آشنایی با دیوارپوش بین کابینت

با گذراندن چندین ساعت در روز در آشپزخانه متوجه می‌شوید که چطور همه‌چیز به‌راحتی نامرتب می‌شود؛ مگر اینکه مدیریتی قوی داشته باشید. با این حال هنگامی که می‌خواهید قسمت مواد غذایی را تمیز و مرتب نگه دارید، نمی‌توانید با عجله این کار را انجام دهید. هرچه زمان بیشتری در آشپزخانه مشغول آشپزی باشید، بالطبع محیط اطراف‌تان آشفته‌تر و نامرتب‌تر می‌شود. پس اگر عاشق فضای آشپزخانه‌تان هستید، زمان آن رسیده است که راهی برای محافظت کردن آن از پراکندگی‌ها  و لکه‌ها با دیوارپوش بین کابینتی پیدا کنید.

دیوارپوش

چرا دیوارپوش؟
استفاده از یک دیوارپوش خوب با طراحی مناسب، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تغییر اساسی در فضای آشپزخانه است. فرقی نمی‌کند آشپزخانه‌تان بزرگ باشد یا کوچک؛ شما به دیوارپوشی نیاز دارید که با آشپزخانه هماهنگ باشد. می‌توانید با ایده‌ای ساده بدون اینکه خدشه‌ای به بودجه‌تان وارد شود فضای آشپزخانه را عالی کنید.

دیوارپوش بین کابینتی چیست؟
دیوارپوش بین کابینتی برشی از موادی است که به دیوار پشت سینک، گاز یا کانتر آشپزخانه اضافه می‌شود. دلیل اصلی استفاده از دیوارپوش در آشپزخانه، تمیز کردن آسان و راحت سطوح است تا آلودگی‌ها و ذرات پخش شده مواد غذایی مانند لکه روغن و… روی دیوارهای رنگ‌شده یا کاغذدیواری اثری باقی نگذارد. دیوارپوش‌ها می‌توانند سبک و رنگ خاصی به آشپزخانه اضافه کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید که دیوارپوش باید با سبک آشپزخانه هماهنگ باشد. به عنوان مثال دیوارپوشی از نوع کاشی سرامیکی براق برای آشپزخانه‌ای مدرن عالی است و در آشپزخانه‌هایی که به سبک سنتی و قدیمی دکور شده‌اند، کاشی‌هایی بدون لعاب و رنگ‌شده مناسب به نظر می‌رسند؛ چون گرما و فضای صمیمی به دیوارها اضافه می‌کنند و با سبک آشپزخانه نیز هماهنگ هستند.

دیوارپوش‌هایی مناسب برای سلیقه‌های متفاوت
اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای متفاوت داشته باشید از رنگ‌های تیره که در تضاد با رنگ روشن کابینت و سایر وسایل آشپزخانه‌تان هستند، استفاده کنید تا نقطه کانونی قدرتمندی ایجاد کنید. از آنجا که کاشی‌ها، رنگ و طراحی‌های گوناگونی دارند و به‌راحتی تمیز می‌شوند، انتخاب مناسبی برای این کار هستند.

کانتر و کابینت هر دو  در طراحی آشپزخانه، بسیار تاثیرگذارند؛ بنابراین دیوارپوش راه مناسبی برای اضافه کردن کمی فلز یا چوب به کابینت و کانتر است. ممکن است افرادی که در آشپزخانه‌شان جزیره دارند این راه را برای هماهنگی بین طراحی دیوارپوش و اجزا انتخاب کنند تا حس خوبی از فضای مدرن و سنتی ایجاد کنند.

پنل‌های دیواری تا حدودی مجموعه‌ای عالی برای طراحی دیوارپوش در بالای کانتر و پشت گاز است. برخی از پنل‌های دیواری مانند ملامین و لامینیت دو رو بوده و برای نصب و تمیز کردن آسان هستند. تمیز کردن آشپزخانه مورد بسیار مهمی است؛ زیرا اگر نتوان به خوبی این کار را انجام داد، ممکن است سلامت افراد خانواده به خطر بیفتد.

نقش اصلی دیوارپوش بین کابینتی محافظت از دیوار آشپزخانه در مقابل پراکندگی‌های غذایی است. اگرچه این به آن معنا نیست که از آن برای موارد دیگر استفاده نکنید. اکثر مالکان ترجیح می‌دهند از هر آنچه فضای آشپزخانه کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد به عنوان دیوارپوش استفاده کنند و در عین حال قابلیت آویزان کردن لوازم آشپزخانه و مواردی این چنین را نیز دارا باشند؛ بنابراین در این موارد هرچه بیشتر از عناصر چندکاره استفاده کنید، راحتی و آسایش شما بیشتر خواهد شد.

کاشی یکی از انواع رایج دیوارپوش آشپزخانه است که  به‌راحتی تمیز شده و در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی موجود است. می‌توان از کاشی‌هایی که دارای طراحی آماده بوده و هماهنگ با طراحی، رنگ و بافت آشپزخانه هستند، بهره‌ برد.

آینه هم گزینه خوبی برای دیوارپوش است اما باید در نظر داشت که لکه‌ها و تصاویر نازیبایی مانند لبه درهای قفسه را انعکاس می‌دهد. دیوارپوش شیشه‌ای نیز گاهی اوقات به عنوان چاره‌ای برای پنجره آشپزخانه هنگامی که منظره چندان خوشایند نباشد، پیشنهاد می‌شود.

دقت در انتخاب دیوارپوش آشپزخانه
در انتخاب دیوارپوش آشپزخانه باید بسیار دقت کنید. دیوارپوش و کابینت باید هماهنگی داشته باشند. ممکن است از لحاظ رنگ متضاد بوده یا یک رنگ باشند اما باید از نظر مصالح هماهنگی کامل داشته باشند. برای مثال دیوارپوشی با کاشی‌های سفید در آشپزخانه‌ای با کابینت‌های چوبی تیره بسیار زننده به نظر می‌رسد. اگر کابینت‌های آشپزخانه چوب سفید است دیوارپوش فولادی ممکن است ظاهر جذابی به آن اضافه کند.

هفت طرح مینیاتور
به علاوه شما می‌توانید با انتخاب وسایل دکوراتیو و البته خاص که توجه اعضای خانواده و مهمانان را جلب کند، طراحی دیوارپوش‌های آشپزخانه را شخصی‌سازی کنید. همچنین به جای استفاده از چند رنگ می‌توانید تمام دیوارپوش‌ها را یک رنگ در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید از رنگ‌های طبیعی بهره‌مند شوید، این نکته را باید در نظر داشته باشید که کاشی‌ای که می‌خواهید نصب کنید با طراحی دکور آشپزخانه‌تان همخوانی داشته باشد.

برای مشاهده و تهیه انواع دیوارپوش می‌توانید به خیابان سهروردی تهران که یکی از مراکز اصلی فروش آنهاست، مراجعه کنید.

م: مجله منزل

این نوشته در دیگر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *