۱۰ طرح برای طراحی داخلی پذیرایی خانه

همان گونه که در مقالات مختلف ذکر کردیم، طراحی دکوراسیون داخلی ، در مرحله بازسازی ساختمان اهمیت فوق العاده ای دارد. چرا که طراحی داخلی ساختمان، در حقیقت بخشی که است دائم در معرض دید قرار داشته و کسانی که به خانه یا محل کار شما می آیند، کیفیت بازسازی را کاملا بر اساس ظاهر و دکوراسیون قضاوت می کنند ( که البته کاری اشتباه است! )

در همین راستا در این مقاله سعی می کنیم که ایده هایی فوق العاده برای طراحی داخلی هال و پذیرایی برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید:

۱- تکنیک بزرگ جلوه دادن خانه با روشنایی
از جمله نکاتی که باید در طراحی معماری ساختمان به آن توجه ویژه صورت گیرد، مسئله اندازه فضاهاست. معمولا خانه های مدرن فضایی کوچک داشته و با گذاشتن وسایل در خانه نیز این فضا کاهش می یابد. این کوچکی فضا باعث می شود که ساکنین و یا میهمانان، از لحاظ راحتی در خانه احساس نارضایتی کنند.

ما برایتان در این جا یک مثال می آوریم. آیا تا به حال به فضای زندان ها دقت کرده اید ؟

زندان
در سلول های زندان اگرچه فضا برای زندانیان همیشه وجود دارد. اما دو اصل باعث می شود که احساس شود که فضای کافی در زندان وجود دارد:

کم بودن نور و روشنایی
استفاده از رنگ های تیره در فضاها

لذا در این فضاها باید همیشه سعی شود که دو اصل رعایت گردد:

الف) باید سعی شود که روشنایی به کمک پنجره یا نورگیر تامین گردد.
ب) استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی خانه

شاید باورش کمی برایتان سخت باشد، اما رعایت دو اصل فوق باعث خواهد شد که فضاهای کوچک تا حد امکان بزرگ دیده شده و اصلا کوچکی فضا به ذهنتان خطور نخواهد کرد.

۲- استفاده از عناصر طبیعی
در داخل خانه ماندن، برای بسیاری خوشایند نبوده و باعث افسردگی می شود. بسیاری برای این که از حالت افسردگی خود رها شوند، به دامان طبیعت پناه برده و مدتی به عنوان یک سفر در طبیعت اسکان می یابند.

در همین جهت، این ایده مطرح می شود که “چرا از عناصر طبیعت در خانه استفاده نکنیم ؟”

عناصر طبیعی مثل سنگ و چوب، اجزایی بوده اند که همواره در کنار انسان ها وجود داشته و در طول سالیان دراز، انسان ها از همین عناصر برای ایجاد مسکن خود استفاده می کرده اند.

برای همین ، توصیه ما این است که حتی الامکان از بافت های طبیعی مثل سنگ و چوب، در خانه استفاده نمایید. استفاده از این عناصر، انسان را از افسردگی رهانده و شادابی و نشاط را به منزل شما خواهد آورد.

۳- بهره گیری از ایجاد تنوع
یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی ساختمان تنوع است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این تکنیک در هتل ها به شدت استفاده می شود. چرا که اغلب کسانی که مثلا به دنبال اجاره سوئیت تهران هستند، می خواهند در طول سفر خود تجربه ای تازه در فضایی کاملا متنوع را داشته باشند.

یکی از مهم ترین کارها برای ایجاد تنوع، استفاده از رنگ خاکستری در دیوار و کف چوبی است که در شکل بالا نیز دیده می شود. این نوع طراحی داخلی، عنصر تنوع سبب شادابی و نشاط می گردد.

۴- طراحی داخلی در گوشه ها را جدی بگیرید
بسیاری در طراحی داخلی ساختمان، از گوشه ها فراموش کرده و سعی در طراحی آن به صورت کاملا ساده دارند. این در حالی است که با اندکی تزئینات و ایده خوب، می توان از گوشه های فضاها برای ایجاد فضایی گرم و صمیمانه استفاده کرد.

طراحی داخلی

۵- طراحی بر اساس سلیقه شخصی
به عنوان یک اصل کلی به خاطر داشته باشید که همواره هیچ گونه اجباری در طراحی داخلی خانه به یک شکل خاص وجود ندارد. شما می توانید به راحتی از رنگ های صورتی یا هر رنگ دلخواه در طراحی داخلی خانه خود استفاده نمایید. برای این منظور حتی می توانید ایده ها و طرح های طراحی دکوراسیون را مطالعه کرده و آن ها را به شکلی که می خواهید تغییر دهید. (مثلا اگر طرحی مورد پسند واقع شد، شما می توانید کلیه رنگ های قهوه ای را به رنگ صورتی تغییر دهید.)

۶- استفاده از میکس رنگ ها
بسیاری همیشه سعی دارند که در طراحی داخلی، از دامنه رنگ های خاصی خارج نشوند. مثلا سعی می کنند که در طراحی داخلی، کلیه اجزا به رنگ های قهوه ای، سیاه و یا سفید باشد. با این حال تجربه نشان داده است که این اصل در حالت کلی درست نیست. در حقیقت ما در ساختمان ۱۱۵ نمونه های موفق متعددی (همانند تصویر بالا) داریم که علی رغم عدم تطابق رنگ ها، توانسته است که توجه بسیاری را جلب نماید.

۷- از چوب طبیعی استفاده کنید
یکی از مهم ترین و بهترین ایده ها در طراحی داخلی، استفاده از چوب طبیعی است. در حقیقت شما با استفاده از چوب طبیعی قادر خواهید بود که جذابیتی چندصد برابر در محیط ایجاد نمایید.

۸- کلبه دنج
یکی از بهترین و زیباترین ایده ها برای طراحی داخلی، ایده کلبه دنج است. در طراحی هال به طرح کلبه دنج، شما می توانید از دیوار آجری به شکلی که آجرهایش نمایان باشند استفاده کرده و از یک میز کافه استفاده نمایید. این طرح جذابیت فوق العاده ای داشته و محیطی صمیمانه همچون یک کافه در هال خانه شما ایجاد خواهد کرد.

۹- گالری هنری
این ایده واقعا فوق العاده است ! در این ایده شما می توانید تعدادی تابلو هنری (مثلا ۶ یا ۸ عدد) تهیه کرده و آن ها را در کنار یکدیگر در هال خانه خود نصب کنید. این گالری هنری جذابیتی فوق العاده داشته و محیطی بسیار زیبا برای شما ایجاد خواهد کرد.

۱۰- طراحی بی روح
یکی از ایده هایی که جدیدا در بحث طراحی داخلی مطرح می گردد، بحث طراحی به شکلی بی روح است. در این نوع طراحی از رنگ های کم حال و بی روح استفاده می شود. شاید فکر کنید که این نوع طراحی داخلی هیچ گونه جذابیتی ندارد، اما باید بگوییم که در حقیقت این نوع طراحی داخلی سبب می شود که اجزای دیگر خانه شما فوق العاده جلوه داشته باشد. به عنوان مثال به جذابیت گل ها روی میز دقت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *