جوش شیرین برای لکه برداری

در موارد زیر می توانید برای از بین بردن لکه ها ونظافت منزل  از جوش شیرین استفاده کنید.

در موارد زیر می توانید برای از بین بردن لکه ها ونظافت منزل  از جوش شیرین استفاده کنید.
۱- سینک ظرف‌شویی رو با جوش‌شیرین و آب ولرم تمیز کنید و بعد با یک دست‌مال نخی خشک کنید.
۳- برای تمیز کردن بدنه ی خارجی مایکروفر در یک ظرف کوچک مقداری آب ولرم و مایع ظرف شویی و نصف قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید . مایکروفر را از برق بکشید و با یک تکه ابر تمام بدنه را با این مایع خیس کنید و بگذارید دو دقیقه بماند .
۴- برای تمیز کردن تاج مشعلها با محلول جوش شیرین و یک برس سیمی استفاده کرد.
۵- برای تمیز کردن داخل مایکروفر که معمولا با ذرات چربی کثیف می شود ، در یک ظرف مخصوص مایکروفر دو پیمانه آب ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید . آن را به هم بزنید و بدون درپوش به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر بگذارید . سپس با ابر داخل مایکروفر را تمیز کنید و با پارچه ی خشک ، خشک کنید .
۶- روی سطح غذای سوخته و ته گرفته مقداری جوش شیرین بریزید و مقدار کمی آب بریزید ، آن قدر که مرطوب شود و بگذارید چند ساعت بماند .
۷- اگر وضع خیلی خراب تر بود ۱ فنجان آب و ۱ فنجان سرکه و دو قاشق جوش شیرین بریزید و ده دقیقه بجوشانید .
۸- مقدار مساوی جوش شیرین و مایع سفید کننده (آب ژاول) را در مقداری آب گرم حل کرده، شانه را درون آن بجوشانید.
۹- یک قاشق جوش شیرین را در یک لیتر آب بریزید ،شیشه پنجره و آینه ها ، نظافت  کنید.
۱۰- قسمت داخلی فر را نیز می‌توان با آب داغ و پاک کننده با محلول جوش شیرین شست.
۱۱- با ریختن جوش شیرین داخل آب سماور ، جرم داخل آن در آب حل می‌شود و از بین می‌رود.
۱۲- لکه‌های ظروف ملامین با محلول جوش شیرین پاک می‌شود.
۱۳-برای براق کردن جواهرات به کار می رود.
۱۴- درد ناشی از نیش زنبور را تسکین می دهد.
۱۵- مخلوط‌ یک ‌پیمانه‌ آمونیاک، یک‌چهارم‌ پیمانه‌ جوش‌ شیرین‌ و یک‌ دوم‌ پیمانه‌ سرکه‌ در یک‌ سطل‌ آب‌ داغ‌ نیز فرمول‌ دیگری‌ برای‌ تمیز کردن‌ سطح‌ دیوارهای‌ رنگ‌ روغنی‌ و یا کاشی‌ و سرامیک‌ است.

naghashi4

۱۶- مناسب ترین وسیله برای این کار محلول جوش شیرین و آب گرم است ( که محلول جوش شیرین ( ۲ قاشق) و آب (۱ لیتر ) را تهیه می کنید) و آن را با اسفنج به تمام قسمت های یخچال بکشبد از جمله طبقه های یخچال و جا یخی ها و کشوهای میوه را تمیز کنید و لاستیک درون یخچال را نیز پاک کنید و با اسفنج مرطوب دیگری همراه با آب و پودر رختشویی تمیز می کنید و با حوله ای نرم خشک کنید.
۱۷- جوش شیرین برای از بین بردن باکتریهای سبزیجات و میوه هایی که تازه خریده اید، مفید است.برای این کار، لگنی را از آب پرکنید و ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را در آن حل کنید و میوه یا سبزیجات را در آن بریزید و بشویید . با این کار آنها پاکیزه تر خواهند شد.
۱۸- بسیار پیش می آید که از گرفتن لوله های آب با آشغال ها اوقاتتان تلخ می شود.برای رفع این مشکل، یک فنجان جوش شیرین و یک بطری بزرگ آب گرم را روی راه آب بریزید. این روش علاوه بر صرفه اقتصادی ،‌جرم های لوله ها را نیز کاهش می دهد.
۱۹- جوش شیرین محصولی طبیعی برای نظافت است.مقداری از این پودر را در سطح دستشویی بپاشید و سپس به آرامی با برس توالت شوی آنرا بشویید، به این ترتیب بدون استفاده از مواد شوینده صنعتی،حمام و توالت شما تمیز خواهد شد.
۲۰- برای باز گرفتن و رفع گرفتگی سینک آشپزخانه و یا هر لوله ای کافیست ۱/۴ فنجان جوش شیرین را با نمک ترکیب کرده و درون آنها بریزید و سپس آب جوش روی آن خالی کنید.
۲۱- همیشه درون ماشین لباسشویی خود ۱/۲ فنجان جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین لباسها را خوشبو و نرم میسازد. جوش شیرین یک لکه بر، بو زدا و نرم کننده طبیعی لباسهاست.
۲۲- خمیر حاصل از ترکیب نمک، جوش شیرین و آب یک شوینده عمومی خیلی موثر است.
۲۳-  برای تمیز کردن ماهی تابه های ته گرفته خمیری از جوش شیرین تهیه و روی ته گرفتگی ماهی تابه قرار دهید تا ۷ ساعت بماند.
۲۴- اگر جزو افرادی هستید که سبد لباس‌های کثیف را تا زمان شستشو داخل کمد می‌گذارید، برای از بین رفتن بوی نامطبوع و بو نگرفتن لباس‌های تمیز، مقداری جوش‌شیرین روی آن‌ها بپاشید.
۲۵- برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس، ½ پیمانه جوش‌شیرین را تقریبا داخل ۴ لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شستشو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس‌هایی که بوی کلر و عرق می‌دهند نیز استفاده کنید.
۲۶- زمانی که لباس‌های شما بوی گریس، روغن یا بنزین می‌دهد، آن‌ها را داخل کیسه زباله گذاشته، رویشان‌ جوش‌شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده، سپس طبق معمول بشویید.
۲۷- زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش‌شیرین، پودر شوینده، نمک و آب است که حکم سفیدکننده را خواهد داشت.
۲۸- کپک را با جوش‌شیرین از ماشین لباسشویی خود دور کنید. در فاصله بین چند بار استفاده از این دستگاه، مقداری جوش‌شیرین روی قسمت استیل ماشین بپاشید تا بوی بهتری داده، از رشد کپک‌ها جلوگیری ‌کند.
۲۹- معمولا از جوش شیرین برای پاک کردن لکه‌ها و ظروف چینی و نظافت سرامیک و تمیزکردن و از بین بردن بوی یخچال استفاده می‌شود./ بلکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *