نور پردازی در دکوراسیون مغازه

خالق هستی خورشید را آفرید تا زیباییهای طبیعت، بیشتر و بهتر و حیرت انگیز دیده شود. شب زیباییها و عجایب خود را دارد اما شاید برای اکثر ما پیش آمده باشد که بطور مثال وارد طبیعتی زیبا و بکر میشویم و از زیبایی و عجایب آن لذت میبریم، شب هنگام آرزو میکنیم که ای کاش قدم های شب سریع تر گام بردارد تا بتوانیم مجدد صبح هنگام زیبایی فضا را در آغوش بگیریم.

با الهام از طبیعت و پروردگار در می یابیم که نور برای بهتر و زیباتر جلوه دادن فضا معجزه می کند. به این علم، علم نورپردازی می گویند. شما تصور کنید وارد ساختمان و یا مغازه و یا فروشگاهی می شوید که هرچند مدرن و باشکوه ولی از بابت نور بسیار ناقص و ضعیف عمل کرده باشند؛ واقعا بازتاب فنی و معماری این فضا برای شما متفاوت از زمانی ست که وارد فروشگاه و یا ساختمانی می شوید که امر نورپردازی در آن به طور مناسبی رعایت شده باشد. مسئله نورپردازی در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون داخلی و همچنین دکوراسیون منزل و مخصوصا بازسازی ساختمان امری بسیار مهم و اساسی می باشد.

دکوراسیون مغازه -پوشاک زنانه 1

حال چون مطلب ما اختصاصا پیرامون نورپردازی در دکوراسیون مغازه است، پیرامون این موضوع بررسی می کنیم.

زمانی که ما نیاز به تاکید بر جنس و یا کالایی در فروشگاه و مغازه داریم معمولا نور را به صورت متمرکز طراحی می کنیم چون بازتاب این عمل باعث می شود آن کالا تاکیدی تر به نظر آید و بهتر دیده شود. این نوع طراحی بیشتر در فروشگاه ها و مغازه هایی اجرا می شود که مثلا کیف و کفش و یا انواع کریستال و … را ارائه می دهند.

حال اگر ما در دکوراسیون مغازه مسائل نورپردازی را بطور کلی بخواهیم رعایت کنیم از نور گسترده و غیر متمرکز و یا نورپردازی مخفی یا مشخص در سقف کاذب استفاده می کنیم به این دلیل که از محاسن این نوع نورپردازی این است که ما فضا را گسترده تر و عمیق تر ارائه می دهیم.

حال خود نور به سه دسته ی رنگی، یخی و آفتابی تقسیم می شود که با توجه به نوع طراحی و کاربری فضا از این نورها در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون داخلی فضا استفاده می شود.

با توجه به اینکه علم ساختمان و صنعت ساختمان به سمت بهینه کردن مصرف انواع انرژی پیش میرود . علاقه و تمایل به سمت ساخت ساختمان های هوشمند در سراسر جهان و نیز خوشبختانه در ایران دیده می شود، ما سعی میکنیم با توجه به خواست کارفرما و نوع پروژه از نورهای هوشمند استفاده کنیم و سبک فنی و کار این نورها به این سمت پیش می رود که با توجه به نیاز ساختمان نور تولید می شود؛ به این معنی که در هنگام روز و با توجه به شدت نور خورشید در آن فضا، نور تنظیم می گردد و این باعث می شود که برق به اندازه نیاز مصرف شود و این خود گامی قوی در بهینه مصرف کردن انرژی برق میباشد.

گروه طراحان معماری ، کادری مجرب برای اجرای پروژه های نورپردازی که توسط مهندسین شرکت طراحی می شود، داراست. علاوه بر اینکه خود شرکت وارد کننده و سازنده قطعات الکتریکی مورد نیاز در پروژه هاست که این موضوع برای کارفرمایان ما، خصوصا از دید مالی و منافع آن و همچنین گارانتی های طولانی مدت، نقطه طلائی و شانس محسوب میشود.

م: شاتوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *