دکوراسیون منزل و چیدمان

در این مقاله قصد داریم پیرامون چیدمان در دکوراسیون منزل صحبت کنیم. شاید در ابتدا این امر، مسئله ای ساده و کم اهمیت به نظر آید اما شاید بارها برای همه ی ما پیش آمده باشد که زمانیکه جای وسیله کوچکی را در منزل تغییر میدهیم ، احساس میکنیم که انرژی فضا تغییر کرده و از این تغییر راضی هستیم. علم فنگ شویی در این باره به شدت معتقد است که هنگامی که ما برای مدت طولانی جای وسایل منزل را عوض نمی کنیم، در واقع انرژی در آن مکان محبوس شده و فضا حس افسرده و به اصطلاح مرده ای را منعکس می کند و در این باره قوانینی بیان شده است؛ مورد اهمیت بودن محل قرارگیری وسایلی چون آینه ، تابلو و … از نظر گردش انرژی در محل زندگی و یا محل کار و … در دکوراسیون داخلی و استفاده از گیاهان طبیعی در منزل، از این قبیل قوانین می باشد.

از نکات دیگر در دکوراسیون داخلی و مخصوصا دکوراسیون منزل این است که حتی المقدور بهتر است در قسمت ورودی فضای پذیرایی ما مبلمان و مخصوصا کاناپه را، پشت به قسمت در ورودی نچینیم به این دلیل که این سبک چیدمان برای مهمان ما حس صمیمیت و یا امنیت را القا نمی کند. حال اگر ما به دلیل محدودیت فضا مجبور به این نوع چیدمان شدیم بهتر است از یک المان تزئینی دیگر مانند یک گلدان طبیعی در پشت کاناپه استفاده کنیم تا بازتاب این حرکت، اثر کاناپه را خنثی کند.

نکته دیگر اینکه از قرار دادن گلهای مصنوعی و گلهای خشک شده هرچند که برای ما تداعی کننده خاطرات خوشمان باشند بپرهیزیم به این دلیل که فرم مصنوعی و یا خشک شده ی گلها حس طراوت و تازگی را از ما می گیرد.

دکوراسیون منزل

اگر منزل ما قابلیت این را داشته باشد که هر چند وقت یکبار بتوانیم جای وسایل را تغییر دهیم در واقع این یک شانس طلائی برای ما محسوب می شود به این دلیل که هم برای ما تنوع خوبی ایجاد کرده و حتی میتوان کاربری اینگونه فضاها را بدون نیاز به بازسازی ساختمان به طور کامل تغییر داد.

تکنیکهای شیرین موجود در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل به ما این توانایی را می دهد که از فضاهای موجود خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

با توجه به اینکه زندگی شهرنشینی در آپارتمانهای کوچک خلاصه شده و هر روزه وسایل زندگی و ضروریات ما رو به افزایش است، می توان مبلمان را طوری طراحی کرد که دارای سه کاربری مفید چون گنجه یا قفسه ، مبلمان و در مواقع لزوم تخت خواب باشد. نکته بسیار مهم در امر دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون منزل ، این است که برآیند طراحی و چیدمان ما در فضایی طراحی و در پایان اجرا و همچنین در گذر زمان، حس آرامش و راحتی را به اهالی منزل القا کند./ نقاشی ساختمان

شاید برای شما پیش آمده باشد به مکان جدیدی وارد شده و از لحاظ نورپردازی و چیدمان و رنگ شناسی چه در دکوراسیون منزل و یا در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون اداری و …. برای شما بسیار لذت بخش و دارای انرژی مثبت بوده و شما در این مکان آرامش بیشتری در خود حس میکنید و این امر در واقع هنر دکوراسیون داخلی و قوانین رعایت شده مربوط به آن می باشد.

م: شاتوت دیزاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *