ایده های ناب برای آشپزخانه شما

به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان به صورت همزمان با طراحی معماری ساختمان از جمله مواردی است که می بایست بسیار مد نظر قرار گیرد. از جمله کاربرد این موارد در فضاهایی مانند آشپزخانه است . در این نوشته سعی می کنیم که مدل های زیبایی از انواع آشپزخانه را برای شما شرح دهیم.

آشپزخانه

تاکید بر ایجاد یک تم و قالب رنگ های خاص در آشپزخانه
از جمله نکات بسیار جالب توجه برای آشپزخانه ایجاد تنوع رنگ های جزئی و کوچک است ، همان طور که ما در زمینه نقاشی ساختمان نیز تاکید کردیم ، در انتخاب رنگ های یک محیط باید به آن یک تم خاص بخشید ، مثلا اگر شما رنگ سفید را برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید ، همانند شکل زیر دستک کابینت ها و برخی اجزای کوچک و جزئی را به گونه ای انتخاب کنید که یک انسجام به آشپز_خانه شما بدهند .

این خود بدین معناست که نباید صورتی نباشد که شما همه رنگ ها را در آشپزخانه داشته باشید ، بلکه تنها رنگ هایی منسجم را به کار گیرید. در تصویر زیر این تکنیک به خوبی اجرا شده است ، رنگ ها به صورتی هستند که رنگ سفید آشپزخانه و رنگ طلایی دستک ها ، زیبایی خاصی به آشپز_خانه بخشیده اند:

استفاده از رنگ آبی روشن را جدی بگیرید
انسان به طور کلی ایده ها را از طبیعت می گیرد . به طور مثال آبی بودن آسمان یا دریا یا سبز بودن جنگل همه و همه می توانند در ایده دادن به یک دکوراسیون زیبا و جذاب برای خانه شما ، عالی واقع گردند . در این میان چیزی که تعداد کم تری به آن توجه می کنند ، ایده گرفتن از رنگ آبی روشن است . رنگ آبی روشن اگر به درستی به کار گرفته شود می تواند بسیار خیره کننده باشد . ما در بازسازی ساختمان بر روی این نکته ها تاکید اساسی داریم و یکی از کارهای ساختمان ۱۱۵ در واقع مطرح کردن همین ایده هاست.

طبیعت را به آشپزخانه ببرید
احساس طراوت ، تازگی و نشاط ، به جز از طریق ایجاد رابطه تنگاتنگ با طبیعت ممکن نیست ، اگر چه تاکید همواره بر این است که ما در آشپز_خانه ها از یک دامنه رنگ مشخص استفاده کنیم ، اما نکته در اینجاست که می توان با چیزهای بسیاری کوچکی این زیبایی را دوچندان کرد . برای این کار می توانید اندکی فضای سبز را به آشپز_خانه بیاورید .

برای این کار می توانید از چند گلدان کوچک استفاده کنید . این فضای سبز خیلی کوچک ، حس زنده بودن به آشپز_خانه شما خواهد بخشید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می گردد :

استفاده از رنگ های مخفی در آشپزخانه
این تکنیک نیز در بسیاری از موارد باعث زیبایی بیش از پیش آشپز_خانه شده است و از جمله موارد مهمی است که تنها توسط طراح های دکوراسیون حرفه ای استفاده می گردد . در این تکنیک مهمان ها بسیاری از رنگ ها را در مرحله ای نمی بینند ، اما تنوع رنگ با مواردی چون باز کردن در و پنجره ایجاد خواهد شد.

مثلا یک ایده ی جالب ، رنگ زدن داخل کابینت هاست . در این حالت همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید ، تغییر رنگ در آشپز_خانه تنها پس از باز کردن کابینت ایجاد خواهد شد.

استفاده توام از تم چوبی و استیل در آشپزخانه
تم چوبی در آشپزخانه به علت هماهنگی و سازگار بودن با طبیعت و شیک بودن ، طرفداران فراوانی دارد ، در عین حال بسیاری از موارد نشان دهنده این است که طراحان دکوراسیون ، استفاده از استیل را درست نمی دانند. با این حال باید خدمتتان عرض کنیم که استفاده از این دو به صورت همزمان و توام با یکدیگر می تواند به یک دکوراسیون فوق العاده بدل شود. در شکل زیر این ترکیب را مشاهده می کنید :

استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه
این ایده نیز به خودی خود از بهترین ایده های دکوراسیون آشپزخانه است که بسیار در ایران متداول است . بسیاری به کمک کاشی کاری ساختمان به صورت حرفه ای ، سعی دارند که با استفاده از کاشی های سفید ، زیبایی خیره کننده ای به آشپزخانه ببخشند . این ایده که بسیار هم موفق بوده نکات ریزی در دل خود دارد .

در واقع مهم ترین نکته ریز این است که باید از رنگ های دیگری نیز در کنار این رنگ سفید استفاده کنیم . مثلا همان گونه که در بالا نیز ذکر شد ، از چند گلدان برای دادن رنگ سبز به آشپزخانه بهره ببریم. تصویر زیر به خوبی گویای این ایده است :

آشپزخانه مجلل با تم چوبی و افزونه استیل
به صورت کلی ما تم و قالب چوبی را برای کسانی که به دنبال آشپز_خانه بسیار شیک هستند توصیه می کنیم ، نکته در این جاست که ما در کنار این تم چوبی ، می بایست یک رنگ و جنس مکمل آن داشته باشیم ، همان طور که در بالا ذکر شد ، تاکید ما بر این است که استیل می تواند نقش این مکمل را به خوبی ایفا کند ،

در شکل زیر شما می توانید استفاده از استیل به عنوان پایه صندلی و هود و … در کنار تم چوبی و نتیجه خیره کننده آن مشاهده نمایید :

تنها نکته ریزی که در این جا نفهته است ، نحوه ایجاد روشنایی و سیم کشی ساختمان است . اگر دقت کنید لوستر این آشپز_خانه خود به صورت چوبی بوده و در سقف از چراغ های هالوژن استفاده شده است .

آشپزخانه ای از همه رنگ
شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما برخی از طراحان دکوراسیون داخلی بر این عقیده هستند که در آشپز_خانه باید از همه رنگ ها استفاده گردد ، بنابراین ، آن ها سعی دارند که با به کار بردن رنگ های مختلف و گوناگون در کنار هم و ایجاد ترکیبی حرفه ای از آن ها ، شادی و زیبایی را با هم به آشپزخانه ای همچون رنگین کمان بیاورند . عکس زیر نمونه ای از این کار را نشان می دهد :

استفاده از بهترین شیرآلات و کابینت ها در آشپزخانه
از جمله اجزای بسیار مهم هر آشپزخانه کابینت های آن هستند ، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب کابینت به شدت حساسیت به خرج دهید . در صورتی که بتوانید کابینت ها را در کنار یک شیر آلات لوکس ساختمان ( در بحث لوله کشی ساختمان به آن اشاره شد. ) جای دهید . آشپزخانه ای مجلل خواهید داشت:

استفاده از رنگ های خاکستری و تیره در آشپزخانه
اگرچه در ایران بسیاری ترجیح می دهند همان طور که به صورت سنتی از قبل متداول بوده ، رنگ غالب آشپزخانه آن ها سفید باشد ، با این حال از لحاظ معماری و دکوراسیون داخلی می توانیم به این نکته اشاره کنیم که استفاده از رنگ های خاکستری و تیره در آشپزخانه هم زیبا خواهد بود . در این موارد معمولا همان طور که در شکل می بینید ، برای دیوار آشپزخانه می توان از سنگ استفاده کرد:

ایجاد محل صرف صبحانه در گوشه ای از آشپزخانه
این ایده که در واقع از جمله ایده های تازه در عرصه ایجاد یک آشپز_خانه مدرن است ، بر اساس افزایش صمیمیت میان اعضای خانواده طرح ریزی شده است . به طور کلی اگر یک میز کوچک در کنار آشپز_خانه باشد که در آن اعضای خانواده هر روز صبح در کنار یکدیگر صبحانه را میل کنند ، این علاوه بر افزایش صمیمیت و حس اتحاد میان اعضای خانواده ، به محیط آشپزخانه شما نیز حس خوبی می دهد. برای ایجاد آرامش می توان از رنگ سبز در این مکان ها استفاده کرد :

آشپزخانه گرم
آشپزخانه گرم در واقع به آشپزخانه ای گفته می شود که در آن رنگ قرمز به عنوان یک رنگ غالب استفاده شده باشد . در این نوع آشپز_خانه دیوارها حالت قرمز داشته و گرمای خاصی در آشپزخانه حس می گردد . علاوه بر این رنگ قرمز حالت اشتها آوری داشته که به همین دلیل در فست فود ها استفاده می گردد. استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ مکمل قرمز در این گونه آشپزخانه ها ، خیره کننده خواهد بود. به انجام گچ بری ساختمان در کنار سقف نیز دقت کنید :

استفاده از رنگ دلخواه در آشپزخانه
برای آشپزخانه ، هرگز از استفاده از رنگ دلخواه خود هیچ گونه ترسی نداشته باشید . مثلا اگر رنگ مورد علاقه شما آبی است ، همان آبی را به عنوان رنگ آشپزخانه خود انتخاب کنید و بر روی استفاده از رنگ سفید اصرار نورزید . مطمئن باشید که نتیجه مد نظر خود را خواهید گرفت :

لازم به ذکر است که کلیه موارد به طراحی سازه ای ساختمان ارتباطی نداشته و به سادگی با هر نوع طراحی سازه ای قابل به کارگیری می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *