دکوراسیون منزل به سبک پاییزی

معماری همیشه و همه جا تحت تاثیر فرهنگ، آداب و رسوم، روحیات و همسو با طبیعت و محیط زندگی بشر بوده است. به طوری که در نقاط مختلف دنیا می توان شاهد سبک های مختلف خانه سازی ، طراحی نما و طراحی دکوراسیون منزل بود. در ایران نیز معماری بر اساس اصول فرهنگی و محیط طبیعی و با در نظر گرفتن تنوع آب و هوایی و فصول مختلف پایه گذاری شد.

ایرانیان باستان همواره ارتباط نزدیکی با طبیعت و محیط پیرامون خود داشتند و تغییرات فصول و طبیعت در محیط و سبک زندگی آنان کاملا قابل مشاهده بود. به شکلی که تغییر هر فصل، سبک زندگی ایرانیان، نوع خوراک، پوشاک و حتی نحوه چیدمان منزل را تحت تاثیر قرار می داد.

امروزه نحوه زندگی پیشینیان می تواند الهام بخش معماران و طراحان ما در زمینه های دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل باشد به طوری که می توان با به کارگیری عناصر متنوع موجود در سبک زندگی قدیمیان، سبک جدیدی از طراحی دکوراسیون منزل را بنا کرد که در انطباق و همسویی کامل با طبیعت و فصلی باشد که در آن قرار داریم.

دکوراسیون-منزل-پاییزی

حال که از گرما و رخوت تابستانی فاصله گرفتیم و به روزهای خنک پاییزی نزدیک شدیم چه خوب است که گرما و صمیمیت را به خانه های خود بیاوریم و محیط خانه را به محیطی گرم و دوست داشتنی تبدیل کنیم تا پذیرای همه اعضای خانواده بعد از چند ساعت کار و تلاش در محیط سرد بیرون باشد.

آنچه در طراحی دکوراسیون منزل به سبک پاییزی بیش از همه اهمیت دارد استفاده از رنگ ها در طراحی است. رنگ هایی که در این فصل باید در طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه واستفاده قرار گیرد، رنگ های گرم مثل زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای است که وام گرفته از طبیعت پاییز است. استفاده از این رنگ ها در کنار رنگ های ملایمی مثل رنگ شیری در نمای داخلی منزل می تواند محیطی امن و آرام را به شما هدیه کند.

به کارگیری رنگ ها باید به گونه ای باشد که ترکیب مناسبی از رنگ های گرم، سرد و خنثی را در کنار هم ایجاد کند چراکه هدف از استفاده چنین رنگهایی در دکوراسیون داخلی پاییزی ایجاد محیطی است که در کنار سرمای بیرون، گرما و صمیمیت و نزدیکی را در محیط درون منزل فراهم کند و سرمای پاییزی را در کنار اعضای خانواده لذت بخش تر گرداند.

م: شاتوت دیزاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *