمر کفپوش اپوکسی

این پرایمر به عنوان یکی از مراحل کفپوش اپوکسی بر روی سطح مورد نظر چونسنگ و سرامیک و فولاد و موزاییک اجرا می شود. اجرای این لایه سبب می شود تا سطح چسبندگی لازم را داشته و تحمل مکانیکی بیشتری را نیز داشته باشد. مزیت های دیگری که اجرای این لایه خواهد داشت مربوط به مقاومت شیمیایی در محیط های مختلف از جمله محیط های با رطوبت بالا می باشد. هر چقدر که ضخامت پرایمر اپوکسی بیشتر باشد باعث می شود تا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی حاصل شود. این لایه می تواند روی شیار ها و ترک ها اجرا شده و سطح مناسبی را برای اجرای اپوکسی به وجود بیاورد.

نگهداری کفپوش های اپوکسی

برای آنکه کفپوش اپوکسی دارای طول عمر بالایی بوده و حداقل آسیب های احتمالی به وجود بیاید لازم است تا یک سری نکات مهم همواره رعایت شود:

  • باید از برخورد اشیا نوک تیز به سطح کفپوش جلوگیری شود چرا که سبب صدمه آن می شود.
  • در صورتی که روغن و چربی بر روی سطح کفپوش ریخت بلافاصله باید با شوینده هایی با خاصت بازی پاک شود.
  • آب زیاد و همچنین داع و استفاده از حلال به کفپوش اپوکسی آسیب می رساند.
  • به صورت دوره ای با آب گرم و یک فرچه نرم قسمت هایی که بیشتر در معرض استفاده و رفت و آمد است تمیز شود.
  • استفاده از مواد شیمیایی مبتنی بر فنل و پد های اسکرابر بافت دار سبب صدمه به کفپوش می شود.
  • اگر سطح کفپوش پروفایل بافت دار است باید برای نظافت از برس استفاده نمایید.
  • باید مواد نشت شده بر روی کفپوش اپوکسی سریعا پاک شود.

انتخاب مجری کفپوش اپوکسی

اگر برای فضاهای صنعتی و تجاری و اداری نیاز به انتخاب یک شرکت یا اکیپ حرفه ای برای اجرای کفپوش اپوکسی دارید باید یک سری موارد را نیز بررسی و مقایسه نمایید تا نتیجه مطلوب و هزینه معقولی حاصل شود. شرکت های مختلفی در زمینه اجرای کفپوش اپوکسی فعالیت دارند اما برای آنکه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید لازم است مقایسه ای بین آنها داشته باشید. اولین فاکتور در مقایسه نیز تجربه شرکت در این زمینه می باشد چرا که شرکت های بزرگ تجربه های بیشتری را در این زمینه دارند. شما می توانید نمونه کار های انجام شده را نیز درخواست نمود و آنها را نیز بررسی نمایید. از سوی دیگر برای مقایسه قیمت نیز می توانید ضمن شرح موارد مورد نیاز و کیفیت مواد اولیه مورد استفاده از آنها نیز برای مقایسه استفاده نمایید.

انواع کفپوش اپوکسی

این کفپوش بسته به فضایی که در آن اجرا می شود دارای نواع محتلفی می باشد که کفپوش اپوکسی سه بعدی یکی از آنها می باشد که قابل اجرا با هر طرح و عکسی می باشد و از سوی دیگر می تواند به تصاویر اجرا شده عمق ببخشد و در عین زیبایی مقاومت زیادی را نیز برای سطح به ارمغان بیاورد. نوع دیگر کفپوش اپوکسی ساختمانی است که برای فضاهای پر رفت و مد استفاده می شود و می تواند در دکوراسیون داخلی نیز اثر گذار باشد. کفپوش اپوکسی دکوراتیو نیز می تواند دارای طرح های مختلفی چون طرح سنگ گرانیت و مرکر و یا ابر و باد باشد. نوع دیگری که با نام کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک شناخته می شود قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن به ارث ساختمان را داشته و می تواند برای صنایع مخابراتی و هوایی و الکترونیکی مناسب باشد. کفپوش اپوکسی پارکینیگی نیز می تواند فضای زیبا را برای پارکینگ ها ایجاد نموده و طرح های متنوعی را شامل می شودو ویژگی مهم آن این است که با ریختن مشتقات نفتی بر روی کفپوش تغییری در ظاهر و رنگ آن ایجاد نمی شود. کفپوش اپوکسی صنعتی و و کفپوش اپوکسی تجاری نیز انواع دیگر بوده که همانطور در اسمش مشخص است می تواند برای فضاهاب صنعتی و خط تولید و یا برای رستوران ها و مدارس استفاده شود. در ادامه در مورد برخی از آنها بیشتر صحبت خواهیم نمود.

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش ضد استاتیک یا آنتی استاتیک یکی از کفپوش های صنعتی می باشد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای محیط های الکترونیکی و صنعتی استفاده می شود. ویژگی های این کفپوش شامل مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن، مقاومت در برابر دای بالا و تغییرات دما، امکان تمیز شدن، ضد لغزش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی می باشد و برای فضاهایی چون خط تولید الکترونیکی و موارد مشابه استفاده می شود که نیاز به کنترل الکتریسیته خواهند داشت.

کفپوش آنتی داست

کفپوش ضد غبار (آنتی داست) همانطور که از اسمش مشخص است برای جلوگیری از گردو غبار بتن مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش ضد غبار بر پایه رزین اپوکسیبیسفنول A و هاردنر پلی آمین بوده و این محصول دارای چسبندگی زیادی برای انواع سطح چون سطوح بتنی و سنگی و فلزی می باشد و همچنین دارای خواص شیمیایی و الکتریکی و مکانیکی آن اشاره نمود. به دلیل داشتن خواص دیگری چون مقاومت سایش و فشار بالا و اجرای یکدست با قابلیت شستشو این محصول برای صنایع دارویی و نظامی و غذایی و خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش اپوکسی ورزشگاهی

این نوع کفپوش دارای ظاهری جذاب و زیبا می باشد که از مزیت های آن باید به مقاومت بالا در برابر خراش و ضربه اشاره نمود که می تواند برای فضاهای استادیومی گزینه بسیار مناسبی باشد. این کفپوش می تواند با رنگ های مختلف اجرا شده و قابلیت شخصی سازی نیز دارد و می تواند متناسب با نیاز طرح های متنوعی را نیز اجرا نمود. کفپوش اپوکسی ورزشگاهی ضد لغطش بوده و باعث می شود امنیت بیشتری برای ورزشکاران در زمان انجام ورزش به وجود بیاید و خطری ایجاد نشود.

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی ضد اسیدی

نوع دیگری از کفپوش که میخواهیم درباره آن صحبت کنیم کفپوش اپوکسی ضد اسیدی می باشد که بر پایه رزین اپوکسی و دارای مقاومت زیادی در برابر عوامل خورنده شیمیایی است. این نوع پوشش دارای مقاومت زیاد مکانیکی و شیمیایی و دمایی بوده و برای فضاهایی که در معرض مواد شیمیایی می باشند استفاده میشود. همچنین سالن های مواد غذایی نیز امکان استفاده از این کفپوش را دارند. از طرفی کفپوش اپوکسی ضد اسید دارای مزیت ضد باکتریایی بوده و از رشد باکتری بر روی کف سالن جلوگیری می نماید. تمیز کردن این کفپوش به راحتی انجام شده و سطحی ضد لغزش و مات نیز دارد که برای فعالیت های پرسنل مناسب است.

کفپوش اپوکسی پارکنیگ

این نوع کفپوش نیز دارای مقاومت زیادی برابر فشار و ترافیک زیاد می باشد که به دلیل داشتن مزیت هایی چون مقاومت در برابر سایش و مواد شیمیایی و حرارت و ضربه برای پارکینگ ها استفاده می شود. سطح این کفپوش یکدست و بدون درز بوده و می توان به راحتی آن را تمیز کرد که برای فضاهای پارکینگی بسیار مهم می باشد. اجرای این پوشش می تواند باعث شود تا هزینه های اجرا و ترمیم و نگهداری تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به همین دلیل امروزه در بسیاری از پارکینگ های مدرن از این کفپوش استفاده می شود که علاه بر هزینه های مناسب ترمیم و نگهداری، زیبایی و طرح های ترافیکی را نیز به خوبی نمایان می سازد.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

یکی دیگر از انواع کفپوش اپوکسی که بسیار نیز طرفدار دارد و استفاده می شود کفپوش اپوکسی سه بعدی است که می تواند برای فضاهای خاصی مورد استفاده قرار بگیرد. طرح های متنوعی را می توان برای کف سطح اجرا نمود که علاوه بر مقاومت بسیاری زیادی که دارا است می تواند زیبایی منحصر به فردی را نیز داشته و به دلیل عمقی که برای طرح ها ایجاد می کند جذاب تر جلوه کند. این کفپوش از رزین اپوکسی ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر حرارت و سایش و خوردگی و ضربه دارد. طرح های متنوع این کفپوش می تواند در تغییر دکوراسیون نیز کمک نماید. این پوشش ضد لغزش بوده و به راحتی تمیز و شستشو می شود و گرد و غباری را نیز به خود جذب نمی کند و همه اینها استفاده از آن را برای فضاهای خانگی و تجاری و صنعتی افزایش داده است.

نتیجه گیری

کفپوش اپوکسی یکیاز بهترین پوشش هایی است که می تواند برای هر نوع فضایی مورد استفاده قرار بگیرد. مزیت های بسیار زیاد این کفپوش نیز باعث شده روز به روز استفاده از آن در فضاهای مختلف صنعتی و تجاری و اداری و مسکونی افزایش پیدا کرده و همین نیز باعث شده تا شرکت ها و افراد بسیاری بخواهند در مورد این کفپوش و مجری کفپوش اپوکسی بیشتر بدانند. شما می توانید برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با کارشناسان خدمات ساختمانی پایتخت تماس بگیرید تا ضمن راهنمایی های بیشتر نمونه کارهای انجام شده را نیز دریافت نمایید.