دیوار در بازسازی و نوسازی منزل

دیوارهای آجری :
آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که قدمت آن به حدود ده هزار سال پیش می رسد . یکی از انواع دیوارهای  مرسوم در نوسازی و بازسازی بنا و ساختمان دیوار آجری است .
آجر خوب و مرغوب باید دارای ابعاد یکسان ، سطوح صاف ، گوشه های تیز و کاملا متراکم دارای مقاومت فشاری زیاد باشد و گرما رسانی آن کم باشد.
اگر به آن ضربه بزنیم صدای زنگ بدهد و در صورتیکه صدای آن در اثر ضربه خفه باشد دلیلی بر نامرغوبی آن است .
در ضمن به ملات خوب بچسبد و سخت باشد.
آجر خوب حرارت را به ندرت از خود عبور می دهد آجر خوب کم ساییده می شود آجر خوب و مرغوب در آتش سوزی و حریق زود خمیری نمی شود و در مقابل مواد شیمیایی مقاوم است .

دیوار بلوکی

معرفی چند نوع آجر :
-آجر فشاری        به علت ناصاف بودن سطوح آن به آجر گری معروف است و دیوار چینی با این آجر را گری چینی می گویند. این آجر مناسب نماسازی نیست .
-آجرسبز          به علت پخت زیاد  بسیار مقاوم محکم و با دوام است و در جاهاییکه نیاز به مقاومت بیشتر می باشد مورد استفاده قرار می گیرد .
-آجر جوش       به علت زیادی حرارت و نزدیکی شعله کوره های آجرپزی آجرهای آن محل ذوب شده و شکل هندسی خود را از دست داده و به هم می چسبند .
این نوع آجر در پی سازی و زیر سازی به کار میرود و به صورت بلوری بوده و بسیار مقاوم است .

-آجر خام            آجر خام که در اثر کمی حرارت رنگش عوض شده و در اطراف کوره و یا کناره های درهای کوره به وجود می آید .
این آجر بسیار نامرغوب بوده و نباید بجای آجر مصرف شود .

-آجر سفال سوراخدار      این آجربه وسیله دستگاه های نیمه اتوماتیک ابتدا به شکل خشت سوراخدار تهیه و سپس به کوره های هوفمان انتقال می یابد . وجود سوراخ در این آجرها باعث می شود که اولا از وزن آنها کاسته شود و در ثانی  ملات از این سوراخ ها عبور نموده و ملات در زیر و روی آجر به  هم متصل می کند .
-آجر نسوز       آجر نسوز دارای تنوع در رنگ ، زیبایی و استحکام فوق العاده است . امروزه آجر نسوز در صنعت ساختمان به خصوص در نمای خارجی آن به صورت گسترده مورد مصرف قرار می گیرد.
این آجرها ده ها برابر بیشتر از آجرهای معمولی در مقابل فرسایش مقاوم است .

-آجر لعابی          برای آنکه سطح آجر صاف ف زیبا و صیقلی باشد و آب در آن نفوذ نکند ، همچنین در برابر مواد شیمیایی پایدار بماند روی آن یک لعاب نازک می زنند.
هنگام پختن لعاب ، پوسته نازکی روی آجر به وجود  می آید .

-آجر ماسه آهکی         دارای مقاومت فشاری بالایی هستند ، این آجرها در برابر یخ زدگی و سایش بسار مقاوم هستند در برابر آبهای زیر زمینی و سولفات ها مقاوم اما در برابر اسید های معدنی مقاومت آنها کم می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *