کابینت و نصب آن

کابینت ها ، همواره عضو جدایی ناپذیر آشپزخانه بوده اند ، به طوری که آشپزخانه بدون داشتن کابینت ناقص به نظر می رسد . با این حال نصب کابینت ها در در خود نکاتی دارد که حتما می بایست مورد توجه قرار گیرند ، ما در ساختمان ۱۱۵ سعی می کنیم که حتی الامکان کابینت ها را با طراحی معماری داخلی ساختمان هماهنگ کنیم .

ببینید کابینت ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند . انواعی که اگر به بازار بروید و بخواهید خرید کنید ، کاملا سردرگم خواهید شد . با این حال می توان به طور کلی کابینت ها را به دو نوع کابینت های چوبی و فلزی تقسیم کرد .

bazsazi7

کابینت چوبی یا فلزی
حالا یک آشپزخانه را در نظر بگیرید : دو نوع کابینت در این آشپزخانه دیده می شود . اولین نوع کابینت های روی زمین هستند که جلوی پای شما قرار دارند و دومین نوع نیز کابینت های بالا می باشند . دقت کنید که بین همه ی این کابینت ها چه کابینت های پایین و چه کابینت های بالا ، یک نسبت اندازه گیری برقرار است که در شکل زیر مشاهده می کنید :

اندازه های کابینت
یعنی داریم :

ارتفاع پاخور زیر کابینت پایین : ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر
ارتفاع کابینت از کف تا سنگ روی آن : ۹۰ سانتی متر
فاصله کابینت بالایی از روی کابینت های پایین : ۵۰-۶۰ سانتی متر
ارتفاع کابینت های بالایی : ۶۰-۹۰ سانتی متر

نکته ای که در بسیاری از خریداران مشاهده می شود این است که کابینت را بر اساس تعداد و … بیان می کنند . اگر شما نیز این گونه هستید ، بدانید که در صنعت کابینت سازی ، این حرف نشان از آشنا نبودن شما با مسائل ساختمانی دارد . چرا که در ساختمان قیمت کابینت را بر اساس متر طول می گویند . مثلا می گویند این کابینت متری چند ؟

کابینت چوبی
نکته دیگری که باز در آشپزخانه ها مشاهده می شود این است که ما کابینت های پایین را مستقیم روی زمین قرار نمی دهیم ، چراکه پایه کابینت ها در اثر شست و شو آسیب می بیند . برای این که پاخور کابینت آسیب نبیند ، از سکو استفاده می کنیم . یعنی می آییم و قسمت هایی که قرار است کابینت روی آن قرار بگیرد را یک سکو می زنیم . سپس کابینت را روی این سکو قرار می دهیم . ارتفاع این سکو زیاد نیست ( شاید ۵ تا ۱۰ سانتی متر ) اما وقتی سکو داریم ، می توانیم دیگر با خیال راحت آشپزخانه را بشوییم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *